|

دو سه ساعت دیگه لباستو میخوای و هنوز خیسه؟ اینجوری زود خشک میشن چه بافتنی چه پارچه ای

دو سه ساعت دیگه باید بری مهمونی ولی موندی چجوری لباستو خشک کنی؟ بیا که یه عالمه ترفند درست حسابی یادت دادم قول میدم به کارت بیاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا خشک کردن لباس خیلی دغدغه مردم شده! شاید بگین وا دغدغه ما چیه و مشکلات مردم چیه! ک خب باید بگیم که اگه یکم دقت کنین می بینین که شما هم این دغدغه رو ممکنه داشته باشین، چرا که این روزا خیلی از خونه ها دیگه شدن نقل و نباتی و اونقدری فسقلی طراحی و ساخته میشن که اصلا فضایی خالی برای خشک کردن لباس نیست. یا آپارتمان ها بالکن ندارند و یا اگر هم دارند خیلی کوچیک و فاقد فضا برای خشک کردن لباس! به همین جهت یه موقع پیش میاد که شما لباسی رو خیلی زود تند سریع میخواین و اصلا راه نداره که طولانی مدت بذارین تو خونه خشک بشه! آخه میدونین که بالاخره زیر نور خورشید و تو هوای آزاد خشک شدن کجا و تو خون بسته خشک شدن کجا! در این مطلب قراره یاد بگیریم که اگه تو همچین مخمصه ای گیر کردیم چه کنیم که زود تند سریع لباسمون خشک بشه.

1- خشک کن لباسشویی رو دست کم نگیر

اگر لباساتون رو تو ماشین لباسشویی شستین، میتونین از خشک کن دستگاه استفاده کرده و خیلی راحت لباسا رو از اون حالت نمدار تحویل دورشون کنین. فراموش نکینن که هرچی خشک کن لباس روی دور تند تر باشه آب اضافی لباسا بیشتر و بیشتر گرفته مییشه که خب بنابراین میزان نم دار بودن لباس ها به انرژی چرخشی خشک کن بستگی داره به طوری که هرچقدر لباسشویی انرژی بیشتری داشته باشه و تند تر بچرخه، میتونه لباس های شما رو هم خشک تر کنه.

2- گرفتن آب اضافی لباس ها به صورت دستی

این همون روش قدیم ندیمه که معمولا بعد شستن لباسبا دست یه جور سفت نم رو میگرفتیم. یعنی اینجوری که لباس خیس رو به کمک دستاتون فشار بدین و تا جایی که توانش رو دارید لباس خیس رو پیچانده و یا به زبان ساده لباس رو بچلونید تا آب اضافیش گرفته بشه. البته که باید حواستون باشه لباس رو زیادی نکشید ژرا که اینجوری باعث کش اومدن نخ ها شده و لباس رو از فرم می اندازید.

9733e2c7-bfab-4c86-b0f2-a0e22ae31512

3- استفاده از حوله و اتو برای خشک کردن سریع لباس ها

در اینجا باید لباستون رو روی میز اتو به شکلی که انگار میخواین اتوش بزنین قرار بدین و بعد روی لباس یه حوله نازک خشک بذارید و سپس اتو رو تو بالاترین درجه حرارت قرار بدین و محکم روی حوله بکشیدو این کار رو باید اونقدری دو طرف لباس انجام بدین و لباس رو با اتو پرس کنید تا حرارت به شکل کامل به تمام سطح لباس برسه. یادتون نره استفاده از حوله روی لباس تو این روش باعث میشه که گرمای بیشتر و یه دستی به لباس برسه و از طرفی به جذب رطوبتی که لباس داره هم کمک میکنه. وجود حوله یه جورایی پوشش حرارتی محسوب میشه که برای لباس میتونه نتیجه خوبی داشته باشه موجب و زودتر خشکش کنه. اگر لباس شما مرطوب و نم داره میتونین بدون استفاده از حوله و فقط با اتو و با درجه حرارت پایینی که لباس رو نسوزونه، لباس مورد نظر رو خشک کنید. اینجوری به بافت لباس هم آسیبی نمیرسه.

نکات مهم در جهت نتیجه بهتر از خشک کردن سریع لباس ها

- به هیچ عنوان بند رخت رو تو اتاق نذارید و لباسای خیس رو تو اتاق پهن نکنین. چرا که این محیط به خاطر رفت و آمد افراد خونواده و البته فضای بسته ای که داره بیشتر در معرض آلودگی و میکروب می باشند. اگه فضای دیگه ای ندارین و مجبورین که لباساتون رو تو اتاق پهن کنین، بهتره که در و پنجره ها رو باز بذارید تا جریان هوا بره و بیاد.

- بهترین زمان واسه پهن کردن لباس ها صبح هستش که تو هوای تازه و مناسب لباسا پهن بشن تا در طول روز لباسا با سرعت و البته کیفیت بهتری خشک بشن.

How-to-Dry-Clothing

- در اینجا شما میتونین بند رخت حرارتی بخرین و لباسا رو روش پهن کنین. بنابراین در این روش نیز لباس های شما با سریع تر خشک خواهند شد.

- به جهت پهن کردن لباس های خیس تو هوای آزاد بهتره که لباس های سفید رنگ و روشن رو زیر آفتاب و لباس های رنگی رو تو سایه پهن کنید. چرا که ممکنه به مرور آفتاب باعث بشه تا رنگ لباسا تغییر کنن و کمرنگ و بور بشن.

- لباس های بافتنی خیلی سخت خشک میشن. برای خشک کردن لباس های بافتنی و پشمی خود به آرومی آب اضافی که دارنو خارج کنین و اصلا روی طناب آویزونشون نکنید. چرا که باعث کش اومدن و از فرم افتادنشون میشه .بنابراین باید اونهارو روی یه سطح صاف تو هوای کاملا آزاد پهن کنید تا به مرور خشک بشن و تمام.

sushilka-dlya-belya-na-balkon-88

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی