|

ترفندهای تمیز کردن هود آشپزخونه / سه سوته چربی ها و جرم های سرسخت رو از بین ببر

هود از وسایل آشپزخونه ست که در معرض جرم گرفتن زیادی قرار داره. تمیز کردن هود ترفندهایی داره که اگر بکار بگیرید می تونید حسابی برقش بندازید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تمیز کردن آشپزخونه کلی کارای ریز و درشت داره که حسابی هم وقت گیرن. کابینت ها رو باید خالی و تمیز کرد و دوباره چید. لباسشویی رو بوگیری و جرم گیری کرد. چربی های اجاق گاز رو سابید و یخچال رو هم برق انداخت.

هود یکی دیگه از وسایل آشپزخونه ست که در معرض چرب شدن و جرم گرفتن زیادی قرار داره. تمیز کردن هود ترفندهایی داره که اگر به کار بگیرید می تونید حسابی برقش بندازید و تمیزش کنید. توی این مطلب، روش های اصولی تمیز کردن هود رو بهتون میگیم. تا پایان همراه ما باشید.

Cleaning-the-kitchen-hood6

اول باید فیلترها رو تمیز کنید

اولین قدم برای تمیز کردن هود، از برق کشیدن اون و جدا کردن فیلترهای اون هست. اگه فیلترها یک بار مصرف هستن، باید فیلترهای جدید نصب کرد و اگه یک بار مصرف نیستن باید یه محلول از آب داغ و مایع ظرفشویی درست کنید.

فیلترها رو به نسبت چربی و جرمی که دارن، نیم تا یک ساعت در این محلول قرار بدید و سپس با یک مسواک کهنه با برس آشپزخونه اون رو تمیز و در نهایت با آب گرم آبکشی کنید.

Cleaning-the-kitchen-hood1

از جوش شیرین کمک بگیرید

اگر هود رو مدت زیادی تمیز نکرده باشید، چربی ها و جرم های هود سخت میشه و ممکنه با محلول آب و مایع ظرفشویی تمیز نشه. در این مواقع، می تونید از جوش شیرین استفاده کنید و به جنگ این لکه های سرسخت برید.

محلولی از آب داغ، جوش شیرین و مایع ظرفشویی درست کنید و فیلترها رو داخلش بذارید. حدود 15 دقیقه زمان بدید تا لکه های چربی نرم بشن و بعد با مسواک کهنه یا یک برس نرم فیلترها رو کاملا تمیز کنید.

درست کردن یک خمیر از جوش شیرین و آب هم گزینه بعدی پیش روی شماست. این خمیر ساینده رو روی برس یا مسواک قرار بدید و روی فیلترها بکشید تا کاملا تمیز بشن و سپس آبکشی و خشک کنید.

Cleaning-the-kitchen-hood2

سرکه یک پاک کننده عالی

سرکه هم یه ماده موثر و بی ضرر برای تمیز کردن هود آشپزخانه ست. برای این کار آب و سرکه رو به مقدار مساوی ترکیب کرده و روی هود اسپری کنید. اجازه بدید این محلول برای مدت کوتاهی روی هود باقی بمونه. سپس با یک پارچه مرطوب و ترجیحا میکروفایبر، کثیفی های روی سطح هود رو پاک کنید.

Cleaning-the-kitchen-hood5

از محلول گاز پاک کن استفاده کنید

محلول های گاز پاک کن گزینه بعدی برای تمیز کردن هود هستن. می تونید این محلول رو روی فیلترهای هود و بدنه هود اسپری کنید و بعد از چند دقیقه اونها رو با یک دستمال ترجیحا از جنس میکروفایبر تمیز کنید.

شاید لازم باشه که چند بار با دستمالی که به محلول های گاز پاک کن آغشته شده هود رو تمیز و سپس خشک کنید.

Cleaning-the-kitchen-hood4

چند نکته ضروری در مورد تمیز کردن هود

-قبل از تمیز کردن هود حتما اون رو از برق بکشید.

-تمام لوازم و بدنه هود باید کاملا خشک بشه بعد اون رو راه اندازی کنید.

-برای تمیز کردن هود از سیم ظرفشویی و اسکاچ های زبر استفاده نکنید.

-اگه هود آشپزخانه رو به طور مرتب و ماهیانه تمیز کنید، نیازی به استفاده از مواد شیمیایی قوی و اسیدی برای چربی ‌زدایی نیست.

Cleaning-the-kitchen-hood3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها