|

گیاهان آپارتمانی آشپزخونه / فکن داری ظرف میشوری این دلبرا هم کنارتن باهات حرف میزنن

جدا از اینکه قرار دادن گل در هال و پذیرایی خیلی قشنگه، استفاده از گل های مناسب آشپزخونه هم خیلی جذابه که در این مطلب با اونها اشنا میشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها دیگه نگهداری و داشتن گیاهان آپارتمانی درست به مانند دیگر لوازم ضروری و بادی شده. به طوری که تو هر خونه ای میریم می بینیم یک یا چند گل و گیاه نگهداری و پرورش داده میشه. اما خب از اونجایی که گیاهان آپارتمانی گونه های بسیار بسیار زیادی دارند، خب یکسری از اونها میتونن مناسب قرار دادن داخل هال و پذیرایی باشند و برخی از اونها هم مناسب نگهداشتن در آشپزخونه می باشند. در رابطه با اینکه چه نوع گل های آپارتمانی مناسب دیزاین فضای خونه هستن که خب در بخش "گیاهان آپارتمانی" زیاد صحبت داشتیم، اما  اینبار میخوایم بریم سراغ اون دست از گل هایی که آشپزخونه بهترین فضاست براشون و میتون تو این محیط هم به خوبی رشد کنن و هم اینکه زیبایی منحصر به فردی به اشپزخونه که قلب خونست ببخشن. از طرفی هم به تصفیه هوای آشپزخونه میپردازن که خب میشه که هر هر سمت نگهداری ازشون سود هستش و خوبی های زیادی داره. اگر شما نیز از طرفدارانی نگهداری گل در آشپزخونه هستید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

1656110_166

گیاه عنکبوت

گیاه عنکبوتی یا همون گندمی به یه محیط روشن با نور غیر مستقیم نیاز داره همراه با خاک زهکشی شده و مناسب. از طرفی هم معمولا محیط قلیایی آن باید بین 6 تا 7 باشه. گیاه نام برده طرفداران زیادی داره و خیلی هم زیباست و مراقبت ازش راحت. ظاهر جذاب و برگ های سبز و سفید گیاه عنکبوتی باعث میشه که نمایی خوشگل به فضای آشپزخونه داده بشه و خیلی هم زیبا و راحت بر روی کابینت ها قرار داده میشه. 

6546566554

گیاه پیچ انگلیسی

این گیاه که به گیاه پیچ انگلیسی مشهوره، در واقع نیاز به نور جانبی و محیط نسبتاً روشنی داره که درجه قلیاییش هم باید بین ۵.۵ تا ۶.۵ باشه. این گل رنگ خیلی دلبرانه ای هم به آشپزخونه می بخشه و به راحتی میشه که در سبد های آویز قرار داده بشه. گل پیچ انگلیسی خودش رو با نور های مختلف سازگار میکنه، اما اونچه که مهمه اینه که باید مراقب خاکمش باشید تا همیشه مرطوب بمونه. ناگفته نمونه این گیاه قشنگ میتونه محیط آشپزخونه رو از هرگونه سموم هم به دور نگه داره و از آلودگی ها پاک سازی کنه. 

نخل-دم-اسبی-2

گیاه قاشقی

گل قاشقی نیز از دیگر گیاهانی محسوب میشه که به نور غیر مستقیم نیازمنده و محیط نسبتا روشنی رو طلب میکنه. خاکش باید زهکشی مناسبی داشته باشه و درجه قلیایی آن نیز باید یه چیزی بین 6 تا 7 باشه. گیاه گل قاشقی یه گزینه مناسب و جذاب برای نگهداری در آشپزخونه هستش باید تو آشپزخونه به نسبت گرم با نور زیادی بمونه. مراقب برگای گل قاشقی باید باشید و اگر حس کردین برگاش کمی تا قسمتی پیچ خورده، یعنی این گیاه به میزان کافی نور نمیخوره و اینجاست که باید جاش رو حتما عوض کنید.

1691140_937

گیاه کاکتوس

این گیاه رنگ روشنی داره و به نور غیر مستقیم و یا نور کامل نیازمنده. درجه قلیایی آن باید بین 5.5 تا 6.5 باشه که خب به همین دلیل میگن برای آشپزخونه گزینه مناسبیه. اگر فضای آشپزخونه شما گرم یا خشکه، میتونید از گل کاکتوس مراقبت کنید تا هفته ها بدون آب نگهش دارید چرا که به شدت مقاومه. 

4b0a6ced89e9173b912016bf88aedd8f

گیاه غوره ای

گیاه غوره ای نوعی گل محسوب میشه که به محیط روشن و با نور غیر مستقیم نیاز داره. درجه قلیایی این گیاه باید بین ۶.۶ تا ۷.۵ باشه. از ویژگی های گیاه غوره ای اینه که خیلی راحت میتونه فضای آشپزخونه رو پاکسازی کنه و از سموم فضا رها کنه. این گل ظاهر خوشگل و جذابی داره که میتونه تقریبا با هر فضایی خودش رو سازگار کنه و گزینه ای مناسب و ایده آل برای قرار دادن روی قفسه و کابینت های بلند نیز هست. 

1471955_929

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها