|

طرز تهیه دونات خونگی با بهترین روش / یه خوراکی جذاب واسه بچه ها آماده کن

دونات یه خوراکی محبوب و پرطرفدار مخصوصا در بین بچه هاست که میشه به راحتی توی خونه آماده کرد. توی این مطلب طرز تهیه دونات رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا حالا کیک و شیرینی پزی توی خونه رو تجربه کردی؟ با حس خوب مخلوط کردن مواد مختلف و عطر خوبی که بعد از پخت توی خونه می پیچه آشنایی؟ اگر تا حالا این تجربه دلچسب رو داری میدونی چی میگم... کیک و شیرینی پختن توی خونه یه کار جذاب و قشنگه که خیلی ها رو جذب خودش می کنه.

کیک های خوشمزه ای مثل کیک یزدی، کیک لیمو و کیک هویج و گردو و شیرینی های عالی ای مثل شیرینی نخودچی، شیرینی کشمشی و... رو میشه به راحتی توی خونه درست کرد. دونات هم یه خوراکی محبوب و پرطرفدار مخصوصا در بین بچه هاست که میشه توی خونه آماده کرد. توی این مطلب طرز تهیه دونات رو با هم یاد می گیریم. تا پایان همراهمون باشید.

donat-1

مواد لازم برای تهیه دونات خونگی

آرد سفید ۴ تا ۵ پیمانه

شکر نصف پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد

شیر نصف پیمانه

کره ۸۰ گرم

وانیل نصف قاشق چایخوری

نمک نوک قاشق چایخوری

خمیر مایه فوری ۲ قاشق غذاخوری

آب ولرم نصف پیمانه

donat-6

طرز تهیه دونات خونگی

مرحله اول

کره رو در دمای محیط قرار می دیم تا نرم بشه. تخم مرغ و شیر رو هم از یخچال خارج می کنیم. آرد و نمک رو دو تا سه بار الک می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

خمیر مایه رو با آب ولرم و یک قاشق چایخوری شکر مخلوط می کنیم، سپس روی ظرف رو می پوشونیم و حدود ۱۵ دقیقه در یک جای گرم قرار میدیم تا خمیر مایه عمل بیاد.

مرحله سوم

کره، وانیل و شکر رو با همزن برقی می زنیم تا کاملا مخلوط بشن، سپس تخم مرغ ها رو اضافه کرده و با همزن مخلوط می کنیم.

donat-5

مرحله چهارم

مخلوط خمیر مایه رو به همراه شیر ولرم به مایه دونات اضافه کرده و با همزن مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

آرد رو کم کم به مایه دونات اضافه می کنیم و با لیسک به آرومی در یک جهت هم می زنیم تا خمیر شکل بگیره و منسحم بشه.

مرحله ششم

روی سطح کار مقداری آرد می پاشیم و خمیر رو با دست ورز می دیم تا جایی که خمیر دیگه به دست نچسبه. بعد از این مرحله خمیر رو برداشته و 60 تا 70 بار روی سطح کار می کوبیم.

donat-3

مرحله هفتم

یک کاسه با حجم دو برابر خمیر رو با روغن چرب می کنیم و خمیر رو داخلش قرار میدیم، سپس با کارد یک علامت به علاوه (+) روی خمیر می زنیم. روی کاسه رو با سلفون و یک پارچه می پوشونیم و حدود یک ساعت اجازه می دیم استراحت کنه تا حجمش دو برابر بشه.

مرحله هشتم

روی سطح کار مقداری آرد می پاشیم و خمیر رو چند بار می کوبیم، سپس با وردنه به ضخامت حدود یک سانتی متر باز می کنیم. دونات ها رو قالب می زنیم و روی کاغذ روغنی که چرب کردیم قرار می دیم. روی دونات ها رو با پارچه می پوشونیم تا حدود نیم ساعت استراحت کنن.

مرحله نهم

داخل یک قابلمه کوچیک روغن می ریزیم؛ به اندازه ای که دونات ها داخل روغن شناور باشن. وقتی روغن روی حرارت ملایم کاملا داغ شد دونات ها رو دونه دونه داخل روغن قرار می دیم. با قاشق روی دونات ها روغن داغ می ریزیم تا به صورت یکنواخت سرخ و پخته بشن.

donat-4

مرحله دهم

وقتی دونات ها سرخ شدن، روی کاغذ حوله ای قرار میدیم تا روغن اضافی شون خارج بشه. سپس با شکلات ذوب شده یا پودر قند، پودر پسته و هرچیزی که دوست داریم تزئین می کنیم و نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها