|

نبین همسایه همیشه خونش شلوغ پلوغه / تو این ترفندارو بزن هم خونت تمیز میشه هم لاکچری

اگر شما هم خونه ای تمیز و مرتب دلتون میخواد اما نمیدونید چه کنید، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا با قوانین طلایی آشنا بشین.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خونه محل زندگی و زیست ماست. ما هر مدل لایف استایل خوب و بدی که داشته باشیم باز در آخر برمیگردیم خونمونو اونجاست که میتونیم آروم بشیم و استراحت کنیم. احتمالا شما هم حداقل یکبار این جمله رو تو طول عمرتون استفاده کردین که میگه "هیچ جا خونه خود آدم نمیشه". به همین دلیل خونه خیلی جای مهمیه که خب درست به مانند استایل ما آدما میمونه. دیدین یکی که شنبه یکشنبه پوشیده چقدر برامون زشت و بدترکیب به بنظر میرسه؟ دکوراسیون و لوازم خونه هم دقیقا به همین شکله و اگر ما لوازممون رو به درستی انتخاب و چیدمان نکنیم خروجی جذابی از آب در نمیاد و اون حس خوبه رو به ما القا نمیکنه.

اما خونه فقط به وسایلی که درش چیده شده نیست و اگر شما خونه ای داشته باشید پر از وسایل خفن و لوکس و گرون، اما تمیز نباشه چه فایده؟ مثل این میمونه که یه لباس برند و خفن و گرووون خریده باشین، اما کثیف باشه و بو بده! قطعا از ارزش اون لباس کم کردین و از طرفی هم هیچ حس خوبی توی تن نداره! تمیز بودن و نبودن خونه برمیگرده به خانوم و آقای خونه که خب چرا میگیم آقا؟ چون دیگه این روزا اغلب هم خانوما شاغل هستند و هم آقایون، که در این حالت آقا هم بهتره که تو نظافت خونه به بانوی عزیزش کمک رسانی کنه. اما چیکار کنیم که خونمون همیشه تمیز بمونه و انباشته نشه؟ اگر این سوال شما هم هست، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید تا با ترفندای جذابی آشنا بشیم.

ترفند تمیز کردن خانه

ترفند 10 دقیقه رو تو تمیزکاریت اجرا کن

شاید تا به حال فقط یه روزای خاصی رو برای تمیز کردن میزاشتین، اما حالا بهتره که هفته ای یک روز رو برای تمیزکاری اساسی قرار بدید و روزانه هم دست به کار بشید. این دست به کار شدنه تنها 10 دقیقه تا 20 دقیقه زمان شما رو خواهد گرفت و در اینجا شما باید یکسری فضاها که معمولا کم به کم سراغشون میرید رو تمیز کنید. شاید بگین بابا من هر روز دارم بیشتر از اینا وقت میذارم و مثلا ظرفارو میشورم و خشک میکنم و یا دستمال میکشم رو اپن و …، که خب باید بگیم این تمیز کردن منظور ما نیست.

یکسری کارها هستند مثلا مثل تمیز کردن گاز که سرجمع دو دقیقه زمان لازم دارن تا چربی های اون روز رو پا کنید. وقتی اجازه بدین کثیفی ها انباشته بشن قطعا آخر هفته دیگه دستمال کارساز نیست و باید عمیقا گاز رو تمیز کنید و به زحمت بیفتید.

ترفند تمیز کردن خانه

هر چیزی یا جایی داره یا جای براش خواهیم ساخت، وگرنه …

بیاین قبول کنیم که بخشی از بی نظمی و کثیف شدن خونه به اون دست از وسایلی میرسه که لازمشون نداریم اما نگهشون داشتیم! وسایل اینجورین که یا جای خاص خودشون رو دارند و یا براشون جای خاص پیدا می کنید. اگر خارج از این دو حالت بد و هیچ کجای خونه جایی نداشتن، پس بدونید وقت اون رسیده که دور بیاندازید و از شرشون خلاص بشید و برای خودتون و خونتون یک اعصاب راحت نگه دارید. 

ترفند تمیز کردن خانه

یه انرژی به تخت خواب بفرست بین چقدر انرژی واست میفرسته

در این مرحله بهتره که 90 ثانیه (1.5 دقیقه) وقت بذارید و تخت خواب رو همون صبح به صبح که بیدار شدین تمیز و مرتب کنید. مطمئن باشید ک این کار هم تو روحیه شما به شدت تاثیر خواهد گذاشت و هم اینکه احساس می کنید یه کار مثبت کردین و میتونین با انرژی بهتر برین سراغ باقی کارای روز. تازه وقتی خسته از کار هم برمیگردین  با محلی تمیز برای استراحت مواجه میشین و بیشتر حال می کنین!

این حرکت رو خود من خیلی قبل دارم چون واقعا حسش خوبه و به تمیز شدن خونه خیلی کمکم میکنه.

ترفند تمیز کردن خانه

بعد هر وعده غذایی آشپزخونه رو ریز دریاب

برای همیشه این قانون وجود داره که تمیز بودن خونه رابطه مستقیم داره با تمیز بودن آشپزخونه. آشپزخونه از اونجایی که یه فضای خدماتی به حساب میاد، خب همیشه نیاز به تمیز کردن داره. اما خیلی از خانواده ها هستد که مثلا شستن ظرفارو به ساعت ها بعد موکول میکنن و یا اینکه همون موضوع گاز که ابتدای متن اشاره کردیم. بدونید که بعد از هر وعده غذایی آشپزخونه باید تمیز بشه و این تمیز کاری در حالی به شدت ساده و سبک خواهد شد که بعد از هر وعده غذایی انجام بشه و یه دست ریز به سر و گوش آشپزخونه بکشید. اونوقته که می بینید هم همیشه تمیزه و هم اینکه چیزی تلنبار نشده.

ترفند تمیز کردن خانه

ترفند تمیز کردن خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی