|

گیاهان مناسب بالکن/ تراس زمستونا متروکه میشه دست بجنبون با اینا برا بهار آماده اش کن

در این مقاله چند تا از گیاهان مناسب بالکن رو بهتون معرفی کردیم که میتونید برای بهار با تهیه اون ها بالکن رو زیبا کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن گل و گیاه در منزل میتونه تا حد بسیار زیادی روی روحیه ی افراد تاثیرگزار باشه چرا که بالاخره این زیبارویان سبز میتونن حال و هوای خونه رو دستخوش تغییر قرار بدن وقتی که توی خونه انرژی مثبت در جریان باشه ناخوداگاه حال اهالی خونه هم خوب میشه مثلا گیاهانی که کار هود رو تو خونه انجام میدن میتونن خاصیت تصفیه کنندگی هوا داشته باشن و خب وقتی که شما هوای سالم رو استنشاق کنید مسلما حال جسمی و روانیتون هم بهبود پیدا خواهد کرد و در نهایت از اون آدمایی میشید که با خودتون میخونید دوست دارم زندگی رو!

ولی خب گل و گیاه همیشه هم خوب نیستن چون در این بین هستن گیاهانی که نباید در خانه داشته باشیم چرا که این گیاهان سمی هستن و ممکن هست که برای انسان و حیوانات خانگی آلرژی ایجاد کنن که خب شما باید اون ها رو بشناسید و در صورت دونستن شرایطشون و قبول کردن اون و مدیریتش اقدام به نگهداری از اون ها کنید و همینطوری ندونسته و از عالم بی خبر به سراغ نگه داشتن اون ها نرید چون در این صورت ممکن هست که به ضررتون تموم بشه در کل آدم بیاد توی هر زمینه ای که ورود میکنه اطلاعات کافی رو داشته باشه و با یه دید آگاهانه قدم به جلو برداره تا در انتها اتفاقات به خوبی براش رقم بخوره. حالا از اینا بگذریم و برسیم به موضوع مقاله ی امروز که معرفی چند تا از گیاهان مناسب بالکن هست که این روزا و با نزدیک شدن به بهار خوبه که بالکن خونه رو هم با وجود اون ها زینت ببخشیم و رنگ و جون بدیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان مناسب بالکن

شاه پسند از گیاهان مناسب بالکن

گل شاه پسند رو میشه یکی از اون گیاهانی بشمار آوورد که از رشد بسیار خوبی برخورداره به خصوص در قسمت ساقه. شما میتونید این زیبارو رو توی گکدون های آویز رشد بدید تا یه منظره ی شگفت انگیز توی بالکن خلق کنید. از خوبی هایی که این گیاه داره میشه به مقاومت بسیار بالای اون در برابر کمبود آب و نور شدید خورشید اشاره کرد که در کنار هر دوی این فاکتورها میتونه باز هم به زیبایی هر چه تمام رشد کنه و زنده بمونه. سایز و رنگ گل های اون از تنوع بالایی برخورداره و شما میتونید از زیبایی اون ها برای دکور تراستون به خوبی بهره بگیرید.

گیاهان مناسب بالکن

بنفشه معطر از گیاهان مناسب بالکن

شما شاید اسم این گیاه رو با عناوینی مثل بنفشه انگلیسی، بنفشه شیرین و بنفشه باغی هم بشنوید و شاید براتون جالب باشه که بدونید این گیاه توی افسانه های یونان باستان به نماد عشق و باروری شناخته میشه.

این گیاه در اصل یه گیاه دارویی هم بشمار میره که توی طب سنتی هند استفاده های بیشماری داره. علاوه بر این که شما میتونید از بنفشه ی معطر در بالکن به خوبی بهره بگیرید میتونید توی دکور هر فضای داخلی هم ازش استفاده کنید. این گیاه زیبا و خاص توی نواحی مختلف کشورمون رشد میکنه از مناطق سایه دار و کوهستان ها بکیر تا دامنه های مرطوب و... ولی خب شما به راحتی میتونید این زیبارو رو با شرایط خودتون و تراستون وفق بدید و جای نگرانی وجود نداره در اصل این گیاه مقاومه.

گیاهان مناسب بالکن

اطلسی از گیاهان مناسب بالکن

یکی از محبوب ترین گل هایی که برای تراس بسیار مورد استفاده قرار میگیره اطلسی هست که به علت داشتن شکوفه های رنگارنگ و زیادی که داره که بسیار مورد توجه هست برای خودش طرفداران سرسختی داره شما میتونید گل های اطلسی رو در رنگ های ارغوانی، صورتی، قرمز، بنفش و یا سفید مشاهده کنید که شب هنگام عطر ملایمی رو از خودشون ساتع میکنن. این گل ها همچنین رشد بسیار سریعی دارن و از این رو شما میتونید در کمترین زمان ممکن بالکن رو با وجود اون ها به یه بهشت کوچیک تبدیل کنید ولی برای این منظور باید کود و نور لازم رو به اونها برسونید و خاکشون همیشه مرطوب نباشه و زیاد هم آبیاری نشن تا در کمترین زمان ممکن شاهد شکوفه زدن و رشد گل های این گیاه خاص و فوق العاده باشید.

گیاهان مناسب بالکن

بگونیا از گیاهان مناسب بالکن

یکی دیگه از زیبارویان لیست گیاهان مناسب بالکن بگونیا هست که به علت داشتن برگ های قبلی شکل حتی در صورتی که گل هم نداره باز هم به نظر بسیار زیبا و خاص میاد. گل های این گیاه به رنگ های صورتی، قرمز، سفید، نارنجی و حتی طلایی موجود هستن و بیشتر برای بالکن هایی که نور کمی به اون ها میتابه مناسب اند. این گیاه برای رشد هر چه بهتر به رطوبت و آبیاری منظم نیاز داره اما نباید بیش از حد هم آبیاری بشه همچنین کود دهی اون هم فراموش نشه تا زیبایی خودش رو به رختون بکشه.

گیاهان مناسب بالکن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها