|

هزار تا کار ریخته سرم الکی قهوه هم ریخت رو مبل / نترس با این ترفندا یک دو سه تمیزه

احتمالا برای شما هم پیش اومده که اومدین قهوه بخورین و یهو دستتون خورده ریخته رو مبل که خب صحنه بدیه اما با این ترفندا به راحتی میشه پاکش کرد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا با توجه به اینکه دیگه زن و مرد همه و همه شدن شاغل، خب برای ادامه زندگی به جهت رسیدن به یه هدف خاص جهت لایف استایلی هرچه بهتر، خب نیاز به انرژی دارن. از طرفی مهم خیلیا هستند که شب کارن و باید بیدار بمونن که خب این دست از افراد نیز به یک انرژی زا نیاز دارند و از طرفی هم هستند یکسری که خب به دلیل رفع سردرد و حال بهتر مجبورن یه چیزی بخورن و همش درگیر قرص نباشن. همه این مثال های زده شده میرسه به قهوه که البته خوبیا و بدی های دیگه ای هم داره و این روزا می بینیم خیلیا شدن معتادش. اما اونچه که مشخصه اینه که این نوشیدنی باحال همونقدر که میتونه لذت بخش باشه، میتونه دردسر ساز هم باشه. کافیه تا فقط یه جا ریخته بشه، اونوقته که می بینید اونچنان ردی از خودش باقی میذاره که حال آدم گرفته میشه. حتی بدتر از چای!

برای شما هم پیش اومده؟ نتونستین به خوبی جای ردش رو پاک کنین و همچنان قهوه ای و غلیظ باقی مونده؟ واقعا دردناکه، چه رو فرش و چه رو مبل! اما نگران نباشید چرا که در این مطلب قراره با ترفندای تمیز کردن قهوه ای که روی مبل ریخته آشنا بشیم. پس با ادامه مطلب ما همراه بمونید.

با مایع ظرفشویی لکه قهوه رو از مبل پاک کن

جهت پاک کردن لکه قهوه ریخته شده رو مبل روش های مختلفی وجود داره که میتونید انجامشون بدید و مبل رو به شکل اولیش در بیارید. مثلا یکی از اونها اینه که به گفته کارشناسان قالیشویی های خفن، میشه از آسون ترین راه استفاده کرد و با روش مایع ظرفشویی وارد شد که خب معمولا تمامی مشتریان این کار رو اول انجام میدن.

فقط توجه کنید که پیش از استفاده از این روش ابتدا مطمئن بشید که پارچه مبل به مایع ظرفشویی حساسیت نشون نده و اگر متوجه حساسیت پارچه مبل شدید به هیچ عنوان این کار رو انجام ندید. روش استفاده از روش مایع ظرفشویی این مدلیه که باید چند قطره از مایع رو با سرکه و آب مخلوط کنید، بعد محلول بدست اومده رو بر روی لکه قهوه رو مبل بریزد و با استفاده از یک پارچه تمیز یا اسفنج نرم روش بکشید تا به خوبی تمیز بشه. 

پاک کردن لکه قهوه از مبل

پاک کردن لکه قهوه فقط با جوش شیرین

اگر روش بالا، یعنی استفاده از مایع ظرفشویی رو تست کردید و دیدن بازم لکه همچنان مثل سیریش چسبیده و کامل پاک نشده، در این جا خب باید وارد یه مرحله قوی تر بشید. مثلا این لکه سرسخت رو میتونید با جوش شیرین شکست بدین. شاید تعجب کنید، اما خوبه که بدونید جوش شیرین قدرت بسیار بالایی تو از بین بردن تمام لکه های مختلف مبل و فرش و حمام و سرویس و … داره. 

جوش شیرین خب ماده ای محسوب میشه که تو همه خونه ها به راحتی یافت میشه و اصلا ماده هزینه برداری نیست و شما میتونید با این ماده به راحتی سخت ترین لکه های قهوه رو مبل رو هم از بین ببرید. فقط کافیه که یک قاشق غذاخوری از جوش شیرین رو با کمی آب داغ مخلوط کنین تا یه خمیر متوسط ساخته بشه. یعنی نه شل و نه سفت! بعد خمیر بدست اومده رو روی لکه قهوه بریزید و چند دقیقه ای به جوش شیرین زمان بدین تا کارش رو انجام بده و تو مرحله بعد با استفاده ار یک مسواک لکه قهوه رو به خوبی از روی پارچه مبل پاک کنید. در آخر هم پیشنهاد میشه بعد از اینکه به خوبی پاکش کردید محل مورد نظر رو توسط سشوار خشک کنید.

پاک کردن لکه قهوه از مبل

با نمک میتونی لکه قهوه رو از رو مبل پاک کنی

یکی دیگه از روشای پاک کردن لکه قهوه از روی پارچه مبل استفاده از نمک خوراکی هستش که میدونید تو همه خونه ها یافت میشه! با استفاده ار نمک خوراکی میتونید سرسخت ترین لکه های قهوه رو هم از روی مبلتون پاک کنید به گفته قالیشویی های خفن، میتونید از نمک به همراه سرکه برای تمیز کردن لکه اقدام داشته باشید. برای رسیدن به این هدف فقط کافیه که نمک رو همراه سرکه به جهت تمیز کردن مخلوط کنید و خوب به همش بزنید تا یه محلول قوی به دست بیاد. 

بعد از ترکیب کردن نمک و سرکه در اینجا شما باید سطح لکه مبلتون رو یکم با آب مرطوب کنید و بعد از خیس شدنش محلول به دست اومده رو روی قسمت مورد نظر بریزید و کمی زمان بدید تا نمک به به همراه سرکه کار خودشون رو انجام بدن. بعد از اینکه چند دقیقه ای گذشت و لکه قهوه به صورت کامل از روی مبل محو شد شما تو پاک کردن این لکه سفت و سخت موفق بوده اید.

پاک کردن لکه قهوه از مبل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها