|

مادر شوهر میاد خونت سرک میکشه به آشپزخونت؟ ظرفشویی رو اینجوری برق بنداز عشق کنه

اگر شما هم این مشکل رو دارید که سینک ظرفشوییتون کثبف و کدر شده اما نمیدونید چه کنید تا برق بیوفته، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه داری تنها به هفت ای یکبار جارو کشیدن و یا خرید و داشتن لوازم لاکچری نیست. حتی اگر شما بهترین چیدمان و سلیقه رو هم در کنار هم قرار دادن لوازم داشه باشید، باز هم اگر به نظافت خونه نرسین، ظاهری زیبا در محیط خونه نخواهید داشت. مثلا فکر کن پونصد میلیون پول به یک دست مبلمان استیل دادین، اما خب وقتی مهمون میاد خونتون و میره که از سرویس بهداشتی استفاده کنه، با صحنه ای آلوده و کثیف روبرو میشه که خب قطعا این اوضاع میتونه جذابیت و لاکچری بودن اون وسایلی رو هم به راحتی محو افق کنه.

اما همونطور که گفتیم نظافت خونه فقط به انجام کارای بزرگ مثل جارو و ظرف شستن و گردگیری نیست، بلکه یه کارایی در حال یکه ریز به نظر میان، اما به شدت درشت دیده میشن و هم تو نگاه دیگران و هم در نظر خودتون میتونن کثیفی رو به خوبی نمایش بذارند. یکی از این موارد کثیف بودن و یا کدر بودن سینک ظرفشویی می باشد که خب خیلی از خانوما ازش غافل هستند و میگن این فضا جای شستشو هستش دیگه، پس کثیف نمیشه و اونچه که به عنوان جرم وجود داره هم عادیه! که خب باید بگیم خیر عادی نیست و با یکسری ترفندای ساده میشه سینک رو مثل روز اولش کرد و برق انداخت. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

چیکار کنیم که سینک ظرفشویی برق بیوفته؟

مثلا مسواک یکی از وسیله های کمکی خیلی خوبه که میتونه کمک فراوونی تو تمیز کردن خیلی موارد داشته باشه. مثلا اینکه برای سینک ظرفشویی اون قسمتای شکاف و ریزی که لا به لا وجود داره با مسواک به خوبی پاک میشه. همونجاهایی که با اسکاش و سیم پاک نمیشه اما خب سواک یک دو سه کارشونو میسازه.

Polishing-the-sink-4alborzmarkazi.com_

با لیمو سینک ظرفشویی رو برق بنداز

دیدن یه تیکه هایی دور شیر ظرفشویی وجود داره که آهک طور و سفید شده؟ این قسمتارو احتمالا بارها با اسکاج و مایع تمیز کرده باشید اما باز هم رد و نشون اونها باقی مونده و تمیز نشدن. در اینجا شما میتونید از لیمو کمک بگیرید. خاصیت اسیدی لیمو میتونه آهک رو پاک کنه. پس خوبه که یک عدد لیمو رو از وسط قاچ کنید و سپس اون رو روی قسمت مورد نظر بکشید و بعد روش قرار بدید تا یه 2 ساعتی بمونه. در نهایت هم آبکشی کنید و از تمیزی که تحویلتون داد لذت ببرید.

از طرفی هم قطعا بهترین ترفند برای نظافت و برق انداختن سینک ظرفشویی اینه که اصلا اجازه ندید سینک شما کثیف بشه و لکه ها عمیق. شما میتونید هر بار بعد از شستن ظرف ها، سینک رو با یه اسکاج نرم تمیز کنید و بعد هم حتما توسط یک پارچه خشکش کنید تا قطره های آب تبدیل به لکه نشن.

Untitled

از جرم گیر واسه براق کردن و نظافت سینک استفاده نکنید

اکثر خانوما به نظرشون میاد که استفاده از جرمگیر های قوی و یا وایتکس میتونه سینگ رو زود تند سریع تمیز کنه که خب باید بگیم درسته این عمل رو انجام میده، اما از طرفی هم خیلی زود تند سریع میتونه سینک رو کدر و تیره کنه که این اصلا برای ظاهر سینک خوب نیست و پاک بشو هم نیست! پس از این مواد برای نظافت استفاده نداشت باشید.

- اما روش منطقی

اما چاره چیه؟ برای سبراس کردن و تمیز کردن سینک میتونید از سرکه استفاده کندی. اینجوری که پارچه رو آغشته به سرکه کنید و روی سینک بکشید تا لکه ها از بین برن. از طرفی هم میتونید از مخلوط جوش شیرین و نمک و آب کمک بگیرید و سینک رو با این ترکیب بشویید تا لکه ها به خوبی محو افق شوند. 

sink-1alborzmarkazi.com_

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها