|

مهمان بیاد تمیزی زیر تلویزیون رو چک نمیکنه / بیا آیتمایی که شاخکاش رو تیز میکنه بگمت

به نظرت مهمون که میاد خونت میره زیر تلویزیون رو چک میکنه؟ نه این آتیمای که میگیم براش مهمه و روش تاثیر خوب یا بد میزاره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از رسم و رسومات ما ایرانی ها اینه که خیلی مهمون نواز هستیم و مهمونی دادن مهمونی رفتن رو خیلی دوست داریم. اصلا به همین دلیلم هست که با هر مناسبتی یه دورهمی داریم و حتی مناسبت های خارجی رو هم بهونه ای برای شب نشینی هامون می کنیم و خلاصه اینکه شیفته اینیم که یا مهمون باشیم و یا مهمون دعوت کنیم. اما اونچه که در این رابطه مهمه، البته به جز قضیه خوراکی ها و شام و سفره های هفت رنگی که می چینیم، اینه که ما به تمیزی خونه خیلی اهمیت میدیم. قرار باشه یه مهمون بیاد خونمون میریم و تا فیها خالدون خونمون رو تمیز می کنیم که مبادا مهمون ببینه و آبرویی بره! دیدین که یکسری ویدیو هم با این موضوع در اینستاگرام وایرال میشه که مثلا مامان خونه در رو باز میکنه و مهمون جان میدوه میره زیر میز تل.ویزیون رو میبینه و میگه صاحبخونه اینجارو تمیز نکردینا!

این مزاحی بیش نیست و بیشتر داره وسواس مامانا رو تو زمینه تمیز کردن خونه پیش از اومدن مهمون نشون میده. اما واقعا همینطوره؟ وقتی خودمون مهمونی میریم و یا مهمون میاد خونمون، تا به این اندازه روی تمیزی و ریز به ریز خونه ریز بین میشیم؟ جالبه که بدونید اگر شما یک وسیله نو خریده باشید شاید اصلا حتی مهمون جان اون رو ببینه و نفهمه! انقدر که براش بی اهمیته. و یا اینکه مثلا شما تخت خواب خود را به بهترین روتختی مجهز کرد باشید، اما مهمون جان باز هم متوجه نشه و همه اینها از نبود اهمیت میاد. اما چه چیزهایی مهمه پس؟ در این مطلب قراره بدونیم چه مواردی از همون لحظه ورود مهمون مهم به نظر میاد و به جای پرداخت به موضعات الکی، اونها رو بولد کنیم و حس خوبی به مهمونمون منتقل کنیم.

دیزاین منزل

رایحه واسه خونت خیلی مهمه ها؛ خوشبو باشه

همونطور که میدونید هر خونه ای بوی منحصر به فرد خودش رو داره و اولین چیزی که به محض ورود افراد توجهشون رو جلب میکنه، بویی هستش که به مشامشون میرسه. قطعا هیشکی دلش نمیخواد تو یه محیط بد بود وقت گذرونی کنه  خلاصه اینکه انرژی منفی از همون اول میتونه برسه. خونه ای که تمیز و عاری از آلودگی باشه، به طور مستقیم میتونه به داشتن یک بوی تمیزی کمک کنه اما به جز این، بهتره که حدود یک ساعت پیش از اومدن مهمونا و بعد از تمیز کاری یه شمع معطر روشن کنید و یا اینکه از گل های طبیعی معطر، بوگیر و خوشبو کننده هوا استفاده نمایید. اینجوری بعد از ورود مهمون علاوه بر حس بیناییش، حس بویایی و شنواییش هم بهتر کار میکنه لذت میبره.

ورودی خونه میتونه نگاه مهمون رو مثبت یا منفی کنه ها

در واقع ورودی خونه اولین نقطه بصری برای مهمونا به حساب میاد. از این قسمت خونه اصلا ساده نگذرید و ورودی خونتون رو تمیز و عاری از آلودگی و بی نظمی نگه دارید. برای جذابیت هرچه بیشتر فضا میتونید از یک میز، آینه و کفپوش شیک تو این محیط استفاده کنید که خب میشه گفت قطعا جلب توجه خیلی خوبی داره. اصلا فراموش نکنی که کفش های مهمونا شلخته و بیرون ریخته نباشه و یه فضای تمیز براشون در نظر بگیرید. از طرفی هم میتونید از گل های تازه و یا گیاهان آپارتمانی خوشبو واسه این قسمت استفاده نمایید که واقعا جذابه گل. اگر هم ورودی راهرو مانند ندارید، بهتره که اولین اتاقی که مهمون واردش میشه اونجارو ورودی ببینید.

دیزاین منزل

نورپردازی به خونه جون میده

تئور تو خونه خیلی مهمه. خونه ای که نور طبیعی ندار و از طرفی هم نورپردازیش کمه، میتونه یه فضای کسل کننده به بار بیاره که آدما دلشون نمیخواد درش تعاملات داشته باشن و بهشون خوش نمیگذره. حتی اگه خونه شما دارای نور طبیعی هم نیست، میتونید با استفاده از نورپردازی حس و حال خوبی رو درش ایجاد کنید و به علاوه اینکه با نور میتوندی اتاق رو دلباز تر و در نهایت هم بزرگتر نشون بدید. 

دیزاین منزل

سرویس بهداشتی رو بساب که مستقیم تاثیر میذاره

سرویس بهداشتی وقتی کثیف باشه نه تنها فضایی آلوده و غیر بهداشتی محسوب میشه، بلکه میتونه خیلی زود تند سریع نظر مهمونا رو به خودش جلب کنه. اگر خونه شما چند سرویس بهداشتی داهر و وقت نمی کنید همشون رو برق بندازید، پیشنهاد ما به شما اینه که پس حداقل اونهایی که حدس می زنید بیشتر استفاده کنند رو تمیز کنید. 

حتما نظافت سطح روشویی و تمیز کردن توالت رو تو اولویت قرار بدید و با قرار دادن حوله های تمیز و صابون های معطر و با کیفیت، و البته شمع های خوشبو به خوشاند شدن هر چه بیشتر فضا کمک زیادی کرده اید.

دیزاین منزل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی