|

شیک ترین مدل های دکوراسیون راه پله / طراحی‌هایی که راه پله رو عضوی جذاب تو خونه میکنن

اگر شما نیز قصد زیباسازی راه پله خونتون رو دارید اما نمیدونید چطور به نتیجه ای جذاب و مناسب برسید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- تو هر خونه ای دکوراسیون اهمیت فراوونی داره. اما یکسری آیتم ها هستند که تو هر خونه ای به کار برده نمیشن. مثلا راه پله ها از عناصر اصلی خونه های دو یا سه طبقه هستند اما خب برای خونه های تک طبقه به کار نمیان. راه پله ها انواع بسیار مختلفی دارند که میتونن بسته به سلیقه و چیدمان هر خونه ای انتخاب بشن. از طرفی هم خوشگلاسیون راه پله ها خیلی مهمن که خب خیلی از بانوان نمیدونن و بلد نیستن چطور میشه راه پله رو دیزاین کرد. به همین دلیل به حال خود رها کرده و فضایی بزرگ از راه پله رو خام و ساده به حال خود رها می کنند. اما نگران نباشید چرا که در این مطلب قراره با چند ایده جذاب دکوراسیون برای راه پله آشنا بشیم. پس با ما همراه باشید.

دکوراسیون راه پله

تغییر دادن دکوراسیون راه پله با توجه به سلیقه و ابعاد

تغییرات در دکوراسیون به این شکل هستن که هم میتونن به صورت بازسازی و کلی انجام بشن و هم به شکل تغییرات کوچیک در دیزاین و ظاهرشون صورت بگیرن و اون راه پله از فضای ساده و خسته کننده، به محیطی جذاب تبدیل بشود. چرا که راه پله عنصری محسوب میشه که در طول شبانه روز خیلی مورد استفاده قرار میگیره و نیاز به کمی تا قسمتی ایده پردازی و تنوع داره. در ادامه می بینیم نمونه هایی از اره پله رو که با توجه به شرایط محیطی و ابعاد فضا باید انتخاب بشن.

دکوراسیون راه پله

تغییر چیدمان راه پله، رنگ ها رو دریابید

رنگ ها در هر چیز اثر بولد خودشون رو میگذارند. در اینجا نیز یکی از بهترین راه های زیباسازی راه پله ها که با تغییری فراوون در دکوراسیون همراه میشه استفاده از رنگ هاست. رنگای شاد و روشن میتونن حس دعوت کنندگی داشته باشند و از طرفی هم اگر راه پله کوچیک یا باریکی دارید نمیتونید از رنگ های روشن کمک بگیرید تا محیط رو بزرگتر نشون بده. تغییر رنگ راه پله میتونه با رنگ‌آمیزی نرده‌ها، پله‌ها و یا حتی دیوار راه پله انجام بشه.

دکوراسیون راه پله

تغییر دکوراسیون راه پله چه سبک و مدلی باشه بهتره؟

اصلا یادتون نره که هر مدل راه پله ای که میخواین انتخاب کنید حتما به دکوراسیون منزل و وسایل و فضاهای متصل به راه پله دقت کنید تا هماهنگ سازی بشن و راه پله یهو یه فضای بولد در میون محیط خونه نشه. برای خونه ای با دکوراسیون کلاسیک، راه‌ پله‌هایی با نرده‌ های کلاسیک و برای خونه های مدرن، راه‌ پله‌ای مدرن و شیک خیلی میتونن مناسب باشند. رنگ، طرح، کف راه پله و همچنین تزیینات دیوار راه پله باید متناسب با سبک طراحی دکوراسیون بشن.

دکوراسیون راه پله

استفاده از گیاهان در تغییر دکوراسیون راه پله به این سبک

زیباسازی دکوراسیون منزل میتونه با تغییرات کوچیک هم انجام بشه. مثلا اینکه میشه با کمک از گیاهان حال و هوای راه پله رو به نوعی جذاب و سبز کرد. واقعا خوشگل میشن استفاده از گل و گیاه در راه پله ها اما خب باید دقت کنید که گیاه مورد نظرتون بتونه در راه پله دوام آورده و رشدش رو داشته باشه. اگر هم برای قرار گیری گیاهان بر روی پله مشکل دارید میتونید که نرده های مخصوص تعبیه کنید و راه گله ای سبز داشته باشید. 

دکوراسیون راه پله

جهت خوشگلاسیون راه پله به کف پله دقت کنین

جنس پله در زیباسازیش اهمیت بسیار زیادی داره و شما میتونید اون رو تغییر داده و بازسازی کنید. پله‌ها ممکنه که از جنس چوب، سنگ و یا فلز باشند. میتونید سطح کف پله‌ها رو بازسازی کرده و پله‌هایی از جنس چوب و یا کاشی اجرا نمایید. و یا اینکه میتونید از کفپوش‌های موکت و یا فرش و همچنین رانرهای جذاب برای روی سطح  پله‌ها استفاده کنید.

دکوراسیون راه پله

دکوراسیون راه پله

تغییر دکور راه پله با نورپردازی پله‌ها و یا کف پله

نور نیز من جمله دیگر آیتم هاییست که میتونه در هر کجا تاثیر فراوونی داشته باشه. مخصوصا اینکه اگر تو اون خونه فرد مسن و یا کودک وجود داشته باشه. در اینجا شما نیز می توانید جهت تغییر دکوراسیون راه پله و همچنین زیباتر شدنش، از انواع نورپردازی کف پله یا روی دیوار و حتی سنسور دار استفاده نمایید. 

دکوراسیون راه پله

طراحی دیوار راه پله در تغییر دکوراسیون

برخی از راه پله ها هم هستن که دو طرفه آزادن برخی هم از یک طرف مشرف به دیوار می باشند. دیوار راه پله میتونه جایی مناسب برای انواع و اقسام طرح های جذاب دکوری باشند که خب به راحتی بر روشون قابل اجراست. مخصوصا اینکه اگر راه پله عرض بزرگی هم داشته باشه که دیگه هیچ مانعی برای استفاده نکردن از طرح های برجسته و جاگیر وجود نداره. در واقع اجرای نقاشی های زیبا و استفاده و نصب تابلو هایی که مناسب هستند. حتی خزه و اجرای آینه کایر نیز از دیگر کارهاییست که میتونن جهت زیباسازی راه پله انجام داد.

دکوراسیون راه پله

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها