|

خیالت تخت آشپزخونه نصف جذابیت خونته کابینت هم قلبش / با این نکات بهترین انتخابو میکنی

انتخاب کابینت آشپزخونه یه آیتم مهم برای کل خونه محسوب میشه که در این مطلب قراره نکاتی اساسی در رابطه با خرید کابینت رو بفهمیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون خونه تنها مختص به مبلمان و تلویزیون و اونچه که در حال و پذیرایی چیدمان میکنیم نیست و تک به تک فضاهایی که تو یه خونه هستش مثل نشیمن پذیرایی آشپزخونه، اتاق خواب ها و حتی حمام و سرویس بهداشتی نیز می باشند که همه  همه یه خونه کامل رو تشکیل میدن و تمیز و یا کثیف بودن و البته خوشگل یا زشت بودن همشون دارای اهمیت هستش. آشپزخونه از محور اصلی دکوراسیون خونه محسوب میشه چرا که وقتی شما وارد یه خونه ای میشید نمای کلی آشپزخونه نشون دهنده خیلی موارد می باشد. خانوم خونه احتمال اینکه نصف زمان روزانه خودش رو تو این فضا به سر ببره هست و خب هرچه که شما از آشپزخونه یک خونه ببینید تماما سلیقه و نظریات خانوم خونه رو نشون میده.

اما جدا از اینکه تمیزی و کثیفی هر آشپزخونه ای خیلی مهمه، اینکه ظاهرش چجوری باشه هم اهمیت زیادی داره. مثلا کابینت ها از دست قسمتهای اصلی هر آشپزخونه ای محسوب میشن. انتخاب کابینت همیشه جزو سخت ترین انتخاب ها بوده و هست چرا که تنوع به شدت بالاست و خب شما باید مطابق با ابعاد فضا و مدل آشپزخونه و بودجه ای که در نظر دارید این انتخاب رو داشته باشید. دکوراسیون کلی آشپزخونه باید به دکوراسیون کل خونه بیاد و همخونی متناسبی داشته باشه. 

کابینت آشپزخونه

موقع دیدن کاتالوگ کابینت به چیا باید توجه کنیم؟ جنس کابینت ها چیا هستند؟

درسته برای انتخاب کابینت ها تاکید بر ظاهر اونها هستش، اما فراموش نکنید که کابینت باید تمام وسایلی که در آشپزخونه وجود داره رو در خودشون جای بدن و این دقیقا میشه موضوع کاربری کابینت ها که خیلی مهمه و شما خانوم زیبا باید در هنگام انتخاب کابینت دقت داشته باشید که ظروف و لوازم شما چقدر هستش و کابینت ها رو جوری پسند کنید که در عین حال که به آشپزخونه زیبایی میبخشن، کاربری مناسبی نیز داشته باشند.

کابینت ها از لحاظ جنسی به دو دسته چوبی و فلزی تقسیم میشن که خب مدل چوبی قدمت بیشتری داره از دست کابینت های ایرانی محسوب میشن. دقت کنید که ظاهر کلی آشپزخونه در ظاهر کلی خونه تاثیر بالای داره.

کابینت آشپزخونه
کابینت آشپزخونه با سنگ گرانیتی    
کابینت آشپزخونه
جزیره آشپزخونه با صندلی اپن

سبک چیدمان تو آشپزخونه های کوچیک  و بزرگ

از طرفی هم رنگ کفپوش ها باید متناسب با رنگ دکوراسیون آشپزخانه و کابینت ها باشه وگرنه واقعا ظاهر و استایل آشپزخونه به هم میخوره و فراموش نکنید که برای طراحی آشپزخونه های ساده یا مدرن در خونه هایی که متراژ کمی دارند و یه آشپزخونه نقلی دارند ، سینک و گاز و یخچال باید در یک صف قرار بگیرند و روی یک دیوار باشند که خب این قضیه بیشتر برای آشپزخونه هایی با محیط بسته هستش که میتونه خروجی بهتری داشته باشه. اما برای خونه ای با متراژ بالاتر این سه آیتم باید مثلث تشکیل بدن تا با قوانین صحیح معماری مطابقت داشته باشند.

کابینت آشپزخونه
کابینت آشپزخونه داخل دیوار    

مدل کابینت ها و اونچه که باید بهش دقت کنید

کابینت ها بر اساس نحوه اتصال و نوع ساختشون چند دسته دارند که در سبک کلاسیک و مدرن خلاصه خواهند شد. مدل این کابینت ها شامل به صورت یکطرفه و دیوار آشپزخونه ازشون یا دو طرفه یا به صورت ال شکل و یو شکل که خب تو همه موارد فضای هندسی آشپزخونه شما تعیین کننده نوع نصب و مدل کابینت ها می باشد.

البته که فقط بودجه مورد نظر و سلیقه ای که شما خانوم و آقای عزیز دارید تعیین کننده نیست و در هنگام خرید بادی به وِیژگی های هر کابینت نیز توجه داشته باشید تا با مزایا و معایب اونها آشنا بشین.

کابینت آشپزخونه

کابینت آشپزخونه

کابینتای هایگلاس چجورین که انقدر طرفدار دارن؟

کابینت های که از جنس هایگلاس هستند با محتوای درونی MDF می باشند که لایه بیرونی اونها با روکش پلکسی گلاس داره که این روکش به کابینت ظاهری شفاف و درخشنده هدیه میده و باعث براق شدن ظاهر کابینت، و البته شفاف و شیشه‌ ای شدن قیافه کابینت ها خواهد شد . از طرفی هم به دلیل قیمت مناسبی که دارن میون خونواده ها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. به جز کابینت هایگلاس، یه کابینت دیگه هم داریم به اسم پلی گلاس که اونهم درون مایه ام دی اف دارده و توسط لایه پلی استر پوشیده شده.  این جنس کابینت از هایگلاس درخشش و براقیت بیشتری داره مخصوص اونهایی که شیفته براق بودن هستند، و اینکه از لحاظ مقاومتی هم در برابر خط و خش خیلی خوبه. بهترین نوع هایگلاس توسط کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا، اتریش و اسپانیا ساخته میشن اما خب تو ایران جنس ترک موجد است.

کابینت آشپزخونه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها