|

گیاهانی که با قلمه تکثیر میشن / رفتی مهمونی از این گلا داشتن خیلی راحت ماله خودت کن

در این مقاله چند تا از گیاهانی که میشه قلمه زد رو بهتون معرفی کردیم که به راحتی میتونید اون ها رو افزایش داده و از زیباییشون لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا گل و گیاه توی دکوراسیون جایگاه بسیار مهمی پیدا کردن و به همین دلیل توی ناواع دکورها از کلاسیک تا مدرن و... استفاده میشن و خیلی ها دیگه به این نتیجه رسیدن که به جای به کارگیری وسیله های دکوری گرون بهتره که به سراغ این زیبارویان برن  با وجو اون ها محیطشون رو شیک و خاص جلوه بدن و اصلا مهم نیست که حالا به سراغ گیاهان آپارتمانی ارزان برن و یا اون لاکچری ها و گروناش در کل وجود گیاه تو خونه هم برکته و هم زیبایی و حتی توی فنگ شویی هم بسیار راجبه اون حرف هست و یه عالمه گل و گیاه پیشنهادی به شما برای نگهداری توی خونه معرفی شده. ولی یه موضوعی که راجبه گیاهان اون ها رو خیلی خاص کرده این هست که هر کدوم شرایط نگهداری خودشون رو دارن که با این شرایط انگار تونستن خودشونو و با آدم ها وفق بدن و در کنار اون ها زندگی کنن.

مثلا گیاهانی که به نور نیاز ندارند از جمله مقاوم ترین گیاهان بشمار میان که شما میتونید از اون ها در خونه ای که زیاد نور نداره و روشن نیست استفاده کنید و خودتون رو از داشتن گل و گیاه محروم نکنید که خب این موضوع نشون میده که شما برای نگهداری از اون ها هیچ عذر و بهونه ای نخواهید داشت فقط شرایط خاص خودتون رو با شرایط گیاهان مختلف بررسی کنید و بعد از بین اون ها انتخاب کنید. حالا در این مقاله هم میخواهیم از یه شرایط خاص صحبت کنیم و اون وقتیه که شما از یه گیاه در یه مهمونی و خونه ی فامیل خوشتون میاد و دوست دارید که اون ها رو داشته باشید و نمیدونید که چیکار کنید؟! ما در این مقاله تعدادی از گیاهانی که میشه قلمه زد رو بهتون معرفی کردیم تا در صورتی که گیاه مدنظر شما جزء اون ها بود به سراغ قلمه زدنش برید.

گیاهانی که میشه قلمه زد

پتوس از گیاهانی که میشه قلمه زد

پتوس رو میشه از جمله گیاهان آپارتمانی محبوب و پرطرفدار در تمام جهان بشمار آوورد که دارای شرایط نگهداری راحتی هم هست و بسیار مقاوم بوده و در شرایط کم آب و کم نور هم به خوبی به رشد و حیات خودش ادامه میده. این گیاه زیبا همراه با برگ های خاص و قلبی شکلی که داره تمایل داره که از دو طرف گلدون آویزون شه که به همین علت میتونید اون رو داخل گلدون های آویز هم قرار داده و از دیدن آبشار زیبایی که درست میکنه نهایت لذت رو ببرید.

با همه ی این خصوصیات یه ویژگی هست که پتوس رو بسیار خاص میکنه و اون شرایط تکثیر راحتشه؛ شما برای این منظور تنها نیاز دارید که در کمترین حالت چهار تا پنج برگ اون رو که به نظرتون سالمه رو شناسایی کرده و از ساقه درست از زیر گره جدا کنید و بعد برگ ها رو داخل آب بذارید و برای سه تا چهار هفته صبر کنید تا ریشه ها ایجاد بشن و بعد از این مدت میتونید اون رو توی گلدون بکارید و شاهد رشدش باشید البته که پتوس توی آب هم میتونه بمونه و خاک نمیخواد.

گیاهانی که میشه قلمه زد

گیاهانی که میشه قلمه زد

سانسوریا از گیاهانی که میشه قلمه زد

خیلی از افرادی که گل و گیاهان رو دوست دارن ارزش ویژه ای برای سانسوریا قائل هستن و این موضوع احتمالا به این خاطر باشه که سانسوریا یکی از اون دسته از گیاهانی هست که در صورت فراموش کردن آبیاریش برای چند روز باهاتون قهره نمیکنه و به زندگی ادامه میده و منتظر شما میشینه و از این رو برای افراد فراموشکار گزینه ی خوبیه و البته این رو هم بگیم که این گیاه میتونه توی تصفیه ی هوای اطراف شما هم بسیار موثر عمل کنه که این هم یکی از دلایل محبوبیت بالای اون هست.

اما حالا آووردن اسم سانسوریا در این مطلب به منزله ی این هست که این گیاه علاوه بر نگهداری راحت شرایط تکثیر آسون و ساده ای هم داره و میشه اون رو از طریق قلمه زدن برگاش توی آب و یا خاک و همچنین با جدا کردن پاجوش ها تکثیر کرد. در این بین ساده ترین راه اینه که با استفاده از یه چاقوی حسابی تیز تعدادی از برگ های اون رو با ریشه هایی که به گیاه اصلی متصل هستن جدا کنید و بعد تو یه گلدون دیگه بکارید.

گیاهانی که میشه قلمه زد

گیاهانی که میشه قلمه زد

برگ انجیری از گیاهانی که میشه قلمه زد

برسیم به یکی از محبوب ترین گیاهان آپاتمانی که خیلی هم معروفه یعنی برگ انجیری عزیز که با برگ های سبز و پهنی که داره توجه هر کسی رو به زیبایی خودش جلب میکنه. شاید براتون جالب باشه که بدونید سوراخ های موجود روی برگ های این گیاه برای چیه که باید بگیم به علت رشد برگ انجیری کف جنگل های گرمسیری و برای این که بارون و نور خورشید به راحتی در این محیط به ریشه هاش برسه روی برگ هاش این سوراخ ها به وجود اومده. هر فرد مبتدی میتونه اقدام به نگهداری از برگ انجیری کنه چون اصلا شرایط سختی نداره. 

همچنین تکثیر این گیاه هم بسیار راحته و برای این منظور شما میتونید چند قلمه از ساقه، درست زیر گره بگیرید و برگ های اضافی رو جدا کرده و بعد اون رو توی آب و یا مستقیم در خاک قرار بدید.

گیاهانی که میشه قلمه زد

گیاهانی که میشه قلمه زد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی