|

روش های ساده برای تمیز و براق کردن طلا / اینجوری توی مهمونی ها برق جواهرات زیاد کن

توی این مقاله باهم چند روش ساده و کاربردی برای تمیز و براق کردن طلا رو مرور می کنیم تا خیلی راحت بتونیم طلا رو مثل روز اول درخشان کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- خیلی از خانوما به زیورآلات مخصوصا طلا و جواهرات علاقمندن و به طور روزمره یا توی مهمونی ها از زیورآلات طلا و نقره خودشون استفاده میکنن. میشه گفت استایل خانوما با استفاده از جواهرات متناسب با لباس هاشون کامل میشه. اما دردسر وقتی شروع میشه که گردنبند، دستبند و گوشواره طلای ما در اثر استفاده مداوم، عرق کردن، استفاده از عطر و ادوکلن و... کدر و کثیف میشن. اونجاست که باید کاری کرد که دوباره مثل روز اول درخشان و زیبا بشن. توی این مقاله با چند روش ساده و کاربردی برای براق کردن طلا آشنا میشیم. تا پایان همراه ما باشید...

tala

تمیز و براق کردن طلا در منزل

اگر به هر دلیلی طلاهای شما کدر شدن و جلوه اولیه رو نداشتن، چندین روش خانگی برای تمیز و براق کردن اونها وجود داره که به راحتی طلای شما رو مثل روز اول درخشان و براق میکنه. البته توجه داشته باشید که اگر طلاهای شما سنگ های قیمتی هم دارن، باید مراقب باشید تا موادی که برای تمیز کردن استفاده میکنین به جواهرات شما آسیب وارد نکنه.

tala1

تمیز کردن طلا با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواد پر کاربرد برای تمیز کردن در منزل شناخته میشه. حالت سایندگی و تمیزکنندگی جوش شیرین باعث شده تا کاربردهای زیادی در خونه داشته باشه و تمیز کردن طلا یکی از این کاربردهاست.

از مخلوط آب و جوش شیرین خمیری نسبتا رقیق درست کنید و اون رو روی سطح طلای خودتون بمالید. اگر میزان تیرگی طلا زیاده میتونید با یک مسواک نرم به آرومی روی سطح طلا رو تمیز کنید. بعد از اینکه طلای شما تمیز شد اون رو با آب ولرم آبکشی کنید تا اثری از جوش شیرین روی اون نمونه.

tala3

تمیز کردن طلا با خمیر دندان

یکی دیگه از روش های خانگی تمیز و براق کردن طلا، استفاده از خمیر دندان هست. به این صورت که مقداری از این ماده رو با یک مسواک نرم روی سطح طلا بکشید تا تمیز و براق بشه سپس اون رو با آب ولرم آبکشی کنید و مطمئن بشید که خمیر دندان کاملا از سطح طلا تمیز شده.

tala4

تمیز کردن طلا با مایع ظرفشویی

محلول آب گرم و مایع ظرفشویی هم میتونه طلای شما رو درخشان و براق کنه. این محلول رو در ظرفی درست کنید و طلای خودتون رو داخلش بذارید. بسته به میزان کثیفی و تیرگی طلا اون رو از یک تا سه ساعت داخل محلول قرار بدید و سپس با یک مسواک کهنه یا برس نرم اون رو تمیز و در نهایت کاملا آبکشی کنید.

tala2

خشک کردن طلا

بعد از تمیز کردن و شستن طلا خیلی مهمه که اون رو کاملا خشک کنید و هیچ رطوبتی رو باقی نذارید. در همه روش هایی که در بالا اشاره شد در نهایت طلا رو با استفاده از یک پارچه نرم و بدون پرز، کاملا خشک کنید و برای اطمینان بیشتر اون رو مدتی در هوای آزاد قرار بدید.

در این مقاله با روش های تمیز و براق کردن طلا در منزل آشنا شدیم. اینجا هم میتونی مطلب جالبی در مورد طلا و جواهرات ترند روز بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها