|

یه خانوم با سلیقه اینجوری کیف و کفشش رو تو کمد میچینه / هرکی ببینه میگه به به بانو

اگر شما هم با چیدمان کیف و کفش و بوت و کتونی خود تو کمد مشکل دارید، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو هر خونه ای بالاخره هرکی به سبک و توان خودش یه جور دکوراسیون داره. حالا یکی با لوازم بیشتر و لوکس تر و اون یکی با وسایلی کمتر و ساده تر که خب در نهایت هر کی یه جوری این آیتما رو تو خونش چیده. شاید همین الان یه نگاه به اطرافتون بندازین و بگین خونه ما که دکوراسیون نداره که خب باید بگیم مگه همه وسایل شما در حال حاضر بهم ریخته و وسط هال هستند؟ نه! پس هر کدوم رو جایی قرار دادین و این میشه همون چیدمان که البته دکوری به شدت آسون داره تا همه چیز ریخت و پاش نباشه. اما کمی ریز بین تر بشیم و مثلا بریم تو اتاق ها. خب معمولا خانوما تعدد لباس ها و وسایلشون بیشتر از آقایونه. خانوما انواع کفش و بوت و کتونی دارند که خب به نسبت آقایون واقعا نیاز به فضا بیشتری داره تا چیده بشه و این چیده شدنه هم اگر رو اصول و درست نباشه قطعا میتونه اتاقی نه چندان خوشایند براتون بسازه همراه با کفش و کتونی هایی که خراب میشن چرا چون نگهداری درستی ازشون نشده.

این مشکل شما هم هست و نمیدونید دیگه چیکار کنید تا کیف و کفش و کتونی و بوت در جایی درست قرار بگیره؟ عیب نداره از قدیم گفتن هر دردی یه درمونی داره و این مشکل هم راهکار های خاص خودش رو داره که در این مطلب قراره باهاشون آشنا بشیم. پس با ادامه مطلب ما همراه بمونید.

منطقی ترین حرکت واسه کیف و کفش

اولین قدم واسه چیدمان اصولی کیف و کفش اینه که اونها رو از هم جدا کنید. چرا؟ قطعا استفاده از کفش های مختلف باعث میشن تا آلوده بشن و در نهایت هر طور هم که تمیز بشن باز به تمیزی کیف نمیرسن و اینجاست که باید ابتدا کیف و کفش ها رو از هم جداسازی کنید تا کثیفی کفش ها به کیف ها نخوره. 

از طرفی هم کفش های پاشنه دار به دلیل تیز بودن پاشنه ای که دارن ممکنه در صورت خوردن به کیف ها باعث ایجاد خراش بشن که خب این هم برای کیف ها میتونه آسیب زا باشه. پس اول بیاین و اصلا کیف و کفش ها رو کنار هم نزاریم، اینجوری از لحاظ بهداشتی عاقلانه تره!

چیدمان کیف و کفش در کمد

چیدمان کیف و کفش در کمد

قدم دوم اینه که حتما به جداسازی نوع کفش هاتون بپردازید. اینکه قاطی پاتی کفش و کتونی و بوت با هم باشن اصلا صحنه جالبی نیست و نه تنها جمع و جور دیده میشه، بلکه شلخته طور هم دیده میشه و این اصلا نه از نظر ظاهری قشنگه و نه از لحاظ اینکه بخواین یک کفش رو پیدا کنین و تو این شلوغی معلوم نیست کی به کیه! تازه به مرور باعث خرابی خود کفش ها هم خواهد شد چرا که قطعا شما از کتونی بیشتر استفاده دارید و در حالی که کفش های پاشنه دارتون کم استفاده میشن ممکنه توسط کتونی ها دچار کثیفی و یا آسیب بشن. اما چجوری جدا سازی کنیم؟

صندل و کفش تخت رو اینجوری بچین

در اینجا به جهت چیدمان صندل‌ و کفش تخت میتونید از یکسری شلف و آویز‌ها داخل کمدتون استفاده کنید که خب در صورت نداشتن این شلف‌ها، کفش و صندل ها رو به شکل ایستاده و یا طبقات جدا از هم آماده کنید و در بخش داخلی کمد قرار دهید.

این روش هم میتونه فضای کمتری از شما بگیره و اشغال کنه، و هم اینکه مشکلی در آسیب دیدن و تغییر فرم اونها ایجاد نکنه.

چیدمان کیف و کفش در کمد

بوت های نازنینم رو چجوری تو کمد جا کنم

بوت ها مورد علاقه همه خانوما هستند که خب باید با دقت و حساسیت بیشتری تو کمد چیدشون. چرا که بوت ها به دلیل کوتاه و بلندی که دارند، ممکنه چروک هایی روی سطحشون ایجاد بشه که خب اینجوری به کرور از حالت عادیشون خارج میشن و باید در چیدمان اونها دقت بیشتری داشت تا از حالت اصلیشون خارج نشن. 

پس مدل چیدمان کفش تو بوت ها از اهمیت خاصی و بیشتری برخوردار هستش. معمولش اینجوریه کع قسمت گایید کمد خود را به نگهداری و چیدن بوت و چکمه های خود اختصاص دهید، چرا چون تو این بخش کمتر به دیگر لباس هاتون دسترسی دارین! در نتیجه جاشون بیشتره و تماس زیاد و مداومی هم با اونها ندارید و سالم باقی میمونن. سع کنید همیشه اونها رو تو حالت ایستاده نگه دارید و از طرفی هم یک روزنامه داخلشون قرار بدید. روش دیگه اینکه میتونید چکمه ها رو در قسمت بیرون از کمد بگذارید و به حالت وارونه روی چوب آویز کنید.این کار موجب از بین نرفتن فرم اصلی چکمه و عدم تماس کف آن به زمین می‌شود.

چیدمان کیف و کفش در کمد

چیدمان کیف و کفش در کمد

چیدمان کفش پاشنه دار، فقط زیبایی معیار نیست!

در اینجا تنها نباید به خوشگلیه و موضوع بصری دقت کنید و اینکه کفش ها آسیب نزنن و آسیب نبینن و دور از گرد و خاک باشن مهمه. کفشارو تو جعبه بزارین بهترین حاله اما خب جای زیادی میگیره و از طرفی هم نباید با لباس ها و اکسسوری ها در ارتباط باشن چون ممکنه گیر کنن و بقیه موارد رو خراب کنند. بهترین کت اینه که جایگاهی جدا براشون پیدا کنید.

چیدمان کیف و کفش در کمد

جای کیف و کفش چرم باید تو این دما باشه تا پوسته نشه

مراقب باشید که کیف و کفش از جنس چرم نباید تو قسمتای به دور از هوا و فضاهایی که باعث تعریق میشن قرار بگیرن. چرا که اگه گردش هوا وجود نداشته باشه و یه جورایی کیف و کفش مدت زمان طولانی حبس بشن، منجر به پوسته پوسته شدن قسمت های چرمی و وارفتگی شون خواهد شد.

اگر چرم ها رو بالای کمد میزارید باید فضاشون باز باشه، چرا که هوای گرم سبکه و میره بالا. پس شرایطی که عرق کنن فراهم میشه.

میتونید از قفسه های نیمه باز هم استفاده کنید و تو هوای گرم نگهداری نکنید. 

چیدمان کیف و کفش در کمد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی