|

میخوای صبح زود بیدار بشی و نمیتونی؟ با این ترفندا از خروس هم سحرخیزتر میشی شک نکن!

بیدار شدن اول صبح یکی از سخت ترین کارها برای هر کسی میتونه باشه خصوصا افرادی که عادت به شب زنده داری دارند ولی با این ترفندها سحرخیزی ردیفه

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- انسان در طول روز فعالیت میکنه تا شب رو به راحتی و در آرامش بخوابه، و خب تو حالت عادی ما هر روز میخوابیم یعنی یه جورایی یه ذره از نصف عمرمون کمتر رو به خواب میگذرونیم و حالا در این بین یه سری ها هستن که از افراد دیگه بیشتر میخوابن و اصلا دلشون نمیخواد که بیدار بشن که این موضوع میتونه دلایل مختلفی یداشته باشه مثل افسردگی و یا نداشتن خواب مفید و... که در مورد نداشتن خواب مفید یعنی شما شما خواب عمقی رو تجربه نمیکنید انگار که مغزتون در طول خواب بیدار باشه و به لایه های عمیق خواب فرو نره که در این صورت شما موقعی که صب میخواهید بیدار بشید که به فعالیت های روزمره ی خودتون بپردازید اصلا دل و دماغ بیدار شدن ندارید و ترجیح میدید که بیشتر بخوابید و حتی با وجود این که بیدار هم میشید، بدن درد دارید و یا در طول روز احساس خواب آلودگی میکنید.

البته که موارد بالا تنها بخشی از دلایل بیدار نشدن موقع صبح هست حالا در این میان هم یه عده هستن که ترجیح میدن که شب رو کلا بیدار بمونن و روز رو خواب باشن که و به این روتین عات کردن ولی اون ها عادت کردن بقیه ی دنیا عادت نکرده مثلا ادارات تا ظهر فقط باز هستن کارهای بانکی رو فقط میشه تا ظهر انجام داد و خیلی چیزای دیگه تو دنیا هستن که فقط و فقط در طول روز میشه به اون ها رسیدگی کرد بنابراین این دسته از افراد مجبور هستن که سحرخیزی رو جایگزین کنن و دست از شب زنده داری بردارن ولی چه جوری؟ خب این یه موضوعی هست که نمیشه وقتی هی همچین برنامه ی خوابی دارید مسلما نمیتونید یه شب بگید که من قراره از فردا صبح زود بیدار بشم و این موضوع خود به خود اتفاق بیفته چرا که بدن هم برای خودش ساعت داره! البته که برای رسحرخیز شدن یه سری ترفند ها وجود  داره که استمرار تو رعایت و انجام دادن این ترفندها میتونه اثربخشی اون ها رو بیشتر کنه که ما در طول این مقاله چند تا از این ترفند ها رو براتون گفتیم که امیدواریم براتون کارساز باشن.

بیداری64464

خیلی آهسته عادت سحرخیزی رو تو خودتون به جود بیارید

از بین بردن یه عادت و یا ایجاد کردن یه عادت تو حالت انتحاری اون میتونه به جای این که نتیجه ی مثبت و خوب داشته برعکس عمل کنه و ما رو حسابی از هدف دور بندازه بنابراین باید تو این راه افراط و تفریط نداشته باشیم چرا که این عادت یه روز در شما به وجود نیومده که یه روزه هم از بین بره مثلا فکر کنید که در حالت عادی تا ساعت دوازده ظهر میخوابید و یه دفعه بگید از این به بعد قرار هست که ساعت هفت صبح بیدار بشید و حتی چند روزی رو هم تونستید این کار رو کنید ولی زود زده میشید از این کار و اون رو رها میکنید بنابراین برای این موضوع سعی کنید هر روز یه ربع زود تر تر از دیروز بیدار بشید و کم کم ساعت بیداریتون رو به ساعت وقت موردنظورتون برسونید.

بیداری6444649

از دکمه ی اسنوز گوشیتون دوری کنید!

مسلما یا خودتون از این افراد باشید یا افرادی از این دست رو در اطراف خودتون دیده باشید که آلارم های پی در پی تنظیم میکنن و با هیچ کدوم هم بیدار نمیشن و به عنوان مثال از ساعت 7:45 دقیه هر پنج دقیقه آلارم گوشی به صدا در میاد و این افراد بیدار میشن آلارم رو قطع میکنن و میخوابن چون میدونن که پنج دقیقه ی دیگه باز هم آلارم خواهد زد و یا دکمه ی اسنوز رو فشار میدن و گوشی خودکار هر چند دقیقه یکبار سعی میکنه که اون ها رو بیدار کنه و هر دفعه بی جواب تر از دفعه ی قبل میمونه! باید بگیم استفاده از اسنوز و یا تنظیم کردن چندین آلارم برای بیدار شدنتون اول صبح تنها کاری که میتونه کنه اینه که شما رو خسته تر کنه چون با هر دفعه ای که شما با آلارم بیدار میشید و دوباره میخوابید، خواب شما میره سمت عمیق شدن که دقیقا تو همون زمان آلارم بعدی زده میشه و چرخه ی خواب شما نصفه و نیمه میمونه که همین موضوع انرژی شما رو در طول روز کاهش میده.

بیداری4454

انجام فعالیت های سازگار با علایق بعد از بیداری

اولین سوالی که برای سحر خیز شدن باید از خودتون بپرسید این هست که چرا؟ چرا میخواهید که سحرخیز باشید و صبح زود بیدار بشید؟ اگر میخواهید بیدار بشید که برید برای پیاده روی ولی از پیاده روی متنفر هستید همین موضوع باعث میشه که به مرور احساس بدی در شما به وجود بیاد بنابراین مهم هست که شما یه هدف زیبا برای بیدار شدن خودتون اول صبح داشته باشید یعنی اگر قصد ورزش دارید ورزشی رو برای انجام دادن اون هم اول صبح انتخاب کنید که شدیدا بهش علاقه دارید و حتی اگر برای رفتن به سرکار می بایست صبح زود بیدار بشید کاری رو برای خودتون انتخاب کنید که بهش علاقمند باشید و انگیزه ای برای بیدار شدن بهتون میده.

بیداری6464564

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها