|

روش تمیز کردن انواع هود آشپزخانه / اینجوری سیر تا پیازشو تمیز کنی انگار نوشو خریدی

تمیز کردن هود آشپزخونه قطعا سخته، اما اگر با استفاده از راه حل های اصولی باشه میتونه آسون بشه که در اینجا با چند روش آشنا میشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه تو هر خونه ای مهمه. کلا این فضا اینجوریه که هم به اعضای خونواده خدمات میده و هم اینکه به خوشگلاسیون خود خونه یه زیبایی و کلاس جداگانه میبخشه. آخه میدونید که تو این فضا خیلی کارها انجام میشه و از طرفی هم نمایی که داره باید زیبا باشه چرا که بی شک زیباییه آشپزخونه بعد از هال پذیرایی تو چشمه و مورد توجه.

اما این فضا همونطور که به ما خدمات مختلفی ارائه میده و یه عالمه کار میشه داخلش انجام داد، به همین میزان هم نیاز به رسیدگی داره. مثلا تمیز کردن گاز و هود و سینک ظرفشویی و غیره، همه و همه اهمیت دارن و اگر به حال خودشون رها بشن قطعا هم حال خودشون خراب میشه و هم حال ما رو خراب میکنن. اجازه بدین با مثال این موضوع رو براتون توضیح بدیم. مثلا اینکه وقتی هود کثیف میشه، اول به خودش آسیب رسیده و زیباییش رو هم از دست میده، دوم به ما حس بدی انتقال میده و ممکنه حتی اون کثیفی ها به داخل قابلمه ها و غذا نیز بریزند! اما سوال اینجاست که این عنصر سخت تو آشپزخونه رو چجوری تمیز کنیم که تمام این اتفاقا نیفته؟ کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه باشید تا ببینیم و بدونیم چطور میشه هود رو به بهترین شکل تمیز کرد.

تمیز کردن هود آشپزخانه

تمیز کردن هود شیشه ای مشکی به این راحتی

تمیز کردن هود شیشه ای مشکی با سرکه میتونه خیلی راحت باشه. در واقع سرکه سفید با خاصیت اسیدی که داره میتونه خیلی راحت چربی های روی هود رو تمیز کنه. اینجوری که شما باید سرکه سفید رو داخل یه اسپری بریزید و بعد بر روی هود پیس پیس کنید . در نهایت نیز با استفاده از دستمال نخی یا حوله هود رو پاک کنیم. یادتون نره که با اسکاج یا سیم ظرفشویی به تمیز کردن نپردازید چرا که قطعا خط و خش میندازه رو شیشه مشکی و رد بدی میفته! 

تمیز کردن هود آشپزخانه

پاک کردن هود شیشه ای فقط به یه بشکن

در اینجا برای پاک کردن هود شیشه ای بدون اینکه بهش آسیبی وارد کنید، باید از محلول های خونگی به مانند ترکیب آب گرم و مایع ظرفشویی کمک بگیرید. بعد سرکه و آب رو هم به نسبت یک به یک مخلوط کنید و این رو بدونید که این ترکیب میتونه علاوه بر تمیزی، اون خط و خش های قبلی رو هم تا حدود خوبی بپوشونه. در ادامه نیز با استفاده از یک دستمال نرم و یا اسفنج شروع به تمیز کردن کنید و در آخر هم حتما هود رو خشک کنید.

تمیز کردن هود آشپزخانه

چجوری توری هود رو تمیز کنید مثل روز اولش؟

کثیف بودن توری هود اهمیت زیادی داره چرا که شما در واقع با تمیز کردن این قسمت، از سالم بودن غذاهاتون مطمئن هستید و دیگه عمرا کثیفی واردش بشه. در اینجا ابتدا باید بست های هود رو جدا کرده و قسمت توری رو به طور کامل از هود در بیارید. میتونید از پاک‌ کننده‌ های چربی‌ زدا، جوش شیرین یا سرکه به جهت تمیزی و آزادسازی چربی‌ ها و ذرات ریزی که داخل فیلتر هود هستش کمک بگیرید و تمیزشون کنید.

یکی دیگه از روش های موثر در این راستا استفاده از قرص ماشین ظرفشویی هستش که باید در آب گرم قرار داده بشه و فیلتر رو هم داخلش بزارین و با استفاده از یک برس پرزدار شروع به تمیز کردن چربی های روز توری کنید. بعد آب جوش رو روی توری بگیرید تا راحت تر آلودگی ها کنده بشن و در نهایت نیز با استفاده از یه مسواک میتونید فضاهای ریز تر رو به خوبی تمیز کنید. آب گرم برای اخر سر و خشک کردنش هم یادتون نره.

تمیز کردن هود آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها