|

چیدن مبلمان 8 نفره اشکتو در آورده؟ / چون اصول داره انواعشو یاد دادم دیزاین کنی لاکچری

مبلمان خونه معمولا هفت نفره هستش در حالی که برخی از مبل ها 8 نفره هستن و چیدمانشون سخت میشه که در این مطلب قراره یاد بگیریم چطور بچینیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مبلمان تو هر خونه ای نقش خیلی مهمی داره. آخه میدونید که بزرگترین و حجیم ترین وسیله برای دکوراسیون هر خونه، مبلمانی هستش که به عنوان یه عنصر زیبایی و همچنین کاربردی استفاده میشه. خیلی ها بر این باورند که انتخاب مبلمان یه کار آسونه و فقط پولش لازمه تا برن و زود تند سریع خرید کنن، در حالی که خرید همه چیز برای خونه اهمیت بسیاری داره و باید بهشون دقت داشت. ساخت یک دکوراسیون جذاب درست به مانند ساخت یک استایل جذاب میمونه. به نظر شما تیپ خوب شانسی به دست میاد یا اینکه باید یکسری اصول رو رعایت کرد و خوش سلیقه بود تا خوشتیپ بشی؟ قطعا باید هر دو به کار برن و در چیدمان خونه هم دقیقا این چنینه و شما باید با خلاقیت و سلیقه ای که دارید و همچنین رعایت اصول طراحی داخلی به یه زیبایی دلبرانه و البته متناسب در فضا برسید.

انواع-سبک-دکوراسیون-داخلی-منزل

خب در رابطه با مبلمان که تا به حال مطالب بسیاری کار کردیم که شما میتونید در قسمت "مبلمان" همه اونها رو ببینید. اما این بار میخوایم بریم سراغ یه موضوع جدید که شاید کمتر کسی بهش دقت کنه، در حالی که به شدت اهمیت داره و با کوچیکترین خطا ممکنه به طور کل ظاهر خونه شما رو تغییر بده. 

موضوع جدید ما در رابطه با نوع چیدمان مبلمان 8 نفره هستش. اغالب مبلمان هفت نفره می باشد و به همین دلیل میتونن به روشای مختلف چیده بشن. اما درست زمانی که به هشت نفره تبدیل میشن همه چیز تغییر میکنه و با چیدمان اشتباه احتمال فاجعه وجود داره! پس اگ شما هم مبل 8 نفره دارید در ادامه با ما همراه باشید.

decor

1- مبلمان 8 نفره رو به شکل کانونی بچین

برای رسیدن به این سبک چیدمان ابتدا باید ببینید و تصمیم بگیرید که نقطه کانونی فضای شما کجاست. حالا نقطه کانونی چیه؟ نقطه کانونی میتونه یه تلویزیون باشه، یا مثلا شومینه، حتی پنجره و کتابخونه و بوفه که البته این رو هم جا نزاریم، میتونید از یه کافی بار مدرن و خوشگل به عنوان نقطه کانونی استفاده نمایید. حالا که مشخص شد نقطه کانونی رو پیدا کنید و شروع به چیدمان مبلمان 8 نفره خود کندی. 

اگر مبلمان شما شامل 2 تا مبل سه نفره هستش و دو مبل تک نفره، بهتره که دو تا تک نفره ها رو روبروی هم قرار بدید و یه میز عسلی هم بینشون بزارید. دو تا سه نفره ها رو هم روبروی هم و در زاویه با نقطه کانونی بچینید.

kxm8zlm0

2- اینبار با فرش مبلمان 8 نفره رو بچین

بهتره که در اینجا یه فرش گرد و یا مستطیل و مربع در نظر بگیرید، بعد بیاید مبلمان 8 نفره رو طبق اون بچینید. بهتره که سایز فرش شما در اینجا به اندازه ای باشه که بتونه بین مبلمان قرار بگیره و نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچیک باشه! 

تو این ایده پایه های مبل میتونن با فاصله چند سانتی از فرش قرار بگیرن و مبل ها هم دورش چیده بشن. یا مثلا دو پایه مبل بر روی فرش باشه و این مدلی چیده بشن که البته در این حالن قطعا فرش ایستایی بهتره داره با این باگ که بعد از مدتی رد پایه روی فرش عزیزیتون افتاده! 

اگر خونه شما از سبک مدرن پیروی میکنه، بودن فرش و قرار نگرفتن هیچکدوم از پایه ها روی فرش گزینه بهتریه. چرا که در این صورت تمرکز بر روی کفپوش میره و از فرش به عنوان یک عنصر تزیینی مینیمال استفاده کرده اید.

922b6cd8-3672-4305-92a4-e57d3a028bd1

3- به صورت پراکنده مبلمان 8 نفره رو چیدمان کن

بدونید که دست شما برای چیدن یه دست مبلمان 8 نفره خیلی بازه و این بار میتونید با خلاقیت خودتون، یه حرکت جدید بزنید. مثلا اگر پنجره ای بزرگ سایز دارید میتونید دو تا مبل تک نفره رو روبروی هم قرار بدید و یه میز عسلی هم بینشون بزارید تا فضایی مناسب و شاعرانه برای خستگی در کردن عصرانه و یا مطالعه با نوری زیبا داشته باشید.

e799f74b-0b01-44b1-a295-4211aff975ba

بقی مبلمانتون رو هم با توجه به نقطه کانونی که توضیح دادیم و یا فرش بچینید. اما اگر سه تا مبل دو نفره داشتید، بهتره که یکی از مبل های دو نفره رو نزدیک اون دیوار بزارید که تی وی وال میشه روبروش و باقی مبل‌ها رو هم با توجه به فرشتون چیدمان کنید.

Untitled

4-  چیدمان مبلمان 8 نفره کنج دیوار خونه

اگر مبلمان 8 نفره شما به سبک L هستش بهتره که بخش بزرگ اون رو در یکی از کنج های خونه قرار بدید که میشه همون نشیمن، تا به چیدمانی خاص برسید. به جهت رسیدن به این منظور بهتره دیواری که عرض کمتری داره رو برای نشیمن های کمتر، و دیواری با طول بیشتر و برای تعداد نشیمن بیشتر در نظر بگیرید.

این دو سری مبل باید به طوری چیده بشن که محل تلاقی دو مبل با محل تلاقی دو تا دیوار یکسان باشن. اگر سه تا مبل تک نفره دیگه هم برای شما باقی موند یکی از مبل‌ ها رو رو به‌ روی نشیمن سه نفره و همچنین دو مبل دیگه رو هم رو به روی نشیمن دونفره قرار بدید تا تعادل خوبی برقرار بشه.

photo_2020-05-07_17-42-09-compressor-1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی