|

ترفند هایی که مناسب زیباسازی بالکن است / اینجوری خوشگلش کن وقت و بی وقت توش عشق کن

بالکن داری ولی بهم ریخته و غیر قابل استفاده؟ با این ترفندا خوشگلش کن تا طعم زندگی رو یه جور دیگه بچشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه همه خونه ها شدن آپارتمانی و چهاردیواری، که خب از اونجایی هم که دیگه خانومای خونه نمیرن تو حیاط بنشینن و صحبت کنن، خب شرایط وخیم تر میشه چرا که قطعا آدمی همش میون دیوار ها سر کنه چندان حال و هوای خوبی پیدا نمیکنه. اما یه پیشنهاد براتون داریم. احتمال اینکه خونه شما هم بالکن داشته باشه زیایده چرا که دیگه این روزا خونه ها حداقل چه کوچیک و چه بزرگ یه بالکن دارن و میتونید از همون بالکن بلااستفاده ای که دارید حسابی استفاده داشته باشید و اینجوری روحیتون روحیتون هم تقدیم میشه.

مثلا اینک همین الان برید نگاهی به بالکن خونتون بی اندازید. دیدین؟ احتمالا تبدیل شده به محلی که یکسری لوازم درش گذاشتین و حالت انبار طور دیده میشه و از طرفی هم هر صد سال یک بار آب و جارو میشه. بهتر نیست از بالکن خونتون استفاده بهتری داشته باشین تا صبح، ظهر شب ، وقت و نیمه وقت هر موقع دلتون خواست برید تو بالکن قشنگتون بنشینید و هوا بخورید؟ اصلا میشه صبح به صبح صبحونه رو تو این فضا خوردو در حالی که هوا هم یه خنکی خاص و مطلوبی داره همراه با همسرتون در این فضا صبحانه رو صرف کنید.

اما بیاین برگردیم عقب! اول باید یه صفای اساسی به بالکن داد و خوشگل و ترو تمیز کرد تا به اون حال خوبه رسید دیگه. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دیزانی بالکن خانه

اصلا بالکن کجا هست؟

بالکن یه کلمه فرانسوی هستش که با بهارخواب فرق داره. بالکن معمولا مسقف هستش و از یک سمت ز به سمت بیرونه. البته که بسته به ساختمون و واحد و بالکنی که دارید میتونه از دو یا جتی سه جهت هم باز باشه، اما به هر صورت قسمتی از خونه به حساب میاد که جزو متراژ خونست و مشاع نیست. شما میتونید با زیباسازی بالکن خونتون، یه فضای دنج با انرژی خوب بسازید تا هر موقع دلتون گرفت یا خوشحال بودید و شاید هم دلتون خواست درس بخونید و … در این فضا بنشینید و حالشو ببرید.

دیزانی بالکن خانه

واسه دیزاین بالکن باید چقدر هزینه کنیم؟

همه ما شاید پیش از انجام کاری به این فکر کنیم که اوووو چقدر باید حالا هزینه کنیم تا این بالکن بشه بالکن! در حالی که اصلا نیازی نیست تا مثل بلاگرا برین میز صندلی بخرین و حتما با دیزاین های هزینه دار و گرون به نیتتون برسین. بلکه میشه با هزینه کم مثل قرار دادن یک قالیچه و یا گلیم و شاید هم از این صندلی حصیریا و … به خوشگل سازی بالکن خود برسید. البته که قرار دادن گل و گلدون هم به شددددت بیش از اونچه که فکرشو کنید تو بهتر شدن حال و هوای بالکن تاثیر داره.

دیزانی بالکن خانه

موقع خرید لوازم بالکن به چه مواردی دقت کنیم؟

در هنگام خرید وسایلی که قراره تو بالکن بذارید دقت داشته باشید که این لوازم قراره کسری عوامل طبیعی مثل باد و برون و گرد و خاک رو تجربه کنه، پس در برابر این موارد مقاومت خوبی داشته باشن و یهو با صحنه ای نه چندان جالب مواجه نشید. بهترین کار اینه که اکثر اونها رو از جنس چوبی و حصیری انتخاب کنید تا هم حس طبیعی بودن رو دست بده و هم اینکه مقاومت خوبی داشته باشه.

دیزانی بالکن خانه

چه گل و گیاهی مناسب بالکن هستش؟ آخه میدونید که گل ها حساسن

همونطور که اشاره کریدم گل و گیاه انواع مختلفی دارند و برخی از اونها به شدت حساس هستند. پس از قرار دادن هر گلی در این فضا خودداری کنید و دقت داشته باشید اون دست از گل های آپارتمانی مناسب هستند که بتونن تابش و یا نتابیدن نور خورشید پایدار بمونند و خراب نشن. و یا اینکه تو چه هوایی میتونن زندگی کنند و چه هوایی براشون مضره. شمالی و یا جنوبی بودن خونه شما و اینکه نور آفتاب به بالکن میخوره یا خیر تاثیر به شدت زیاد در انتخاب گل داره. فراموش نکنید که گذشته از خود گل، گدان هم اهمیت بسیار بالایی داره.

دیزانی بالکن خانه

از کفپوش و شلف دیواری و شمع و … واسه دیزاین استفاده کن

اگر علاقمند هستید تا رسیدگی بیشتر به بالکن خونتون داشته باشید، پس فراموش نکنید که کفپوش از دست قسمت های به شدت مهم در این فضا محسوب میشه که هم به جهت زیباسازی و هم برای اینکه بالاخره شاید دلتون بخواد پا برهنه برید و … اهمیت زیادی داره. پس به انتخاب درست کفپوش و البته سلیقه خود دقت کنید.

از طرفی هم به جهت خوشگلاسیون و داشتن کاربرد، میتونید قفسه ها و کتابخونه ها و شلف های دیواری استفاده داشته باشید و مثلا اگه شب میرید واسه هواخوری یا گپ زدن با خونواده، به جای استفاده از لامپ جای شمع بسازید و شمع روشن کنید. شاید هم یک چراغ خواب کوچیک که میتونه به پریز وصل بشه و نور کمی از خود نشون بده.

دیزانی بالکن خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها