|

نکات مهم برای مراقبت از ناخن کاشت / با رعایت این موارد زیبایی ناخن هات رو تضمین کن

در این مطلب، نکات مهم مراقبت از ناخن کاشت رو بهتون می گیم. اگر شما هم کاشت ناخن انجام دادی و زیبا موندنش برات مهمه این مطلب رو از دست نده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی صحبت از زیبایی و آراستگی میشه، موضوعات مختلفی به ذهن می رسه؛ مثلا پر بودن موها، شفافیت پوست، سفید بودن دندون ها یا رنگ مویی که به پوست و سن مون بیاد و خیلی موارد دیگه. کاشت ناخن هم یکی دیگه از کارهای زیبایی هست که خیلی از خانوما بهش علاقه دارن و انجامش میدن؛ اما شاید ندونن که کاشت ناخن نیاز به مراقبت های خاص داره تا زیبایی اولیه ش حفظ بشه و سالم بمونه. در این مطلب، نکات مهم مراقبت از ناخن کاشت رو بهتون می گیم. اگر شما هم کاشت ناخن انجام دادی و زیبا موندنش برات مهمه این مطلب رو از دست نده.

banner

استفاده از ناخن کاشت به عنوان ابزار ممنوع!

وقتی ناخن می کاریم شاید تصور کنیم که استفاده از اون ها به عنوان ابزاری برای باز کردن در کنسرو، قوطی نوشابه و... مانعی نداره اما باید بدونیم که این کار هم به ناخن کاشت و هم به ناخن طبیعی ما آسیب وارد میکنه.

توصیه میشه برای باز کردن درهای ظروفی که محکم بسته شدن، باز کردن و بستن کشوها و کارهایی از این دست، از نوک انگشتان خودتون به جای ناخن ها استفاده کرده و برای بقیه موارد از ابزار مخصوص همان کار استفاده کنید.

moraghebat-nakhon1

از دستکش استفاده کنید

وقتی کاشت ناخن انجام میدید، برای انجام دادن خیلی از کارهای منزل از جمله شستن ظروف ، تمیز کردن سطوح، خرد کردن سبزی و... حتما از دستکش آشپزخونه استفاده کنید تا هم مواد شوینده شیمیایی و هم رطوبت زیاد به ناخن کاشت شما نرسه و از آسیبی که ممکنه حین انجام دادن این کارها به ناخن هاتون وارد بشه، جلوگیری کنید.

برای انجام دادن کارهایی مثل باغبانی و یا کارهای خشن تر حتما از دستکش های محافظ مخصوص استفاده کنید.

moraghebat-nakhon2

با ناخن کاشت تایپ نکنید

خیلی ها ممکنه در طول روز برای انجام دادن کارهاشون از لپ تاپ استفاده کنن که تایپ کردن با ناخن های کاشت میتونه به اون ها آسیب بزنه. باید بگیم که برای تایپ کردن با لپ تاپ حتما از نوک انگشتان خودتون استفاده کنید و با ناخن کاشت به کیبورد و یا هر وسیله دیگه ای ضربه نزنید.

moraghebat-nakhon7

از حرارت و آتش دوری کنید

رسیدن حرارت زیاد به ناخن کاشت، باعث صدمه زدن به اونها میشه. بعد از کاشت ناخن، از نزدیک کردن دست هاتون به آتیش و شعله گاز خودداری کنید تا آسیبی بهشون وارد نشه.

moraghebat-nakhon4

استفاده از مرطوب کننده رو فراموش نکنید

مرطوب نگه داشتن دست ها با کرم های مناسب در همه شرایط مهمه. وقتی ناخن کاشت دارید این اهمیت بیشتر میشه و باید از خشک شدن دست ها و پوست اطراف ناخن ها جلوگیری کنید. هر شب قبل از خواب دست هاتون رو به آبرسان و یا مرطوب کننده آغشته کنید. این کار رو در طی روز و بعد از شستن دست هاتون هم انجام بدید.

moraghebat-nakhon8

ریموو کردن رو به فرد متخصص بسپارید

اگه بعد از مدتی که کاشت انجام میدید، قصد استراحت دادن به ناخن هاتون رو دارید و می خواید ناخن کاشت رو ریموو کنید، این کار رو خودتون انجام ندید چون بسیار حساسه و ممکنه به ناخن های نازک شده شما آسیب برسونه. ریموو کردن رو به یک فرد متخصص بسپارید تا با ابزار و مواد استاندارد این کار رو انجام بده.

moraghebat-nakhon9

اگه به موضوعات مد و فشن علاقه دارید، صفحه دانش آراستگی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها