|

دکوراسیون خانه 105 متری با المان‌‌های ایرانی / با دیدن این هارمونی رنگا آدم حظ میکنه

اگر قصد این رو دارید تا از معماری ایرانی سنتی در منزل خود استفاده کنید، پس حتما با این مطلب و تور خونه گردی جذاب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- با توجه به پیشرفت علم و تغییرات در دکوراسیون ها و سبک‌هاشون، خب خیلی از وسایل و دیزاین ها مدرن شدن و بر روی موج ایده های نو سوار هستند. اما یکسری از موارد ریشه در ذات و هویت اون کشور داره و مثلا اینکه در باطن ما ایرانی ها و فرهنگ و تمدنی که داریم، سنت و آیتم های سنتی به شدت دیده میشه و خیلی از خونواده ها از این سنت ها دور شدن و با متد های جدید پیش میرن. اما خیلی از خونواده ها هم هستن که هنوز بر این سنت ها پایبند بوده و دلشون میخواد تا دیزاین خونه و لوازمی که دارند بر اساس اونها باشه. تا به حال در بخش دکوراسیون ها، تور خونه زیاد شدیم، اما اینبار میخوایم بریم سراغ خونه ای که درش از المان های سنتی ایرانی خیلی استفاده شده و در واقع از فضا های تکراری به دور است. چرا چون تو این خونه می بینیم سبکی رو که هم از مدرنیته استفاده کرده و هم سنت ها رو به طوری غلیظ و بولد مورد استفاده قرار داده. اگر شما نیز از دست سلیقه هایی هستید که دلتون میخواد از این سبک ها برای خونتون ایده بگیرید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید تا با خونه احمد خان و خانم احمدی آشنا بشیم.

دکورسیون خانه 105 متری

یک نگاه کلی اما جذاب به خانه 105 متریِ خانم احمدی

دکوراسیون ها متنوع هستن و با توجه به اینکه سلیقه ها نیز متفاوت‌اند، خب هر خانواده ای سبکی رو برای خود انتخاب میکنه که ممکنه به نظر دیگری زیبا و یا نا زیبا باشه. در اینجا یک زوج رو داریم که فرزندی هم ندارند و در این خانه 105 متری زندگی می کنند. خانم احمدی و احمد خان زن و شوهری جوان هستند که خب این متراژ خونه واسشون کافی بوده و حالا با بازسازی که داشتن، محیطی امن و مطابق با سلیقشون ساخته اند. 

این خونه در محله نارمک واقع شده که دارای دو خواب و یک سرویس بهداشتی هستش. طبقه سوم قرار داره و از سبک دکوراسیون تلفیقی استفاده کرده. رنگ های غالبش طوسی و زرشکیه که از دیوار آجری و گیاهان هم استقبال خوبی داشته. در نهایت نیز باید گفت در این خانه هارمونی رنگ ها به وفور دیده میشه و سادگی در عین حال نا سادگی در محیط جاریه.

دکورسیون خانه 105 متری

تغییراتی عالی در فضای آشپزخونه

خانوم خونه بر این نظره که تو خونش نور به خوبی وجود داره و محله خوب باعث شده تا نتونه از این خونه دل بکنه. منزل هایی با متراژ متوسط در واقع هم جا دارن و هم ندارن. در این خونه به گفته خانم احمدی از فضای آشپزخونه به خوبی استفاده نشده بوده و کابینت ها کم بودن که خب این زوج با تغییرات دلخواه خود هم کابینت ها رو تغییر دادن و هم کانتری مناسب در قسمت ورودی نصب کردن که هم میز ناهارخوری شده و هم فضایی جهت تفکیک و کابینتی که میشه ازش استفاده بهینه کرد.

دکورسیون خانه 105 متری

شما نیز می توانید اگر فضایی کوچک در خانه دارید، با کمک گیری از کانتر به تعداد کابینت ها اضافه کنید و میز ناهارخوری نیز داشته باشید. در واقع با یک تیر چند نشون زدنه.

دکورسیون خانه 105 متری

تلفیق سبک ها و رنگ ها؛ چیدمان پذیرایی با مبل چوبی کلاسیک

از طرفی در بخش روبه‌رویی فضای آشپزخونه که به پذیرایی وصل میشه، باکسی چوبی طراحی و نصب شده که خب به عنوان نیمکت هم میشه ازش استفاده نمود و امکان نشیمن بیشتری رو به ساکنین خونه خواهد داد. همونطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، هارمونی رنگ در این خونه به شدت استفاده شده و در اینجا نیز بخش رویه‌ی مبلی این نیمکت با صندلی‌ های غذاخوری هماهنگ شدن و سه کوسن سنتی که روی اونها گذاشته شده، به دلیل رنگ بندی قرمز و تندی که دارند، گرمای بیشتری به دکوراسیون با سبک تلفیقی بخشیده است. مبلمان چوبی استیل و کلاسیک در کنار این نیمکت فضای پذیرایی خونه رو تمام و کمال کرده است چرا که نیمکت ظاهری راحت و مینیمال داره که با مبلمان کلاسیک رو به استیل، نمایی تلفیقی پیدا کرده.

دکورسیون خانه 105 متری

استفاده از دیوار آجری در دیزاین و طراحی خونه

این خونه دارای یک راهروی باریک هستش که فضای عمومی تر مثل نشیمن رو به فضاهای خصوصی تر مثل اتاق خواب ها و سرویس بهداشتی وصل میکنه. این راهرو با استفاده از آجر نمای دیواری تزیین شده که خب کمک گیری از یک المان ایرانی در فضا خونست و محیط رو متحول ساخته.

دکورسیون خانه 105 متری

اکسسوری ها، گل و گیاه و فرش ها

آیتم های ذکر شده هم از نظر کاربردی و هم به لحاظ زیبایی شناسی اهمیت بسیاری دارند. اکسسوری ها شامل تابلوها، گل و گلدان و سایر لوازم دکوری هستن که میتونن زیبایی رو به هر خونه ای ببخشند. گیاهان آپارتمانی نیز از دست آیتم های هستند که میتونن هم تصفیه هوا باشن و هم زیبای بسیار خارق‌العاده به محیط ببخشند. فرش ها نیز به شکل کاملا سنتی و با رنگ خاص ایرانی یعنی قرمز تهیه شدن که خب میدونید رنگ های خنثی حس مدرن تری به خونه میدن و رنگ های قرمز حس سنتی و ایرانی رو منتقل می کنند.  

دکورسیون خانه 105 متری

دکورسیون خانه 105 متری

دکورسیون خانه 105 متری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها