|

گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند / کلید بنداز بیا تو خونه بوی بهشت میاد استقبالت

در این مقاله به معرفی چندتا از گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند پرداختیم که میتونید با داشتن اون ها توی خونتون حال و هوای محیط رو عوض کنید

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه در فرهنگ ما ایرانی ها بسیار باب هست ولی خب این روزا با آپارتمانی شدن اکثر خونه ها دیگه خبری از حیاط های با صفا که پر از گل و گلدون هستن نیست ولی چاره ی کار چیه نمیشه که بیخیال این زیبارویان سبز بشیم پس باید چیکار کرد؟ بهترین کار پناه بردن به گیاهان آپارتمانی هست که در بین اون ها هستن گیاهانی که با برگ تکثیر میشوند و شما حتی نیازی به این که یه گیاه کامل از اون ها رو خریداری کنید هم ندارید و کافیه که تنها یه برگشون رو داشته باشید تا بتونید باهاشون خونتون رو به زیبایی هر چه ممکن زینت ببخشید اون هم گیاهانی که میتونن خودشون رو با شرایط مختلفی که شما دارید وفق بدن.

مثلا در صورتی که نور گیر خونتون بده اصلا جایی برای ناراحتی وجود نداره پس یه وقت فکر نکنید که نمیتونید گل و گیاه توی خونتون پرورش بدید چون در بین اون ها گیاهانی که نور نمیخواهند وجود دارن که شما میتونید به سراغ اون ها برید و اقدام به پرورششون کنید پس میتونید شگفتی رو دل طبیعت توی گوشه ی خونتون با گیاهان آپارتمانی تجربه کنید و از وجود اون ها لذت ببرید. حالا در این مقاله میخواهیم در خصوص گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند براتون صحبت کنیم تا علاوه بر دیدن زیبایی رایحه ی خوش رو هم با مشامتون حس کنید و حال و هوای خونتون رو عوض کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید برای معرفی تعدادی از اون ها.

گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند

گل یاس صورتی از گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند

شاید تا به حال فکر میکردید که همه ی گل های یاس عطری هستن و از خودشون رایحه ی خوب ساتع میکنن در حالی که اینطور نیست اما در بین یاس ها یاس صورتی اون گلی هست که شما میتونید اون رو توی خونتون داشته باشیدش و از رایحه ی شیرین و خوش اون بی نهایت لذت ببرید. خوبی که یاسمن صورتی داره این هست که شما میتونید اون رو هم توی خونه و هم توی باغچه پرورش بدید ولی باید دقت کنید که براش نور کافی فراهم کنید چون بسیار به نور خورشید علاقه داره.

گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند

شمعدونی معطر از گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند

شمعدونی های معطر دارای انواع مختلفی هستن و رنگارنگ اند و انتخاب رنگ اون ها بسته به دکوراسیون شما هم داره یعنی شما با توجه به رنگ های موجود توی دکور و دیزاین خونتون به سراغ رنگ مدنظر از این گل باید برید. شمعدونی ها بیشتر توی مناطق مرطوب رشد میکنن و از بوی خوبی هم برخوردارن و همه شون رشد سریع و برق آسایی دارن و حتی میتونید رایحه های مختلفی از اون ها رو حس کنید مثل نارگیل، نعناع و رز.

گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند

گاردنیا از گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند

گاردنیا رو میشه یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین گیاهان خانگی و آپارتمانی بشمار آوورد که عطر اون هر کسی رو مدهوش میکنه. شما میتونید از گاردنیا توی باغچه و گلدون هاتون کنار پنجره استفاده کنید و زیبایی خاص و منحصر به فرد اون ها رو تماشا کنید و خالق رو بابت آفرینش یه همچین زیبایی شکر کنید. در صورتی که میخواهید این گل رو داخل خونه پرورش بدید باید خیلی خوب ازش مراقبت کنید و شرایط خاصی که بهش احتیاج داره رو براش فراهم کنید.

گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند

هویا از گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند

هویا رو میشه یکی از گیاهان رونده همراه با برگ های براق بشمار آوورد که از گل های صورتی و سفید زیبا و خوشبو برخورداره که با وجود اون توی خونتون میتونید دکورتون رو بی نهایت زیبا کنید. در اصل هویا به قدری خاص هست که در صورت نداشتن گل هم شما میتونید با برگ های جذابی که داره از وجودش لذت ببرید. خوبی که هویا داره اینه که برای اون دسته از افرادی که فراموش کار هستن هم بسیار عالیه چون در صورتی که آب دادن بهش رو فراموش کنید و خاکش خشک بشه بدش نمیاد و باهاتون قهره نمیکنه و اصلا از آبیاری کم لذت میبره دقت کنید که این گیاه رو توی بهار و تابستون کوددهی کنید. 

گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند

گل ارکیده از گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند

همه ی ما با گلی به اسم ارکیده آشنا هستیم و میدونیم این زیبارو از قدیم الایام بین ما ایرانی ها و تمام جهان از محبوب ترین گل های معطر بشمار میره. از خوبی هایی که این گل داره میشه به انعطاف پذیری بالای اون اشاره کرد که میشه هر کجا و به هر شکلی اون رو پرورش داد و از بوش لذت برد. همچنین انواع ارکیده میتونن شما رو با رایحه های متفاوتی که دارن غافلگیر کنن مثل بوی مرکبات و وانیل.

گیاهان آپارتمانی که بوی خوبی دارند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها