|

روش اصولی تمیز کردن و چیدمان یخچال / کدبانوها اینجوری یخچال رو تمیز و مرتب میکنن

یخچال یه وسیله مهم توی هر خونه ای به حساب میاد. نگهداری، تمیز کردن و چیدمان اصولی این وسیله برقی موضوعیه که هر فردی باید بدونه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- کدبانوها واسه کارهای خونه برنامه ریزی می کنن و معمولا یه لیست کاری منظم و مشخص دارن تا به همه کارهای خونه اعم از تمیز کردن، مرتب کردن، خرید مواد غذایی و لوازم مورد نیاز خونه و... برسن. انجام دادن کارهایی مثل تمیز کردن لباسشویی، چیدمان و مرتب کردن کابینت ها، نظم بخشیدن به کمد دیواری، تمیز کردن هود و گاز و کلی کار ریز و درشت دیگه واقعا سخته اما اگه با برنامه ریزی باشه، راحت تر میشه انجامشون داد.

یخچال یه وسیله خیلی مهم توی هر خونه ای به حساب میاد. نگهداری، تمیز کردن و چیدمان اصولی این وسیله برقی موضوعیه که هر فردی که از اون استفاده میکنه باید بدونه. توی این مطلب بهتون میگیم چجوری یخچال خودتون رو تمیز کنید و سپس به چه صورت اون رو بچینید تا بهترین بهره وری از یخچال رو داشته باشید. تا پایان همراه ما باشید.

yakhchaal6

داخل یخچال رو چجوری تمیز کنیم؟

-برای تمیز کردن یخچال ابتدا اون رو از برق بکشید و کاملا خالی کنید. سپس کشوهای یخچال، جای تخم مرغ ها و هر چیزی که میشه جدا کرد رو خارج کنید.

-در حین خالی کردن یخچال احتمالا با مواد غذایی ای برخورد می کنید که پژمرده و پلاسیده شدن یا تاریخ مصرفشون گذشته. اونها رو دور بریزید. تمام موارد رو به دقت بررسی کنید و هر چیزی که نیازه رو بیرون بریزید تا فضای یخچال رو باز کنید.

yakhchaal7

-با یک دستمال تمیز و نمدار تمام فضای داخلی یخچال رو تمیز کنید. نکته مهم اینه که در این مرحله نباید از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید. اگر زود به زود یخچال رو تمیز می کنید با پارچه نمدار به راحتی تمیز میشه ولی اگر لکه هایی داخل یخچال هست که سخت شدن، میتونید از سرکه سفید و یا جوش شیرین استفاده کنید.

-وقتی همه قسمت های داخل یخچال رو کاملا تمیز کردید، با یک دستمال اون رو خشک کنید.

-در انتها باید کشوها، طبقه ها و هر وسیله جانبی که از یخچال خارج کردید رو بشویید و خشک کنید. سپس اونها رو سر جای خودشون قرار بدید.

yakhchaal1

قرار دادن مواد غذایی در یخچال

بسته های مواد غذایی، ظروف در دار، شیشه ها و بطری ها، میوه و سبزیجات رو با دقت بشویید و خشک کنید و داخل یخچال برگردونید. تمیز کردن بسته مواد غذایی و میوه و سبزیجات قبل از گذاشتن اونها داخل یخچال باعث میشه تا یخچال تون مدت بیشتری تمیز بمونه.

yakhchaal4

تمیز کردن قسمت بیرونی یخچال

وقتی تمیز کردن داخل یخچال تموم شد و همه مواد غذایی رو سر جای خودشون قرار دادید، با یک دستمال تمیز و ترجیحا از جنس میکروفایبر و یک پاک کننده سطوح، درها و بدنه خارجی یخچال رو کاملا تمیز کنید و برق بندازید.

yakhchaal5

چی رو کجا بذاریم؟

درست استفاده کردن از فضای داخلی یخچال به ما کمک میکنه در وقت صرفه جویی کنیم و بهترین استفاده رو از فضای یخچال داشته باشیم. میوه ها و سبزیجات بهتره در کشوهای پایینی یخچال قرار بگیرن چون به سرمای زیادی نیاز ندارن. یک کشو رو به میوه ها و کشوی بعدی رو به سبزیجات اختصاص بدید تا در زمان نیاز راحت تر اونا رو پیدا کنید.

yakhchaal3

وقتی درِ یخچال رو باز میکنید، قسمت میانی یخچال بیشترین دید رو داره و بهتره تا مواد غذایی که سریعتر فاسد میشن رو در این قسمت قرار بدید. طبقه بالا از بقیه نقاط سردتره و مواد غذایی که به سرمای بیشتری نیاز دارن رو باید در این طبقه قرار داد. هرچه مواد غذایی رو عقب تر بذارید، در نقطه سردتری قرار میگیرن.

درِ یخچال گرم ترین نقطه توی این وسیله برقی به حساب میاد و بهتره تا آب میوه، نوشیدنی، مربا، سس و خامه رو که نیاز به سرمای زیادی ندارن، در این قسمت قرار بدید.

yakhchaal2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها