|

گیاهانی که نباید در خانه نگه داریم/ پوستت ریخته بهم نرو دکتر نمیفهمن از چیه کار ایناس

در این مقاله در خصوص گیاهانی که نباید در خانه نگه داریم براتون صحبت کردیم که باید با دونستن شرایط اون ها اقدام به نگهداریشون کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- ما ایرانی ها از قدیم الایام به نگه داری گل و گیاه در منزلمون علاقمند بودیم ولی خب در گذشته بیشتر خونه ها حیاط دار بودن و خب توی حیاط پر از گل و گلدون و در برخی از مواقع هم یه درخت بود و پر از صفا ولی خب این روزا بیشتر خونه ها آپارتمانی شدن و دیگه خبری حیاط های با صفا نیست ولی عادت نگه داری از گل و گیاه از سر خیلی ها نیفتاده و افراد زیادی اقدام به نگهداری از گل و گیاه در داخل خونه کردن و در این بین هر کسی با توجه به نیاز و علاقمندی هایی که داره به سراغ گل و گیاه میره مثلا یه عده به دنبال گیاهان آپارتمانی که بوی خوب دارند هستن تا با نگهداری اون ها در منزل حس بودن توی طبیعت رو دریافت کنن.

در این بین ما حتی در برخی از مواقع نیاز نیست که برای داشتن گل و گیاه در منزلتون هزینه ی زیادی صرف کنید چون با وجود گیاهانی که با برگ تکثیر میشوند شما کافیه که تنها یه برگ از یه سر از گیاهان رو داشته باشید تا با یه مقدار رسیدگی بتونید از اون ها یه گیاه کامل برای خودتون داشته باشید و خونتون رو با وجودشون زینت ببخشید. اما در این بین یه سری از موقع ها پیش میاد که شما با دیدن گل و گیاه موجود توی خونه ی بلاگرها که حالا توی اینستاگرام میبینید به سراغ نگهداری از یه سری از گل و گیاه ها میرید که نباید چون در بین اون ها هم گیاهانی که نباید در خانه نگه داریم وجود داره که در ادامه چندتا از اون ها رو معرفی میکنیم.

گیاهانی که نباید در خانه نگه داریم

فیلودندرون از گیاهانی که نباید در خانه نگه داریم

فیلودندرون رو میشه یکی از پر طرفدارترین گیاهان آپارتمانی بین مردم بشمار آوورد که خیلی راحت میتونه تو محیط خونه رشد کنه و شما میتونید با قرار دادن یک تا دو گلدون فیلودندرون دکور خونتون رو بی نهایت جذاب کنید اما باید این نکته رو راجبه این گیاه بدونید که که فیلودندرون دارای بلورهای اگزالات کلسیمی هست که برای حیوانات و انسان مضر و سمیه.

از اون جایی که این گیاه ممکن هست که دارای شاخه های رونده باشه همین موضوع باعث میشه که دسترسی به اون برای کودکان و حیوانات خانگی بیشتر بشه بنابراین بهتره که همین فیلودندرون و هر گیاه دیگه ای که دارای شاخه های رونده هست رو توی قفسه های شیشه ای قرار بدید تا دسترسی به اون ها به این آسونی نباشه.

در خصوص عوارض مصرف این گیاه برای انسان میشه به تورم دهان و دستگاه گوارش اشاره کرد که در برخی از موارد هم در صورت مصرف زیاد ممکن هست که مرگ رو برای کودکان به همراه داشته باشه.

گیاهانی که نباید در خانه نگه داریم

پتوس از گیاهانی که نباید در خانه نگه داریم

اسم دیگه ی این گیاه پیچک شیطان هست که دارای انواع مختلفیه و از برگ های به رنگ متنوعی هم برخورداره. از خوبی های این گیاه میشه به رشد سریع اون اشاره کرد که میتونه فضای خونه ی شما رو بی نهایت زیبا و شیک کنه همچنین پتوس رو میشه یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده ی هوا بشمار آوورد که میتونه آلودگی های موجود در هوای خونه رو هم از بین ببره.

در خصوص تکثیر این گیاه گفته میشه که با قلمه زدن تکثیر میشه که به همین علت علت خیلی ها مایل به نگهداری از اون توی خونه هستن. قلمه ی پتوس بعد از چند روز که توی آب قرار میگیره ریشه میزنه و میتونه به طور مستقل رنگی کنه.

گفته میشه که پتوس برای انسان خطرناک نیست و میشه اون رو به راحتی نگهداری کرده و پرورش داد اما در صورتی که توی خونتون حیوان خانگی دارید بهتره که این موضوع رو بدونید که ممکن برای اون ها در صورت جویدن این گیاه ممکن هست عوارضی پیش بیاد. همچنین شاید در برخی از موارد نادر اون دسته از افرادی که دارای بدن حساسی هستن ممکنه که در صورت بلعیدن این گیاه دچار عوارضی مثل تحریک پوست، سوزش دهان، استفراغ، تورم لب و زبان و اسهال بشن.

گیاهانی که نباید در خانه نگه داریم

پیکان از گیاهانی که نباید در خانه نگه داریم

این گیاه رو میشه از هم خونواده های فیلودندرون بشمار آوورد که شرایط نگهداری بسیار راحتی داره و در بیشتر مواقع اون رو به صورت ترکیبی با دیگر گیاهان که روش نگهداری مشابهی دارن تو یه گلدون میکارن. این گیاه دارای برگ های قلبی شکل هست که به اون ظاهر خاصی بخشیدن و گیاهان قدیم تر هم دارای برگ هایی به شکل نوک پیکان و ساقه های ضخیم هستن. در این گیاه همیشه رویش برگ جدیدی و ریزش برگ های قدیم در حال رخ دادن هست و از اونجایی که برای برخی از افراد و حیوانات ممکن هست مسمومیت ایجاد کنه بهتره که اون رو تو یه جایی که بچه ها و حیوانات به برگ هاش دسترسی نداشته باشن قرار بدید. از عوارض مصرف این گیاه در حیوان و انسان میشه به استفراغ، مشکلات معده و تحریکات پوستی اشاره کرد.

گیاهانی که نباید در خانه نگه داریم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها