|

طرز تهیه ته چین هویج پلو / با ترکیب دو تا غذای خوشمزه بهترین مزه ممکن رو تجربه کن

توی این مطلب طرز تهیه یه ته چین جذاب که شاید کمتر اسمش رو شنیده باشی یاد میگیری؛ ته چین هویج پلو که از ترکیب دو تا مزه عالی به وجود میاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ته چین یه غذای فوق العاده محبوب و جذاب ایرونیه که خیلی ها برای مهمونی هاشون اون رو می پزن و میشه گفت یه غذای مجلسی و عالی به حساب میاد. ته چین رو میشه با مواد اولیه خیلی متنوعی درست کرد تا مورد پسند همه باشه. مثلا کسانی که عاشق بادمجون هستن میتونن ته چین گوشت و بادمجون رو انتخاب کنن. یا کسانی که مرغ رو دوست دارن، ته چین مرغ خوشمزه رو برای خودشون بپزن. ته چین لوبیا پلو هم حتما طرفدارای ته دیگ و لوبیا پلو رو خوشحال و راضی میکنه.

امروز و توی این مطلب می خوام طرز تهیه یه ته چین جذاب دیگه که شاید کمتر اسمش رو شنیده باشی بهت آموزش بدم؛ ته چین هویج پلو که از ترکیب دو تا مزه عالی به وجود میاد و حتما دل خیلی ها رو می بره. این دستور عالی رو از دست نده.

tahchiin9

مواد لازم برای تهیه ته چین هویج پلو

برنج ۴ پیمانه

پیاز ۲ عدد

مرغ نصف یک عدد سینه

هویج متوسط 3 عدد

کره 50 گرم

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

زرشک 3 قاشق غذاخوری

کشمش پلویی 3 قاشق غذاخوری

خلال پوست پرتقال 3 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

دارچین نصف قاشق چایخوری

آب لیمو ترش یک قاشق غذاخوری

tahchiin5

مواد لازم برای لایه ته چین

تخم مرغ یک عدد

زعفران دم کرده به میزان دلخواه

ماست چکیده ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه ته چین هویج پلو

مرحله اول

سینه مرغ رو مکعبی خرد کنید و کنار بذارید. هویج ها رو هم پوست گرفته و به صورت خلالی ریز خرد کنید و کنار بذارید.

tahchiin4

مرحله دوم

پیازها رو پوست گرفته و نگینی خرد کنید. مقدار کمی روغن داخل یک تابه ریخته و وقتی داغ شد پیاز خرد شده رو اضافه کنید و تفت بدید تا پیازها سبک بشن. سپس هویج خلال شده رو اضافه کنید و دو سه دقیقه تفت بدید.

مرحله سوم

در این مرحله، مرغ خرد شده رو اضافه کنید و تفت بدید. (سینه مرغ خیلی زود میپزه و نیازی به پختن اون با آب نیست.) وقتی رنگ مرغ تغییر کرد، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین رو اضافه کنید و هم بزنید.

tahchiin7

مرحله چهارم

خلال پوست پرتقال رو سه بار و هر بار به مدت دو دقیقه با آب جوش بجوشونید و سپس آبکش کنید تا تلخیش گرفته بشه. سپس به مخلوط هویج و مرغ تفت داده شده اضافه کنید و یک دقیقه با هم تفت بدهید.

مرحله پنجم

زرشک و کشمش پلویی که از قبل شستید رو اضافه کنید و 30 ثانیه تفت بدید. سپس کره و زعفران دم کرده رو اضافه کنید و وقتی کره آب شد، آب لیمو ترش تازه رو بریزید و تابه رو از روی حرارت بردارید.

tahchiin6

مرحله ششم

برنجی که از قبل شستید و یک ساعت خیس کردید رو با کمی نمک داخل آب جوش بریزید و حدود 7 دقیقه بعد آبکش کنید. برنج رو زنده تر از حالت معمول بردارید.

مرحله هفتم

داخل یک کاسه تخم مرغ رو بشکنید سپس زعفرون، نمک و فلفل سیاه رو اضافه کنید و با چنگال خوب هم بزنید. در آخر ماست چکیده رو اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا دو کفگیر از برنج آبکش شده رو داخل مایه ته چین بریزید و به آرومی مخلوط کنید.

tahchiin8

مرحله هشتم

داخل یک قابلمه تفلون روغن بریزید و اجازه بدید داغ بشه. مایه ته چین رو داخل قابلمه بریزید و با پشت قاشق یا کفگیر سطحش رو صاف کنید. حالا مایه میانی رو روی ته چین بریزید و سطحش رو صاف کنید. سپس برنج آبکش شده سفید رو روی مخلوط هویج و مرغ بریزید و ته چین هویج پلو رو با پشت کفگیر فشرده کنید. روی قابلمه دم کنی بذارید و اجازه بدید تا حدود 40 دقیقه ته چین هویج پلوی ما دم بکشه.

مرحله نهم

وقتی ته چین هویج پلو دم کشید اون رو داخل ظرف مورد نظرتون برگردونید و نوش جان کنید.

tahchiin2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها