|

میدونستی تیپ و لباست میتونه تا فیها خالدون شخصیتتو به همه بگه؟ بیا تا اخلاقتو بهت بگم

قطعا شخصیت هر کسی از روی استایلش قابل حدسه اما اینکه اون نکات چیا هستند که ما شخصیت یکی و بشناسیم سخته که در این مطلب باهاشون آشنا میشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- انسان موجود عجیبیه و اینکه اشرف مخلوقات نام گذاری شده واقعا برازندشه! آدما تو دنیا خیلی کارا کردن و خیلی موارد هم درونشون وجود داره که هیچ کس قادر به فهمیدنشون نیست چرا که شما نمیتونید ذهن دیگری رو به طور دقیق بخونید. اما خب یکسری شخصیت شناسی ها وجود داره که تا حدودی افراد رو به ما میشناسونه و ما رو هم به دیگران. یکی از اونها لباس و استایلی هستش که ازش استفاده میکنیم. 

اینکه لباس های ما اطلاعات زیادی در موردمون به دیگران میدن خب خبر جدیدی نیست. لباسها و نوع پوشش ما میتونن بیانگر خیلی موارد مثل شغل، نوع تفریحات، آرزوها و هدفهامون باشن و اطلاعاتی رو در دسترس کسانی که روزانه باهاشون در ارتباط هستیم بدن! دکتر Jennifer Baumgartner تو کتاب "تو، آنچه میپوشی هستی" یه صحبت گسترده و مفصل در مورد پوشش و شخصیت و روانشناسی آدما داشته است. دکتر بامگارتنر میگه: "خرید کردن از انگیزه‌ های درونی مانند احساسات، فرهنگ و تجربیات نشات میگیرد."

شما هم دوست دارید تا از طریق تیپ و استایل دوست، نامزد، خونواده، همکار و … خود از شخصیتشون با خبر بشید؟ پس با ما و این مطلب همراه بمونید.

شخصیت شناسی لباس

کدوم آیتم لباس ها میتونن ما رو موفق و یا ناموفق نشون دن؟ عجیبا غریبا

همه آدما علاقمندند تا موفق دیده بشن، اما خبر بد اینه که هیچ آیتمی وجود نداره که ما رو "موفق" نشون بده و تنها مواردی که وجود داره اینه که ما با استفاده از یکسری آیتم ها میتونیم تصویر خوب و قوی از خودمون تو ذهن دیگران بسازیم. از دست مواردی که در این راستا تاثیرگذار هستند می توان به پیراهن ساده مشکی، بلیزر و کفش پاشنه دار اشاره کرد. آیتم‌های کلاسیک تو طول تاریخ به خوبی درس پس دادن و تونستن برخلاف خیلی از آیتمای دیگه دوام بیارن و موندگار باشند. 

از طرفی هم هیچ آیتمی وجود نداره که شما رو دقیق "ناموفق" نشون بده. دقت کنید هر استایلی که براش وقت نذارید میتونه یه انرژی و ذهنیت منفی برای دیگران ایجاد کنه. دکتر بامگارتنر در مورد بدترین پوشش نظریه ای جالب داره و میگه: "بدترین نوع لباس پوشیدن آن نوعیست که بی توجه به سن، موقعیت و اندام باشد. به طور کلی؛ پوششی که سعی داشته باشد شخص را از چیزی که واقعا هست دور کند و یا آن را قایم کند، تاثیر منفی روی دید دیگران میگذارد و به نظر غیرحرفه‌ای می‌آید."

شخصیت شناسی لباس

لباس چقدر رو شخصیتت تاثیر میذاره؟

در سال 2012 بود که محققان طی یک تحقیق جالب به نظریه ای جالب رسیدن. اونها دو گروه رو انتخاب کردن و به هر دو گروه روپوش سفید دادند. اما یک گروه به عنوان نقاش و گروه دیگر به عنوان پزشک. که خب در طول مسیر فهمیدن اونایی که روپوش پزشکی به تن کردند ناخودآگاه کارها رو جدی تر و دقیق تر انجام می دادن که خب همین موضوع نشون میده آدما چقدر میتونه لباس رو شخصیتشون تاثیر بذاره.

در ادامه با مدل استایل و شخصیتی که درونتون دارین آشنا خواهیم شد.

شخصیت شناسی لباس

اگه لباسات رو نگه میداری

مثلا اگر شما این مدلی هستین که همه لباساتون رو نگه میدارین، باید بگیم به نظر میرسه شما به این آیتم ها وابسته هستید و اینجوری انگاری دلتون میخواد به خاطره ها و گذشتتون چنگ بزنید. قانون طلایی میگه از شر این سه لباس خلاص شو. لباسی که خیلی گشاده، لباسی که خیلی تنگه و لباسی که قدیمی و یا پاره شده هستش.

شخصیت شناسی لباس

اگه فقط رنگای خنثی میپوشی

اگر شما یک خنثی پوش هستید، یعنی فقط دلتون میخواد  از رنگ های خنثی برای لباستون استفاده کنید و از طرفی هم کاری به اکسسوری ها ندارین، باید بگیم که شما دچار روزمرگی شدین اصلا دلتون نمیخواد جلب توجه کنین! 

در اینجا پیشنهاد ما به شما اینه که با قدم های کوچیک شروع کنید و از روتین هایی که دارین فاصله بگیرین. مثلا اینکه تو راه برگشت از محل کار یا دانشگاه، یه مسیر جدید رو پیدا کنین و تست بفرمایید!!

شخصیت شناسی لباس

اگه بزرگ تر یا کوچیک تر از سنت میپوشی

اگر شما این مدلی هستین که بزرگتر و یا کوچیک تر از سن و سالی که دارین انتخاب لباس میکنین، شاید دلتون میخواد افراد شما رو تو اون سنی رو که دوست دارید ببینند و مثلا جوان تر و یا پیرتر به نظر برسید. این در حالیه که شاید نوع پوشش شما، با پوششی که جامعه برای افرادی به سن شما تعریف کرده مغایرت داشته باشه. در اینجا بهتره که تمرکز رو بر روی اهدافتون بذارید. 

مثلا واسه اینکه تو محل کارتون جدی تر دیده بشید و دیگران بیشتر حساب ببرند، لباس‌ هایی رو میپوشین که شما رو مسن تر نشون بدن. به جای این کار، بهتر نیست تمرکز و انرژیتون رو روی ترفیع گرفتن بذارید؟

این مدلی ناخودآگاه اون احترامی که دلتون میخواد از همکاراتون بینید رو می بینید و دریافت می کنید. و یا اگر دلتون میخواد جوان تر از اونچه که هستید دیده بشید بهتره که فعالیت بدنیتون رو بالا ببرید. مثلا زیاد ورزش و یا سفری برید!

شخصیت شناسی لباس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها