|

گیاهان آپارتمانی مقاوم و خوشگل / اینا نور و آب نمیخوان با قیافه شیکشونم خونت آس میشه

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی مقاوم و خوشگل رو بهتون معرفی کردیم که شرایط نگهداریشون بسیار راحته طوری که هر فرد مبتدی از پسش برمیاد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه در فرهنگ ما ایرانی ها تبدیل شده به یه عادت و دیگه الان هر کسی توی خونش یه دونه گلدون رو داره چون خیلی ها معتقد هستن که با این زیبارویان میتونن دکور خونشون رو شیک و خاص جلوه بدن از این رو خیلی از طراحان هم نگهداری از اونا رو در درکواسیون پیشنهاد میکنن خصوصا که این روزا دکور به سمت ساده شدن رفته و خبری از مجسمه های بزرگ و یوقور نیست و به طور مثال این آیتم ها جاشون رو به گیاهان آپارتمانی بزرگ دادن تا اون ها زیبایی فضا رو تضمین کنن و الحاق و الانصاف هم به خوبی میتونن از  پس این موضوع بربیان و در این بین اصلا فرقی هم نمیکنه که قیافشون چه شکلی باشه!

مثلا میخوان جزء گیاهان آپارتمانی لاکچری باشن و یا گیاهان آپارتمانی ساده اصلا و اصلا هیچ فرقی در این بین وجود نداره چون همه ی اون ها کارشون زیباسازی فضا هست ولی خب در این بین باید موقعی که تصمیم به نگهداری از گل و گیاه میگیرید به یه نکته ای توجه کنید و اون اینه که شما می بایست به نگهداری از گیاهان به عنوان یه مسئولیت نگاه کنید که آماده ی پذیرش صد درصدی اون هستید چون در غیر این صورت و با بی توجهیه شما گیاهی زیر دستتون ساالم نمیمونه و در نهایت مرگ اون ها باعث ناراحتی خودتون هم میشه بنابراین بهتره به سراغ گیاهی که با شرایط شما همخونی داره برید مثلا در صورتی که فراموشکار هستید و آبیاری گیاهان رو یادتون میره و یا خونتون نورگیرش بده باید به سراغ گیاهان آپارتمانی مقاوم برید که چندتاشون رو در این مقاله بهتون معرفی میکنیم، پس با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و خوشگل

زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم و خوشگل

بریم به سراغ اولین گیاهای که در زمره ی مقاوم ها قصد معرفی اون رو به شما داریم یعنی زاموفیلیای عزیر و زیبا که به قدری مقاومتش در برابر شرایط  سخت بالاست که میشه اون رو برای مبتدی هم مناسب دونست. این زیبارو رشد بسیار سریعی داره و شرایط نگهداریش هم مثل آب خوردن میمونه از این رو برای خودش طرفدارهای زیادی هم داره. 

رشد زاموفیلیا به صورت افقی هست و از این رو در صورتی که خونتون سقفش کوتاه باشه هم میتونید از این گیاه نگهداری کنید و از تماشای زیبایی بینظیر برگ های چرمی و زیبای اون نهایت لذت رو ببرید و زیبایی دکورتون رو با اون ها دو چندان کنید. از اصلی ترین دلایلی که این گیاه در لیست این مقاله نام برده شده میشه به مقاومت بسیار بالای اون در برابر نور کم اشاره کرد که از این رو سایه دوست هست و در صورت نورگیر نبودن خونتون میتونید به سراغش برید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و خوشگل

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی مقاوم و خوشگل

احتمالا دقت کرده باشید یه تایم هایی یه سری از گیاهان یهو میان روی بورس و چشممون در هر جایی به اون ها میخوره مثلا برگ انجیری از سلبریتی ها بین گل ها بشمار میاد چون با اینستاگرام معروف شد و بعد کمک کم جایگاه خودش رو در خونه ی خیلی ها پیدا کرد اون هم در تمام دنیا که خب خونه ی ما ایرانی هم از این قضیه مستثنی نبود ولی یه گیاهی که الان میخواهیم بهتون معرفی کنیم رو در هر جایی میتونید ببینید از بیمارستان و دفتره کار بگیر تا آرایشگاه و فرودگاه که خب این گیاه کسی نیست جزء سانسوریا یا همون زبون مادر شوهر که این روزا هر جایی که قدم بذارید یه ردی از خودش گذاشته اما دلیل این موضوع چی میتونه باشه؟

خب باید بگیم که سانسوریا در نوع خودش یکی از مقاوم ترین گیاهان در برابر آبیاری کم و نور کم هست که از این رو برای محیط هایی که نام بردیم بسیار مناسبه چون شاید رسیدگی مداوم به اون در این مکان ها امکان پذیر نباشه و توی خونه هم حتی در صورتی که به علت مشغله های زیاد وقت و حوصله ی رسیدگی زیاد به گل  گیاه رو ندارید میتونید به سراغ سانسوریا برید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و خوشگل

شفلرا از گیاهان آپارتمانی مقاوم و خوشگل

برسیم به یه گیاه مقاوم و زیبای دیگه یعنی شفلرا که به گل چتری هم معروفه و این به دلیل شکل خاص برگ های اون هست. این گیاه خاص شرایط نگهداری آسونی داره از این رو در صورتی که توی نگهداری از گل و گیاه بی تجربه هم باشید میتونید به سراغ نگهداری از اون برید اما باید در خصوص نور و آ؛ب توجه ویژه به اون داشته باشید چون شفلرا نور غیر مستقیم و متوسط رو به نور زیاد ترجیح میده و در صورتی که اون رو در برابر نور مستقیم خورشید قرار بدید باید منتظر سوختن برگ هاش باشید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و خوشگل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • معلم ارسالی در

    با سلام نام دیگر سانسوریا در عموم اشنباها زبان مادر شوهر گفته میشه.زبان مادر شوهر در اصل به کاکتوسهای برگ پهن و تیغ دار گفته میشه

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها