|

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی / این پلو مخلوط خوشمزه و سه سوته رو حتما یاد بگیر

توی این مطلب طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی رو یاد میگیری تا هروقت فرصت کمی برای آشپزی داشتی، یه غذای عالی و خوشمزه درست کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گاهی اوقات پیش میاد که سر ظهر می رسی خونه و می بینی که ناهار نداری و همزمان دلت هم یه غذای خوب هم میخواد! شاید فکر کنی اگه سر ظهر برسی خونه و دلت یه غذای خوب هم بخواد باید زنگ بزنی رستوران محل و غذا سفارش بدی! اما نه من یه پلو مخلوط سه سوته و عالی برات دارم که درست کردنش به اندازه به رستوران زنگ زدن و تحویل گرفتن غذا طول میکشه و خیلی هم خوشمزه ست.

شوید پلو با تن ماهی یه پلو مخلوط واقعا سریع و خوشمزه ست که توی اینجور مواقع به داد آدم میرسه و از نظر اقتصادی هم خیلی از غذای رستوران به صرفه تره. پس همیشه یکی دو تا کنسرو ماهی تن توی خونه داشته باش! توی این مطلب طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی رو بهت آموزش میدم. تا پایان همراهم باش.

shevidpolo3

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با تن ماهی

برنج 3 پیمانه

کنسرو تن ماهی یک عدد

شوید خشک 3 قاشق غذاخوری

پیاز یک عدد

سیر 2 حبه

کره 20 گرم

زعفرون دم کرده 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه

shevidpolo6

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

مرحله اول

مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت بذارید تا جوش بیاد. برنج رو با کمی نمک داخل آب جوش بریزید و وقتی نیم پز شد، آبکش کنید. کنسرو تن ماهی رو 15 تا 20 دقیقه بجوشونید.

مرحله دوم

کمی روغن داخل یک تابه بریزید و روی حرارت بذارید، پیاز رو خلالی خرد کنید و تفت بدید تا طلایی بشه. سپس سیر له شده و نمک و ادویه بریزید و در نهایت شوید خشک و تن ماهی رو که با چنگال خرد کردید به پیاز سرخ شده اضافه کنید.

shevidpolo2

مرحله سوم

داخل قابلمه مقداری روغن بریزید وقتی داغ شد سیب زمینی حلقه شده به عنوان ته دیگ بچینید. مقداری برنج آبکش شده بریزید، مقداری از مخلوط تن ماهی و شوید و به آرومی مخلوط کنید. لایه لایه برنج و تن ماهی رو داخل قابلمه بریزید، کره و زعفرون دم کرده روی پلو بذارید، سپس به مدت 30 دقیقه دم کنید.

مرحله چهارم

تا برنج دم میکشه، سالاد شیرازی درست کنید که همراه با این غذا خیلی خوشمزه ست. وقتی شوید پلو با تن ماهی دم کشید اون رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و نوش جان کنید.

shevidpolo5

اگه به آشپزی علاقمند هستید، اینجا کلی دستورهای غذایی، کیک، شیرینی و دسر می تونید ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها