|

تهیه کود گیاهی خانگی / گلات پژمرده و بی حالن با یه تخم مرغ سرحال میشن با 4 هزار تومن

در این مقاله چند روش برای تهیه کود گیاهی خانگی بهتون معرفی کردیم که بدون دردسر و با کمترین هزینه امکان پذیر هستن.

لینک کوتاه کپی شد
6

شایانیوز- این روزا خیلی از افراد به شدت علاقمند هستن که توی خونشون گل و گیاه داشته باشن چون این سبزرویان خاص میتونن به قدری خونه رو زیبا کنن که حد و حساب نداره و البته که در روحیه ی افراد هم وجود اون ها میتونه بسیار تاثیر خوب و مناسبی بذاره مثلا یه سری گل های مفید برای افسردگی وجود دارن که از خودشون انرژی مثبت ساتع میکنن که در صورت نگهداری از اون ها میتونید از شر انرژی های منفی خلاصی پیدا کنید و به مرور زمان حس کنید که حالتون بهتر شده و خب اصلا قبول مسئولیت برای رسیدگی به گل و گیاه میتونه افسردگی رو از جون شما دور کنه بنابراین وقتشه به این موضوع ایمان بیارید.

هر چند که شاید بگید که با شروع زمستون گل هاتون باهاتون خداحاظی میکنن و از اون ور افسردگی میاد ولی موضوعی که هست اینه که شما باید گل مناسب رو انتخاب کنید مثلا یه سری از گل ها هستن که همیشه سبز هستن و میشه اون ها رو در محیط های سرد هم حتی نگه داشت مثل گل های مناسب برای بالکن در زمستان که در مقالات قبلی تعدادی از اون ها رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با تهیه ی اون ها زینت بخش خونتون بشید. ولی همه ی گل و گیاه ها نیازمند کود هستن چرا که رشدشون بهتره بشه و حتی یه سری از حشرات هم از اون ها دوری کنن ولی در این بین دغدغه ی خیلی ها انتخاب کود هست که ما در این مقاله به معرفی چند کود گیاهی خانگی پرداختیم که میتونید اون ها رو در منزل و خودتون تهیه کنید ، پس با ما همراه باشید.

تهیه کود گیاهی خانگی

کود ارگانیک نمک اپسوم از کودهای گیاهی خانگی

شاید با خودتون بگید که تا به حال اسم این نمک رو نشنیدید ولی نگران نباشید شما میتونید این نمک رو توی بازار به راحتی پیدا کنید. این نمک همچنین باعث رفع خشکی پوست و التهاب میشه و برای تمیز کردن خونه و رفع درد عضلات هم مورد استفاده قرار میگیره که نشون دهنده ی خاصیت زیاد این گیاه هست.

اما حالا وقتی ازش کود تهیه میکنید میتونید پای چه گیاهانی بریزید؟ سبزیجات، گیاهان آپارتمانی، انواع فلفل ها، سیب زمینی ها و گوجه فرنگی ها و بوته رز.

موارد مورد نیازی که باید با این نمک مخلوط بشن چیا هستن؟ یه گالن آب یعنی چیزی معادل سه و نیم لیتر آب، یه قاشق غذاخوری نمک اپسوم و یه آب پاش.

حالا چه طوری بسازیمش؟ در قدم اول برای تهیه ی این کود مایع در منزل کافیه که مقدار نمک ذکر شده رو توی آب به خوبی حل کنید و بعد با یه آب پاش ماهانه یه بار این محلول رو روی خاک گیاه بریزید که از این طریق مواد مورد نیازی مثل سولفات و منیزیم رو به گیاه خودتون تقدیم میکنید.

تهیه کود گیاهی خانگی

پوست تخم مرغ از کودهای خانگی

پوست تخم مرغ از جمله موادی هست که سرشار از کلسیم کربناته و میتونه به میزان بسیار بالا و خوبی کلسیم رو به خاک تزریق کنه و همچنین میتونید اون رو به عنوان آهک باغچه هم مورد استفاده قرار بدید. اما این کود برای چه گیاهانی مناسبه؟ درختان میوه ای که نیازمند آهک باغچه هستن، انواع فلفل، گوجه فرنگی و....

برای تهیه اون به چه چیزهایی نیاز دارید؟ مخلوط کن و پوست تخم مرغ.

حالا چطور اون رو تهیه کنیم؟ در ابتدا باید پوست تخم مرغ ها رو به خوبی بشورید و بعد بذارید که با هوای محیط خشک بشه و بعد از این که خشک شدن اون ها رو توی مخلوط کن بریزید و به صورت دانه ریز پودرشون کنید و بعد پای گلدون و توی باغچه بپاشید.

تهیه کود گیاهی خانگی

کود مواد غذایی

اون مواد غذایی که دور ریز هستن رو دور نریزید و باهاشون کامپست خونگی درست کنید که برای همه ی گیاهان میتونید ازشون استفاده کنید. البته که نباید مواد گوشتی و پروتئینی و مواد فاسد شده بین اون ها باشه.

برای این منظور هم کافیه که تمامیه مواد خوراکی رو مثل پوست میوه ها و باقیمونده ی سبزیجات رو نگهدارید و در یه گوشه از باغچه و یا داخل یه گلدون بزرگ یه چاله بکنید و مواد رو داخلش بریزید و یکم هم آب بهشون اضافه کنید بعد چاله رو پر کنید و سه تا چهار روز یه مقدار از خاک از اون قسمت بردارید کمی آب دوباره روی اون بریزید و بعد باز روی خاک قبلی بریزید و خاک اون قسمت رو با بیلچه بالا و پایین کنید و بعد از گذشتن یه ماه تمامیه مواد شما سیاه شدن و تبدیل به کود شدن که میتونید پایه هر گیاهی ازشون استفاده کنید.

تهیه کود گیاهی خانگی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها