|

گیاهان آپارتمانی مقاوم در هر شرایط / این گلارو ببری کره ماه هم باز تر و تازه میمونن

گاهی افراد به دلیل سخت بودن نگهداری گیاهان آپارتمانی، از خرید اونها منصرف میشن که خب در این مطلب با چند گل مقاوم به شرایط اشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروزه تو بیشتر خونه ها نگهداری از گیاهان آپارتمانی مرسوم شده. این حرکت قشنگ شاید تا چند سال پیش تو هر خونه ای دیده نمیشد، اما حالا اکثر خونواده ها نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی رو جزوی از خودشون و زندگیشون میدون که خب باید گفت یکی از بهترین ترن های چند سال اخیر محسوب میشه. گیاهان آپارتمانی عناصری هستن که هم زیبایی منحصر به فردی به فضا می بخشند، و هم عاملی جهت تمیزی هوای خونه میشن و میتونن به زبیاییه تمام، دی اکسید کربن رو به خود جذب کرده و اکسیژن تولید کنند. بله گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوای خونه به شدت تاثیرگذارن و همین ویژگی ها باعث شده تا داشتن گیاهان آپارتمانی خیلی بیشتر از قبل انجام بشه. اما از طرفی هم این آفریده های خدا نگهداری های خاص خودشون رو دارند  نیازمند دما و نور خاصی هستند. به همین دلیل خیلی از افراد از داشتنشون منصرف میشن تا مبادا گل رو بخرن و طوریش بشه. اما خبر خوب اینه که اصلا نگران نباشید، چرا که در این مطلب قراره با گیاهان آپارتمانی جذابی اشنا بشیم که با هر شرایط محیطی سازگاری داشته و به رشد خود ادامه میدن. با ما همراه باشید. 

گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل قاشقی برگ قلبی

پیروما که بسیاری از افراد آن را با نام گل قاشقی می‌شناسند، به چند دسته تقسیم می‌شود؛ برای مثال، بعضی از این گیاه برگ‌های تیره دارند، در حالی که گروه دیگری برگ‌های دارای الگوهای سبز و سفید هستند؛ پیروما جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم است که به نور غیرمستقیم نیاز دارد و در محیط‌های کم نور همچنان به خوبی رشد می‌کند؛ برای رشد بهتر گل قاشقی، در فصل تابستان دو بار در هفته و در فصل زمستان یک بار در هفته، برگ‌های آن را غبارپاشی کنید تا رطوبت گیاه حفظ شود.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

کوردیلین، یکی از گل‌های آپارتمانی مقاوم

کوردیلین، به عنوان یکی از زیباترین گل‌هایآپارتمانی مقاوم، برگ‌های ضخیمی با حاشیه قرمز دارد؛ این گیاه احتمالاً در دسته گیاهان نیازمند نور قرار می‌گیرد، اما به راحتی می‌تواند در محیط‌های کم نور نیز رشد کند؛ برای حفظ رنگ سبز برگ‌های این گیاه، بهتر است آن را در محیطی قرار دهید که نور غیرمستقیم به آن وارد شود. بهترین زمان آبیاری این گیاه، زمانی است که سطح خاک به طور کامل خشک شده باشد.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل سرخس

گیاهان آپارتمانی همچون گل سرخس با ظاهری لطیف و زیبا، انتخاب بسیار مناسبی برای زیبایی و شادابی فضای خانه می‌باشند. این گیاه مقاومت بالایی داشته و علاوه بر آن، توانایی تصفیه هوا و دفع امواج مضر WIFI را دارد. در مراقبت از گل سرخس، مهمترین نکته آبیاری منظم آن است. اما باید به این موضوع توجه داشت که زیاده‌روی در آبیاری باعث زرد شدن برگ‌ها می‌شود. گل سرخس نیاز به نور دارد، اما نور مستقیم و شدید خورشید را نمی‌پسندد. نور فیلتر شده و غیرمستقیم برای این گل کافی خواهد بود.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل شفلرا

گیاه شفلرا نیز از جمله گیاهان مقاوم آپارتمانی است که می‌تواند تحمل نور کم و کمبود آب را به خوبی داشته باشد. با اینکه شفلرا در مقابل نور غیرمستقیم و کم مقاومت دارد، اما برای داشتن گیاهی شاداب، مناسب است آن را در محیطی با نور مناسب قرار داد. در آبیاری این گیاه نیز باید توجه داشت که خاک آن حتماً خشک باشد. برای حفظ شادابی و رشد بهتر گیاه، می‌توان با قرار دادن یک ظرف آب در کنار گلدان، رطوبت مورد نیاز آن را تأمین کرد.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها