|

با این ترفندا انواع براش های آرایشیتو به درست ترین شکل ممکن بشور؛ دیگه براش نو نخر

از اونجایی که براش های آرایشی در تماس مستقیم با پوست هستن میتونن روی سلامتی اون تاثیر زیادی بذارن پس باید به شستشوی اون ها دقت کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دخترا اکثرا یه کیف تو کیفشون دارن که پراز سرخاب سفیداب و لوازم آرایشی هست که در صورت غفلت کافیه که یکیشون به عنوان مثال کرم پودرتون پس بده میدونید که چه اتفاقی میفته؟! حتی تصور کردن اون حجم از کثیفی هم در نوع خودش به آدم احساس بد منقل میکنه چرا که نه یکی نه دو تا بلکه همه  وسایل داخل کیف کثیف میشن و امان از اون روز که پد یا براش هم تو وسایل بوده باشه و اون ها هم کثیف شده باشن، البته در صورتی که قبلش تمیز بوده باشن وگرنه اگر کثیف بودن و سال به سال هم اون ها رو نمیشستید در این شرایط براتون یه توفیق اجباری به وجود میاد که بشوریدشون چرا که براش های آرایشی خیلی راحت مواد آرایشی و آلودگی رو به خودشون جذب میکنن و بستر مناسبی رو برای رشد میکروب و باکتری فراهم میکنن بنابراین شستن اون ها از واجبات محسوب میشه و در جریانید که این عمل اثر بسزایی روی سلامت پوستتون داره چون براش ها به طور مستقیم با پوستتون در تماس هستن.

حالا شاید براتون سوال پیش بیاد که طول عمر براش های آرایشی چقدر هست؟ که جواب این سوال برمیگرده به کیفیت براش و مدت زمانی که در حال استفاده از اون بویدی بنابراین اگر حس کردید که براشتون دیگه مثل سابق مواد رو فید نمیکنه و حتی موهای اون شروع به ریختن کرده احتمالا وقت تعویض اون رسیده و نیازی به این که اون رو بشورید ندارید بنابراین خودتون رو برای یه براش تازبه آماده کنید. برای شستشوی براش های آرایشی باید از شوینده های مناسب این کار استفاده کنید و با انجام یه سری از ترفند های خونگی که در طول این مقاله گفته میشه مراحل شستشو رو پیش ببرید و بدونید که این ترفندها بسیار کاربردی هستن و براش شما رو مثل روز اول تمیز و مرتب تحویلتون میدن، پس دیگه وقت رو تلف نکنیم و بریم سراغ این ترفندها.

براش

نحوه تمیز کردن براش آرایشی

برای شستشو و تمیز کردن براش های آرایشی مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدید:

  • هر کدوم از براش هاتون که نیاز به شستن داشت رو داخل آب ولرم خیسشون کنید.
  • بعد از خیس خوردنشون، موهای براش آرایشی موردنظر رو با صابون مایع کاملا آغشته کنید تا کف کنه، میتونید به جای صابون مایع از شوینده های مخصوص شستشوی براش آرایشی هم استفاده کنید اما دقت کنید که شوینده های مخصوص صورت و یا شامپو برای این کار مناسب نیستند.
  • حالا با کمک دست هاتون موهای براش رو ماساژ بدید تا مواد آرایشی چسبیده به موها کاملا خارج بشه.
  • بعد از این کار براش ها رو با آب گرم بشورید و دوباره با شوینده و یا صابون مایع موها رو ماساژ بدید و بشورید تا مرحله ای که وقتی براش رو فشار میدید حس کنید که چیزی توش باقی نمونده و تمیز شده.
  • حالا که مرحله ی شستشو تموم شد برای خشک شدن براش موهای اون رو خیلی آروم و با احتیاط فشار بدید تا آب اضافی ازش خارج بشه و بعد به شکل افقی روی یه حوله قرارش بدید تا به طور کامل خشک بشه. موقع شستشو یادتون نره که دسته ی براش رو رو هم از شر چربی های چسبیده به اون خلاص کنید.

براش644

نحوه تمیز کردن براش مسواکی 

برای شستشوی براش هایی که به شکل مسواکی هستن، در ابتدای امر موهای اون رو داخل آب ولرم خیس کنید و بعد مجدد صابون مایع و یا شوینده ی مخصوص رو به موها آغشته کنید و با دست اون رو به تموم قسمت های براش بمالید و این کار رو تا زمانی که براشتون کاملاتمیز نشده انجام بدید تا مواد آرایشی کامل از براش خارج بشه و بعد هم دوباره اون رو به صورت افقی روی حوله بذارید خشک بشه.

براش464645

نحوه تمیز کردن پد آرایشی

در ابتدای شتشوی پد آرایشی اون رو زیر آب گرم بگیرید و اجازه بدید که کامل خیس بشه و موقعی که خیس شد اون رو فشار بدید تا آب اضافه از اسفنج خالی بشه و بعد صابون مایع و یا شستشودهنده ی مخصوص رو روی اسفنج بریزید و خوب در همه ی جهات اون رو ماساژ بدید تا کف کنه و این کف به داخل اسفنج هم نفوذ کنه و در نهایت پد رو مجدد با آب گر بشورید و اجازه بدید که چندین بار آب درون اون پر و خارج بشه تا مواد آرایشی و آلودگی ها به طور کامل خارج بشن و در انتها دورش یه حوله ی تمیز قرار بدید تا آب اضافش جذب بشه.

پد-آرایشی-۶-عددی-بیوتی-بلندر

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • داود طنوریان ارسالی در

    خوب برای آرایش بانوان خوب است موفق باشند

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها