|

همه تمیز کاری ها رو نزار دم عید تلنبار میشن / مثلا کابینت آشپزخونتو اینجوری برق بنداز

اگه تو هم مثل خیلی از خانوما سالی یکبار کابینت تمیز میکنی و کابینت آشپزخونت حسابی کثیفه، پس حتما با این مطلب همراه شو که مخصوص خودته.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگه فقط یه نمور دیگه مونده تا فصل آخر سال از راه برسه و چشم به هم بزنیم این سه ماه هم تموم میشه و عید قشنگمون خودشو نشون میده. اما همیشه خونواده های ایرانی پیش از عید خیلی کارا میکنن که خب بعضی از اونها مثلا یک ماه قبل از عید شروع میشه و بعضیاشون دو ماه  و بعضیاشون سه ماه. مثلا شما اگه بخوای تغییرات اساسی و یه جورایی بازسازی انجام بدی باید دیگه از الانا شروع کنی و برای خونه تکونی هم دیگه فقط یکم دیگه مونده که شروع کنید. چرا که قطعا گذاشتن همه کارا واسه دقیقه نود اصلا خوب نیست و یهو میبینی یه کوه رو سرت کار ریخته. مثلا یکی از این کارا که میشه از حالا یا دو سه هفته دیگه شروع کرد تمیز کردن آشپزخونه هستش.

خب یکی از مهمترین قسمتهای آشپزخونه هم که تمیز کردن کابینت ها هستش که هم تعدادشون زیاده و هم اینکه یکم کارشون سخته. چرا که بیشتر خونواده های ایرانی این مدلین که میذارن فقط سالی یکبار خونه تکونی رو انجام میدن و به همین علت هم قطعا کابینت ها تا به اینجا هم کدر شدن و هم اینکه روشون اگه چیزی ریخته باشه و ندیده باشن، حسابی لک شده. اگر دلتون میخواد بدون دردسر و راحت به تمیزکاری کابینت برسید، پس حتما با ما همراه باشید که ترفندای جذابی برای حل این موضوع داریم.

تمیز کردن کابینت آشپزخانه

اینجوری میتونی نرم کابینت رو تمیز کنی

برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف ابتدا باید گرد و غبار رو از روشون پاک کنیم چرا که قطعا بدون انجام این کار دست به هر پاک کننده ای هم که بزنید گل طور خواهد شد. در اینجا باید با یه دستمال تمیز و نخی به خوبی کابینت ها رو غبار روبی کنید. 

سپس برای پاک کردن دوده از روی کابینت ام دی اف براق، از ترکیب مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید و با اسفنج بر روی کابینت ها بکشید. بعد با استفاده از یک پارچه نخی مرطوب بر روی کابینت بکشید در نهایت نیز دوباره با یک دستمال خشک بر روی همه قسمت های نمدار بمالید.

تمیز کردن کابینت آشپزخانه

کابینت ام دی اف سفید رو اینجوری درخشان کن

برای درخشان کردن کابینتی که از ام دی اف سفید ساخته شده بهتره که از ترکیب سرکه و آب استفاده داشته باشید چرا که سرکه به درخشش کابینت سفید خیلی کمک میکنه و برای اینکار هم لازمه که آب و سرکه رو مخلوط کنید و در بطری اسپری بریزید و بعد با یه دستمال نخی رئش بکشید و بعد هم دستمال نخی.

- جوش شیرین واسه لکه چربی: همه ما میدونیم که پاک کردن لکه چربی از رو کابینت سخته. در اینجا میتونید از جوش شیرین کمک بگیرید، به این شکل که ابتدا جوش شیرین رو با اب مخلوط کنید تا یه مدل خمیری طور تحویلتون بده (نه شل و نه سفت) بعد بر روی لکه بزنید و صبر کنید تا خشک بشه و در نهایت هم با دستمال مرطوب تمیزش کنید و سپس خشک نمایید.

تمیز کردن کابینت آشپزخانه

نکاتی در مورد تمیز کردن کابینت ام دی اف

به جهت تمیز کردن کابینت های ام دی اف اصلا از مواد شوینده ای مثل وایتکس، مواد شوینده الکل دار و.. استفاده نداشته باشید.

برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف از میزان زیاد آب استفاده نداشته باشید و تنها دستمالی خیس کافیست.

دستمال هایی رو که برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف به خصوص کابینت های ام دی اف مدل براق استفاده می کنین تا جایی که جا داره با پودر لباسشویی شستشو نکنید و از نرم کننده و یا مایع ظرفشویی که باعث نمیشن دستمال زبر بشه استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که رطوبت باقی مونده روی سطوح میتونه باعث پوسته پوسته و البته باد کردن کابینت بشه که این اصلا خوب نیست و اینکه رد آب روی در کابینت های براق باقی بمونه اصلا جلوه خوشایندی نداره. پس یادتون نره که بعد از تمیز کردن حتما سریعا با یه دستمال خشک بر روی کابینت ها بکشید.

تمیز کردن کابینت آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی