|

پول زحمت کشیدتو نده هرچیزی بخر / با انواع سبک چیدمان اتاق خواب آشنا شو بعد برو خرید

خیلیا میخوان یه سامونی به اتاق خوابشون بدن اما نمیدونن چی بخرن چی نخرن که خب ما به شما پیشنها میدیم اول با انواع سبک دکور اتاق آشنا بیشد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داریم نزدیک عید میشیم و خیلی از خونواده ها دلشون میخواد یه تغییراتی تو خونشون داشت باشند که خب بیشتر خونواده ها اولین کاری که میکنن اینه که به راست میرن سراغ خرید مبلمان که البته باید بگیم واقعا هم این آیتم میتونه خیلی خونه رو تغییر بده، اما از طرفی هم خیلیا دلشون میخواد به طور کلی تغییرات ایجاد کنن و به همین علت شاید برن سراغ تعویض کابینت ها و یا شاید هم کفپوش رو کلا زیر و رو کنند. اصلا شاید هم دلتون بخواد اتاق خوابتون رو به تغییر اساسی بدین تا محیطی نو برای خواب و استراحت خود بسازید. اما معمولا هنگام انتخاب و خرید لوازم دچار سردرگمی میشید که خب چی بخرم چی خرم از چه مدلی بخرم و اینا. که خب باید بگیم این سردرگمیه با انتخاب سبک دکوراسیون حل میشه. چجوری؟ اینجوری که شما ابتدا با دیدن سبک ها و مدل های مختلف اونچه که دلتون میخواد رو انتخاب می کنید و بعد در راستای همون سبک پیش میرید. در این مطلب قراره با انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب آشنا بشیم، پس با ما همراه بمونید.

اتاق خواب وینتیج

همه ما یکسری خاطرات داریم که خب واسمون ارزشمند هستند و لوازم قدیمی و نوستالژی بهمون یه حال و هوای خاص و باحال میدن. به همین دلیل سبک وینتیج از دست سبک هایی محسوب میشه که نظر خیلیا رو به خودش جلب میکنه. اگر شما هم طرفدارش هستید پس بهتره که اشیا قدیمیتون رو که تو کمد نگه داشتین دور نندازین و به جاش برای داشتن اتاق خوابی به سبک وینتیج استفاده نمایید. البته که دقت کنید همه وسایل قدیم یرو به کار نبرید چرا که در نهایت ممکنه براتون دیزاینی خسته کننده بشه. پس بهترین ایده اینه که از این لوازم قدیمی در کنار وسایل مدرنی که دارید استفاده کنید و سپس رنگای روشن و خنثی رو برای زمینه اتاق خوابتون اولویت قرار بدید. در این صورت رنگ هایی مثل نارنجی و قرمز و زرد سیز میتونن بهتر خودشون رو به نمایش بزارن و چشمگیر تر بشن. وینتیج سبکی هستش که به شما این اجازه رو میده با متریال طبیعی تنوع خوشگلی در فضا داشته باشید.

انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب

انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب روستیک

خب خیلی از ما ها هستیم که در اصل تو شهر زندگی میکنیم چون مجبوریم، اما دلمون پیش روستا و حال و هوای اون مدلیه. اگر حس‌ و حال ساده و روستایی مورد پسند شما هم هست، سبک روستیک مناسب دیزاین اتاق خواب شماست. در اینجا متریال طبیعی چوب و سنگ به جهت شکل‌ گیری این سبک در اولویت قرار دارند. البته که شاید قصد استفاده از متریال طبیعی برای دیوارا نداشته باشید که خب باید بگیم در این حالت سفید بهترین رنگ برای ترکیب با عناصر طبیعی هستش و همچنین این رنگ دیزاین شما رو به خونواده های مرفه تر روستایی نزدیک تر میکنه! در حالت کلی رنگای مورد علاقه در این سبک آروم و خنثی و نزدیک به طبیعت می باشد که خب اگه برای دکوری های اتاقتون از المان های طبیعی و دست نخورده مثل تنه درخت و سنگ و سازه های فلزی روستایی استفاده کنید بیشتر تو دل این سبک رفته اید. مثلا از پارچه‌ های پشمی برای دیزاین تخت خواب و مبلمان استفاده نمایید و انرژی روستایی و بی آلایش و به دور از تجملات رو به اتاق خوابتون دعوت کنید.

انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب مدرن

اگه دوست دارین سادگی و آرامش رو تو اتاق خوابتون داشته باشین، سبک مدرن میتونه بهترین ایده برای شما باشه. مخصوصا اینکه اگر اتاق خوابی با متراژ پایین و کوچیک دارین این سبک و سادگی میتونه به دادتون برسه و فضا رو بزرگتر نشون بده. استفاده از رنگای سفید و طوسی مورد علاقه سبک مدرن است که خب با پرده های تک رنگ میتونه جذاب بشه. خطوط و اشکال ساده‌ دایره، مربع و مستطیل خیلی تو این سبک مهم هستند و این خطوط و اشکال میتونن طراحی دیوار اتاق خوابتون، فرم تخت خوابتون، فرم کوسن‌ها و البته  دکوری‌ ها و حتی طرح روتختی شما باشن و یکدستی رو به شما هدیه بدن. سبک مدرن در عین حال که سادست یه حس جسورانه ای داره که تقارن رو به هم میزنه.

انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب

انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب‌ کلاسیک

از طرفی هم باید بگیم که نقطه‌ مقابل سبک مدرن، سبک کلاسیک اهستش. پس اگر اتاق خوابی با فضای اشرافی و سلطنتی دوست دارین سبک کلاسیک برای شما مناسب ترینه. ولی خب نکته‌ مهم تو این سبک رعایت تقارن هاست، پس با در نظر گرفتن یه نقطه‌ مرکزی تو اتاق خوابتون مثلا مثل یه آینه یا تخت خواب مجلل وسط دیوار، فضاتون رو برای سبکی که شیفته جزئیاته آماده کنید. مثلا قرار دادن پاتختی در‌ دو طرف تخت خواب شما و اینکه آباژور روشون قرار بگیره و فضا رو متقارن کنه. یادتون نره که کلاسیک سبکیه پر از تزئینات، پس شما هم شیفته شلوغ کاری ها هستید می تونید حتی سقف اتاقتون رو هم با گچ کاری ها با شکوه تر کنید. از ویژگی های این سبک اینه که تقریبا میشه گفت انواع و اقسام تنالیته های رنگی مناسبش هستند و نکته مهم اینه که استفاده از رنگ‌ های شارپ و تضاد بیش از اندازه مناسب این سبک نیست! پس رنگ های انتخابی شما باید رنگ هایی آرام و متین باشند.

انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب

انواع سبک دکوراسیون اتاق خواب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی