|

دستور پخت خورشت کرفس با مرغ/ لعاب دار و متفاوت با همه خورشت کرفس هایی که تا حالا خوردی

توی این مقاله طرز تهیه خورشت کرفس لعاب دار و خوشمزه یاد میگیری که متفاوته و طعمی عالی داره امیدوارم در اولین فرصت بپزی و از خوردنش لذت ببری.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- اکثر ایرونی ها طرفدار پلو و خورشت هستن، یعنی یه جورایی غذایی که پلو و خورشت نباشه رو خیلی غذا حساب نمیکنن! شاید هم واقعا حق داشته باشن؛ غذاهایی مثل خورشت قیمه، خورشت قرمه سبزی، خورشت آلو اسفناج و... در کنار یه کته خوشمزه، واقعا حرف نداره! یکی از خورشت های محبوب ایرانی، خورشت کرفس هست که هم میشه اون رو با گوشت درست کرد و هم با مرغ. توی این مقاله میخوام طرز تهیه یه خورشت کرفس خوشمزه و لعاب دار رو بهت آموزش بدم تا در اولین فرصت بپزی و از خوردنش لذت ببری. تا پایان همراه من باش...

karafsbamorgh7

مواد لازم برای پخت خورشت کرفس

کرفس 400 گرم

مرغ 4 تکه

پیاز بزرگ یک عدد

سیر 2 حبه

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

آبغوره 3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار دلخواه

پاپریکا و فلفل قرمز به مقدار دلخواه

روغن به میزان کافی

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای خورشت کرفس براشون درست کنی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

karafsbamorgh4

دستور پخت خورشت کرفس با مرغ

همونطور که دیدی توی این خورشت کرفس اثری از نعنا و جعفری نیست و همچنین از رب گوجه فرنگی استفاده میکنیم که این خورشت رو در دسته خورشت های قرمز قرار میده. پس میتونه خورشت کرفسی متفاوت از همه خورشت کرفس هایی باشه که تا حالا خوردی.

مرحله اول

پیاز رو نگینی خرد کن و داخل قابلمه با روغن تفت بده. وقتی طلایی شد تکه های مرغ رو بهش اضافه کن. بعد از تغییر رنگ کامل مرغ ها، سیر خرد شده، نمک و ادویه ها رو اضافه کن و به تفت دادن ادامه بده.

karafsbamorgh5

مرحله دوم

در این مرحله رب گوجه فرنگی رو داخل قابلمه بریز و با بقیه مواد مخلوط کن تا بوی خامی رب گرفته بشه. حالا نوبت اضافه کردن کرفس شسته و خرد شده هست. چند دقیقه روی حرارت تفت بده و بعد حدود 3 لیوان آب داخل قابلمه بریز و بذار جوش بیاد.

karafsbamorgh3

مرحله سوم

وقتی خورشت به جوش اومد، زعفران آب کرده و آبغوره رو هم اضافه کن و هم بزن تا حسابی مخلوط و مزه دار بشن. حرارت رو کم کن و بذار خورشت حدود یک و نیم ساعت بپزه. بعد از این مدت خورشت رو تست کن و اگه به نمک و آبغوره بیشتری نیاز داره اضافه کن.

نکات پخت خورشت کرفس با مرغ

-برای لعاب دار شدن خورشت کرفس باید زمان بیشتری داد تا میزان آب و لعاب اون به اندازه دلخواهت برسه.

-حواست باشه در ابتدا آب زیادی داخل قابلمه نریزی تا برای تبخیر شدن آب زمان طولانی صرف نکنی.

-خورشت کرفس با مرغ در کنار کته، ترکیب بی نظیری رو میسازه که باید حتما امتحان کنی.

karafsbamorgh2

-در صورت تمایل میتونی یک قاشق سرخالی رب انار هم داخل غذا بریزی که طعم خوبی بهش میده.

-در تهیه این خورشت فقط از ساقه و برگ کرفس استفاده میشه و نباید هیچ سبزی دیگه داخل اون بریزی.

امیدوارم این بار خورشت کرفس رو با این دستور بپزی و از خوردنش در کنار خانواده لذت ببری. بقیه دستورهای آشپزی سایت رو اینجا میتونی ببینی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی