|

گیاهان زینتی در آب / ویاره اینا خاکه ببینن بالا میارن بهتر چیه هزارتا حشره میاره خونه

در این گیاه نمونه از گیاهان زینتی در آب رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با نگهداری اون ها توی خونه از شر خاک و حشره های اون خلاص بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا نگهداری از گل و کیاه در خونه بسیار باب شده البته این فرهنگ از گذشته بین ما ایرانی ها رواج داشته ولی خب الان دیگه اون کسی هم که خیلی عشق گل و گیاه نداره رفته سراغ نگهداری از این زیبارویان سبز چرا که به نظرش چون خیلی ها این کار رو کردن اون هم باید انجام بده تا یه وقت مبادا از کسی عقب بمونه! ولی خب تا باشه از این تقلیدهای زیبا باشه چرا که گل و گیاه هم خودشون قشنگن هم جایی که در اون قرار میگیرن رو قشنگ و خاص جلوه میدن مثلا شما میتونید با نگهداری از گل های آپارتمانی با برگ رنگی جوری دکوراسیون خونتون رو متحمول کنید که حتی از فکر کردن بهش هم ذوق کنید.

در اصل گیاهان فوق العاده هستن چرا که شما حتی نیازی به این که برای داشتن اون ها پول پرداخت کنید هم ندارید چون یه سری از گیاهانی که با قلمه تکثیر میشن وجود دارن که شما میتونید تنها با جدا کردن یه بخشی از گیاه اون رو رشد بدید و در نهایت یه گیاه کامل برای خودتون داشته باشید که این رو هم میشه از شگفتی های طبیعت بشمار آوورد که واقعا در نوع خودش وقتی بهش فکر میکنی باورنکردنی میاد. پس اگر از اون دسته از افرادی هستید که هنوز گل و گیاه ندارید حتما به سراغ این زیبارویان برید و در صورتی هم که تو خونه گل دارید به فکر زیاد کردن اون ها باشید مثلا از گیاهان زینتی در آب برای این منظور بهره بگیرید که در این مقاله نمونه ای از اون ها رو معرفی میکنیم که بدون نیاز به خاک رشد میکنن و میتونن گوشه به گوشه ی خونتون رو با بودنشون تو شیشه های آب زیبا و خاص جلوه بدن و از اون گذشته دیگه حشره ای از خاک نمیاد تو خونتون، پس در ادامه بریم برای شناختن اون ها.

گیاهان زینتی در آب

فیلودندرون از گیاهان زینتی در آب

از بین همه ی گونه های فیلودندرون اون فیلودندرون هایی که برگ قلبی شکل دارن رو میشه از جمله گیاهانی بشمار آوورد که توی آب رشد میکنن و بسیار هم با آب سازگاری دارن و کیف میکنن، از این رو شما برای این که یه فیلودندرون سبز و زیبا توی آب داشته باشید میتونید یه قلمه از این گیاه رو به طول 15 سانتیمتر که فقط سه الی چهارتا برگ هم داره رو تهیه کنید و بعد این قلمه رو داخل یه بطری شیشه ای که از آب پرش کردید قرار بدید و اون رو تو یه مکان دور از نور مستقیم خورشید بذارید.

بهتره که هر سه تا چهار روز یه بار آب داخل بطری رو عوض کنید تا اینجوری به رشد بیشتر گیاهتون کمک کرده باشید. برای این هم که از پوسیدگی ریشه ی اون و احتمال ایجاد جلبک توی آب جلوگیری کنید میتونید یه مقدار ذغال چوب داخل آب بریزید.

گیاهان زینتی در آب

گیاهان زینتی در آب

حسن یوسف از گیاهان زینتی در آب

یکی از گل هایی که در بین ما ایرانی ها ریش سفیدی شده برای خودش و هر کسی حداقل برای یه دوره ای ازش نگهداری کرده حسن یوسف هست که یکی از زیباترین گیاهان بشمار میره چرا که دارای طرح و رنگ های متنوع هست و این موضوع دلیل محبوبیت اون و فراوانیش توی خونه های ما بوده و هست.

از خوبی هایی که حسن یوسف داره اینه که شرایط نگهداری از این گیاه بسیار راحته و شما میتونید اون رو توی خونه و یا حیاط و باغچه هم نگهداری کنید. این گیاه زیبارو با برگ های زیبا و رنگارنگی که داره میتونه خیلی سریع توی آب ریشه بزنه و برای این موضوع تنها کافیه که شما یه ساقه ی 15 تا 25 سانتیمتری از این گیاه رو جدا کنید.

بعد برگ های نیمه ی پایینی ساقه رو ازش جدا کنید و اون رو داخل آب قرار بدید و ظرف رو تو یه مکان آفتابی نگهداری کنید و برای این که رشد این گیاه رو توی آب بیشتر و بیشتر کنید میتونید هر ماه بهش کود مخصوص حسن یوسف هم بدید.

گیاهان زینتی در آب

گیاهان زینتی در آب

بگونیا از گیاهان زینتی در آب

بگونیا گونه های مختلف داره که میشه ازش برای تزیین هر فضایی توی خونه استفاده کرد و دکور رو حسابی شیک و پیک کرد که این موضوع به علت گل و برگ های خیره کننده و خاص این گیاهه. در ایران هم یه نوع بگونیا که به بگونیای عروس معرفه بسیار پر طرفدار هست که این به علت برگ های خاص و زیبای اونه که میشه ازش توی آب هم نگهداری کرد و رشدش داد.

گیاهان زینتی در آب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها