|

ماست خوشمزت هی خراب میشه تو رو حرص میده؟ با ترفندای نگهداری کپک از کنارشونم رد نمیشه

اگر شما هم با کپک زدن ماست مشکل دارین و دیگه درمونده شدین از این موضوع، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص شماست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ماست یکی از خوشمزه جات هایی محسوب میشه که میون خونواده های ایرانی زیاد مصرف میشه و طرفدارای بسیاری هم داره. البته که ماست ها طعم ها و مدل های مختلفی دارند که خب هم میشه پاستوریزه و هم میشه ماست چکیده و خونگی. ماست ها هم ترش تشریف دارن و هم شیرین که خب مدل ترششون هم مورد پسند بسیاری هستش. اما مشکل اینجاست که درسته ماست به مانند شیر نیست که زود فاسد بشه و انقضای بیشتری داره، اما در واقع ماست ها هم بیش از دو سه هفته موندگاری ندارند و رو به کپک زدن میرن!

قطعا شما هم با این مشکل روبرو شده اید که خب باید بگیم یکسری خوراکی ها به مانند رب و یا ماست که خاصیت زود کپک زدن دارند و ممکنه مدت زمان کمی طولانی هم نگهداری بشن، نیاز به یه ترفندایی دارن که در این مطلب قراره یادشون بگیریم! پس با ما همراه باشید تا ببینیم چجوری میشه از کپک زدن ماست جلوگیری کنیم.

ماست رو تو جای خنک نگهداری کنید

اول اینکه ماست رو تو جای خنک نگهداری کنین چرا که گرما باعث فاسد شدن ماست میشه و میتونه به سرعت باعث ایجاد واکنش‌های شیمیایی منفی در ماست خوشمزه شما بشه و در نتیجه هم کاهش کیفیت و البته به کپک زدن منجر شه که خب اینا خوب نیستن دیگه! 

ماست-کپک-زده-رو-میشه-خورد1

گذاشتن ماست به دور از نور خورشید

ماست رو حتما جایی بزارید که کاملا به دور از نور خورشید باشه. چرا چون نور خورشید یه عامل مهم تو تشدید شدن فعالیت میکروارگانیسم‌ها و پایین اومدن کیفیت ماست و کپ زدن و یا ترش شدن، آب انداختن، بردین و… خواهد شد که خب همشون ماست رو از حالت عادیش دور کردن و خوب نیستن.

قرار دادن ماست تو جایی که رطوبت نداره

ماست رو تو فضایی بذارین که رطوبتی جود نداشته باشه. چرا که ماست خاصیت جذب رطوبت محیط رو داره و رطوبت محیط هم که یه فضای عالی برای رشد قارچ‌ ها و کپک‌ ها و البته آب انداختن ماست می باشد و در نتیجه ماست شما دار فانی رو وداع گفته. 

اگه یخچال نداشتیم ماست رو کجا بزاریم؟

اگر ماست عزیزتون رو بزارین تو یخچال میتونه مدت زمان بیشتر و سالم‌ تر بمونه. اما اگر شرایط نگهداری ماست جان تو یخچال رو ندارید، میتونید اون رو تو خنک‌ ترین جای خونه که دور از رطوبت و نور خورشید هم هست، در ظرف در بسته نگهداری نمایید.

علت-کپک-زدن-ماست-در-یخچال

موندگاری ماست

همونطور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم ماست خب دیر تر از شیر خراب میشه و بهتره که بعد از خرید ماست، تاریخ روش رو حتما چک کنید و ببینید تا یک الی دو هفته بعد از خرید تاریخ انقضا داشته باشه تا بتونید ازش استفاده کنید و تمومش کنید.

نگهداری ماست چکیده، ساده و موسیر در یخچال

در این که بهترین فضای نگهداری از ماست داخل یخچاله که شکی نیست، چرا که در یخچال و در دمای ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد سرعت رشد کپک‌ ها خیلی کاهش پیدا میکنه و زمان بیشتری میتونه ماست شما رو نگهداری کنه.

fesad-mast-photokade-com-3

نگهداری ماست چکیده، ساده و موسیر در فریزر

یه موقع میبینی ماست خیلی زیاده که خب باید بگیم البته که میتونید ماست رو طولانی مدت و به مدت دو ماه هم نگه دارید، اما داخل فریزر. ولی خب ممکنه بعد از دراوردن ماست از فریزر ماست جان بافت و طعم مثل کیفیت اولیش نباشه که در اینجا میتونید اون رو تبدیل به دوغ کنید. برای فریز کردن ماست اون رو تو ظرف شیشه‌ ای درب دار بریزید و یه ۲ سانتی از سر ظرف رو خالی نگه دارید، زیرا حجم ماست بعد از یخ زدن بیشتر خواهد شد.

بهترین ظرف نگهداری ماست

بهترین ظرفی که میتونه ماست رو خوب نگهداری کنه ظروف سفالی می باشد. نگهداری ماست تو ظرف سفالی معروف به کوزه ماست باعث حفظ طعم و کیفیت هرچه بیشتر آن خواهد شد. تو ظرف های سفالی ماست آب کمتری میندازه، چرا که ظروف سفالی خاصیت مکش خیلی زیادی دارند و باعث جذب آب اضافی ماست خواهند شد و در نتیجه ماست چکیده درست میشه! ظروف بی‌ رنگ یا به رنگ زرد سفالی از ظروف سفالی آبی و فیروزه‌ ای رنگ برای نگهداری ماست خیلی خیلی مناسب تر می باشند.

از طرفی هم بعد از ظرف های سفالی، ظرف های شیشه‌ ای و ظروف پلاستیکی میتونن استاندارد باشن و رنگ روشنشون هم برای نگهداری از ماست خیلی بهتره..

4666418

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها