|

چیکار کنیم خورشت کرفس لعاب دار و لذیذ بشه؟ / ترفندهای ساده که این غذا رو عالی میکنه

توی این مطلب، فوت و فن های لعاب دار و خوشمزه شدن خورشت کرفس رو بهتون میگیم تا این بار یه غذای عالی درست کنید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تو هم با من هم عقیده ای که هر غذای اصیل ایرونی رو اگه خوشمزه و لذیذ درست کنی، کسی نیست که بگه دوسش ندارم؟ درست کردن غذاهایی مثل خورشت قورمه سبزی، خورشت قیمه، آبگوشت، کتلت و... ترفندهایی داره که اگر بدونی نتیجه کار عالی و خوشمزه میشه. خورشت کرفس هم از اون دسته غذاهاست که خیلی ها نمی پزن چون درست کردنش رو بلد نیستن یا نمی خورن چون تا حالا یه خورشت کرفس لعاب دار و خوشمزه نخوردن.

مشکل خیلی از خانوما اینه که میگن خورشت کرفس لعاب دار نمیشه. اما باید بگیم که این کار فوت های کوزه گری کوچیکی داره که باید بدونی. توی این مطلب، این فوت و فن ها رو بهتون میگیم تا یه خورشت کرفس لعاب دار و خوشمزه درست کنید. تا پایان همراه ما باشید.

khoresh-karafs6

از چه گوشتی استفاده کنیم؟

استفاده از گوشت استخوان دار یکی از عوامل لعاب دار شدن خورشت کرفسه. اگر به جای گوشت گوساله از گوشت گوسفندی به همراه استخوانش استفاده کنید، تاثیر خوبی توی مزه و لعاب دار شدن خورشت کرفس داره.

وقتی استخوان به مدت چند ساعت میجوشه لعاب خوبی به خورشت میده و طعم اون رو هم لذیذ میکنه.

khoresh-karafs2

نکاتی در مورد سبزی خورشت کرفس

بعضی ها میگن استفاده از سبزی قرمه سبزی در خورشت کرفس موجب لعاب دار شدنش میشه. اگر این کار با ذائقه شما متناسبه که امتحانش کنید وگرنه فقط از نعنا، جعفری و برگ کرفس استفاده کنید. بعضی ها هم معتقدن که فقط برگ کرفس رو در این خورشت استفاده کنن که طعم و مزه کرفس رو به خوبی حس کنن.

khoresh-karafs5

استفاده از آرد برای لعاب دار شدن

یک راه دیگه برای لعاب دار شدن خورشت کرفس، استفاده از کمی آرد مواقع تفت دادن گوشت و پیاز هست. البته یادتون باشه که از یک قاشق سرخالی آرد گندم برای این کار استفاده کنید تا طعم خورشت تغییر نکنه.

khoresh-karafs7

آب به اندازه کافی بریزید!

برای اینکه گوشت داخل خورشت کرفس سفت نشه از آب ولرم استفاده کنید. همچنین آب رو به اندازه ای بریزید که هم خورشت بپزه و هم در نهایت آب زیادی داخل قابلمه باقی نمونه.

مدت زمان 3 تا 4 ساعت برای پخت خورشت کرفس در نظر بگیرید تا ریز ریز بجوشه و طی این مدت، حسابی لعاب بندازه و جا بیفته.

khoresh-karafs3

پیاز رو رنده کنید!

رنده کردن پیاز و حسابی تفت دادنش هم میتونه در لعاب دار و خوشمزه شدن خورشت کرفس موثر باشه.

برای چاشنی از آبغوره استفاده کنید

خورشت کرفس از اون دسته خورشت های ایرونیه که اگه کمی مزه ترش داشته باشه خیلی خوشمزه تره. بنا به ذائقه خودتون از آب لیمو، آب نارنج یا آبغوره استفاده کنید. در این بین آبغوره طعم اصیل تری به خورشت کرفس میده.

در بعضی دستورها، از لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز هم در خورشت کرفس استفاده میشه. بعضیا هم مقداری رب گوجه فرنگی توی خورشت کرفس میریزن که استفاده از اون بستگی به ذائقه شما داره.

khoresh-karafs4

در این مطلب، نکاتی در مورد لعاب دار و خوشمزه شدن خورشت کرفس مطرح کردیم که توصیه می کنیم حتما امتحان کنید. اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت ما رو از دست ندید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها