|

طرز تهیه رشته پلو رستورانی / خیلی سریع و راحت یه ناهار خوشمزه و ساده درست کن

یکی از انواع پلو مخلوط که خیلی ساده اما بسیار خوشمزه و لذیذه، رشته پلو هست و میشه این غذا رو همراه مرغ و یا گوشت قلقلی هم آماده کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پلو مخلوط ها خیلی جذابن! از لوبیا پلو که محبوب ترینه بگیر تا عدس پلو و کلم پلو و استامبولی پلو... همگی خیلی سریع و با مواد اولیه در دسترس آماده میشن و واسه وقتی که دلت یه غذای خوب میخواد ولی زمان زیادی نداری که پلو و خورش بپزی، خیلی مناسبن.

یکی دیگه از انواع پلو مخلوط که خیلی ساده اما بسیار خوشمزه و لذیذه، رشته پلو هست که برای اونایی که غذای گیاهی رو می پسندن هم عالیه. اونایی هم که به گوشت علاقه دارن میتونن این غذا رو همراه مرغ و یا گوشت قلقلی آماده کنن. توی این مطلب طرز تهیه رشته پلو رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

reshte-polo-3

مواد لازم برای تهیه رشته پلو

برنج ۳ پیمانه

رشته پلویی ۲۵۰ گرم

کشمش پلویی ۸۰ گرم

خرما ۱۰ عدد

پیاز داغ 2 قاشق غذاخوری

خلال پوست پرتقال (تلخی گرفته شده) 4 قاشق غذاخوری

خلال پسته ۴۰ گرم

خلال بادام ۳۰ گرم

کره ۱۲۰ گرم

نمک به مقدار لازم

ادویه پلویی ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

زردچوبه نصف قاشق چایخوری

روغن مایع به مقدار لازم

* ادویه پلویی شامل زیره سبز و سیاه (از هر کدام ۲۰ گرم)، دارچین، تخم گشنیز و جوزهندی (از هر کدام ۱۰ گرم) و میخک (۵ گرم) میشه که به‌ صورت پودر شده با هم مخلوط شدن.

reshte-polo-5

طرز تهیه رشته پلو

مرحله اول

برنج رو از چند ساعت قبل چند بار بشورید و داخل یک کاسه با مقداری نمک خیس کنید. خلال بادام رو هم به مدت یک ساعت با کمی آب خیس کرده سپس آبکش کنید.

مرحله دوم

داخل یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت شعله گاز بذارید تا جوش بیاد. حالا آب برنج رو خالی کنید و داخل آب جوش بریزید. 7 تا 10 دقیقه بجوشونید. یک دقیقه آخر رشته پلویی رو هم اضافه کرده و سپس آبکش کنید.

reshte-polo-2

مرحله سوم

داخل قابلمه روغن بریزید و روی حرارت بذارید. ته دیگ مورد نظرتون رو کف قابلمه قرار بدید و مخلوط برنج و رشته رو داخل قابلمه بریزید. ادویه پلویی رو هم لابلای برنج اضافه کنید. خلال بادام رو هم در گوشه ای از برنج بریزید و رشته پلو رو دم کنید.

مرحله چهارم

کره رو با چند قاشق روغن مایع روی حرارت گرم کنید و وقتی بخار برنج بلند شد، همراه زعفرون دم کرده روی اون بریزید.

reshte-polo-4

مرحله پنجم

داخل یک تابه کمی روغن بریزید، وقتی داغ شد، زردچوبه رو روی حرارت ملایم کمی‌ تفت بدید. سپس کشمش رو اضافه کنید و بلافاصله تابه رو از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

داخل یک تابه دیگه کمی روغن بریزید، وقتی داغ شد خرما و خلال پسته رو تفت بدید. پس از اینکه رشته ‌پلو دم کشید اون رو در ظرف مورد نظرتون بکشید و با پلوی زعفرانی، خلال بادام و پسته، پیازداغ، خلال پوست پرتقال، کشمش و خرما تزیین و سرو کنید. نوش جان.

reshte-polo-1

اگه به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها