|

فامیل شوهر میان خونم میخوام شب یلدا عشق کنن / انواع سبک چیدمان سفره شب چله با دیزاین

شب یلدا خیلی نزدیکه و خیلی از خونواده ها میخوان سفره بجینن اما نمیدونن چجوری، که خب در این مطلب با انواع سفره های یلدا آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- ما ایرانی ها کلا علاقه خاصی به مناسبت های شاید داریم که خب این ذوقمون حتی تا جایی پیش رفته که برای مناسبت های میلادی و خارجی هم جشنمون رو میگیریم و یه جورایی منتظر یه تلنگر هستیم تا دور هم جمع بشیم و یه شب خوب رو بگذرونیم که خب میشه گفت در واقع این اخلاقمون قشنگه ، اما شاید پاتک زدن به مراسمات دیگر کشور ها یکم یه جوری باشه. به هر حال هرکی سلیقه و سبک زندگی خودش رو داره منعی نیست. اما در این بین از مناسبت هایی که تو ایران خودمون وجود داره میشه گفت شب یلدا بعد از عید نوروز از پرطرفدار ترین جشن های ما محسوب میشه که خب در واقع یلدا از دوران باستان برامون به یادگار و سنت باقی موند و چون آخرین شب فصل پاییز هستش و میشه گفت بلند ترین شب ساله، یه حس قشنگی به همه ما دست میده.

به همین دلیل خیلی از خانواده ها هستند که برای این شب واقعا تلاش میکنند. عروس خانوما یلدایی میگیرن و تو خیلی از خونه ها حتی سفره ای مخصوص چیده میشه. یلدا دقیقا به مانند نوروز آداب خاص خودش رو داره و حتی یکسری خوشمزه جات مخصوص هم داره که به همراه یکسری لباس تکمیل میشه. خب در مورد لباس میشه گفت رنگ قرمز و یا سبز معمولا نماد این شب قشنگه، اما در رابطه با سفره و خوردنی های جذابش میشه مفصل صحبت کرد. اگر شما هم دوست دارین یه سفره خوشگل بچینین، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه بمونید.

tazin-sofre-shab-yalda-luxury-aros-18

تزیین سفره شب یلدا

اگه دوست داری سفره شب یلدات باکلاس باشه

اگر اهل مد و مد بازی باشین احتمالا دوست دارین تا باکلاس ترین سفره متعلق به شما باشه. در این حالت میتونید ترکیبات سفرتون رو با کتاب حافظ و انار دون شده و سبد های خوراکی خوشمزه پر کنید که البته انار درسته هم نمادی بسیار جذاب از شب چله هستش و هم میتونید برای مهمونا دون کنید و هم به صورت درسته برای تزیین استفاده داشه باشید. 

از طرفی هم پیشنهاد میشه از ریسه های رنگی و ظرف هایی که شیک هستند و تو کابینت قایم شدن بهره ببرید و البته کدو و هندوانه ای کامل که توسط خودتون و یا یک دیزاینر طراحی شده. پیشنهاد ما اینه که برای خوشگلاسیون هر چه بیشتر سفره یلدا از ظروف چوبی خاص هم استفاده داشته باشید و تا حس طبیعت رو به سفره شما هدیه کنه. آجیل های شب یلدا میتونن به شکل بسته بندی و روبان زده باشند تا تک نفرشون راحت تر باشن و یا اینکه در ظرفی بزرگ آجیل رو ریخته تا این نماد نیز به خوبی جلوه کند.

تزیین سفره شب یلدا

yalda-night-1

اگه میخوای سفره شب یلدات ساده باشه

خب سلایق متفاوته و شاید یه خانومی دلش بخواد سفره شب چله ای که میندازه ساده باشه، که خب در این حالت پیشنهاد میکنیم از ظروف پایه دار استفاده کنید و البته انار هایی که شکسته نشدن و به صورت درسته چیده میشن تا حس سادگی رو القا کنند. از طرفی هم استفاده از گل های طبیعی برای دیزاین سفره شب یلدا زیبایی خاص خود را دارد. 

تزیین سفره شب یلدا

زیباترین سفره یلدا، اینجوری از آن تو میشه

اگر دلتون میخواد زیباترین سفره شب یلدا رو امسال داشته باشین، خب باید به سراغ ایده های جذاب برین. مثلا اینکه حتما هندوانه مخصوصتون رو با برش های چاقو به شکلی مخصوص برش دهید و یا اینکه هندوانه رو به شکل سبد در بیارید و داخلش رو نه فقط هندوانه، بلکه میوه های خرد شده بریزید. برای برش کدو و لبو هم از قابل استفاده کنید و بعد بپزید تا سر سفره جلوه خاصی رو به نمایش بذارند. آجیل و سایز مخلفات رو هم بهتره که تو ظروف چوبی و یا مسی فقط بریزید و بچینید تا سفرتون بشه زیباترین. فراموش نکنید که گل خشک و یا طبیعی و حتی میوه کاج و برگ پاییزی و ریسه های مرواریدی و رنگی تزیین کنید.

 

تزیین سفره شب یلدا

Untitled

سفره شب یلدا به شکل سنتی واقعا جذابه

اصلا سفره شب یلدا به شکل سنتی یه صفای دیگه ای داره چرا که یه سنت قدیمی محسوب میشه. در این شرایط شما میتونید سفرتون رو با المان های سنتی بچینید. مثلا اینکه به دنبال یه ترمه خوشگل به عنوان زیرانداز باشین. برای چیدمان به سبک سنتی بهتره که از ظروف مسی استفاده داشته باشید تا وایب سنتی طور سفرتون بیشتر بشه و از طرفی هم یک سماور و قوری در کنار چیدمان سفره قرار بدید تا لبخند رضایت روی لب مهموناتون بنشینه. 

تزیین سفره شب یلدا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها