|

با این رسپی یه کوبیده ی ارزون و خوشمزه درست کن که لنگه اش تو هیچ رستورانی پیدا نشه!

کباب کوبیده یکی از لذیذ ترین غذا های ایرانی محسوب میشه که تو این مقاله یه روش پخت ارزون و اقتصادی برای اون ارائه کردیم که از سفره هاتون نره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وگان و گیاه خواری از قدیم بوده ولی این روزها دیگه حسابی مد شده و البته یه اختلاف بزرگی هم بین گوشت خوارا و وگان ها افتاده و این افراد به دو دسته تبدیل شدن که یه دسته از احساسات حیوون ها موقع ذبح حرف میزنن و یه عده هم از اعصاب گیاه ها موقع چیدن اون ها کخه خب بخواهیم منطقی نگاه کنیم این بحث خیلی عبث و بیهوده به نظر میرسه، چرا که خب هر کسی با هر ذائقه ای که داره خوشه و وقتی برای ما مضراتی نداره چرا اصلا باید بخواهیم که راجبش اظهار نظر کنیم! مسلما هم یه عالمه غذای خوشمزه بری وگان ها هست و هم یه عالمه غذای لذیذ هم برای گوشت خوارا و بهتره که تو این موضوع هر کی به حال خودش باشه و به قولی عیسی به دین خود و موسی به دین خود!

حالا امروز در طول این مقاله میخواهیم براتون یه غذای محشر رو که مورد علاقه ی گوشت خورای گرامی هست رو آموزش بدیم و خب غذامون کوبیده هست! شاید الان بگید که کوبیده هم مگه نیاز به آموزش داره؟! ولی دستورالعمل امروزمون مربوط میشه یه پخت کوبیده ی ارزون قیمت که با توچجه به قیمت ان روزای گوشت که شاید خیلی ها به خاطره صرفه جویی در مصرف اون به سراغ کوبیده نرن به خاطره همین ما تصمیم گرفتیم که یه کوبیده ی اقتصادی بهتون آموزش بدیم که طعمش هیچ فرقی با کوبیده هایی که تا الان خوردید نداره و حتی چه بسا مفید تر و پرخاصیت تر از اون ها هم هست، پس با ما همراه باشید.

کوبیده4646

مواد لازم برای کوبیده ارزان قیمت

  • گوشت راسته گوساله: 250 گرم
  • گوشت قلوه گاه گوساله: 250 گرم
  • سویای خیس خورده: 500 گرم
  • پیاز رنده شده: 300 گرم
  • بکینگ پودر: یه قاشق چایخوری
  • نمک: دو قاشق چایخوری
  • دنبه: 100 گرم
  • فلفل قرمز: یک چهارم قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چایخوری

(دقت کنید که این مقدار برای چهار نفر هست)

کوبیده4654654

طرز تهیه ی کوبیده ارزان قیمت

در قدم اول جهت تهیه کباب کوبیده اقتصادی ابتدا سه تا دونه پیاز متوسط رو با رنده دندونه ریز رنده کنید و آب اون ها رو به طور کامل بگیرید و بعد از اون پیاز رنده شده رو داخل یه ظرف در دار بریزید برای تقریبا دو ساعت اون رو داخل یخچال بذارید تا شیرین بشه. دقت کنید که پیازتون باید حداقل این دو ساعت رو داخل یخچال بگذرونه تا حالت اسیدی اون از بین بره و به قول آدمای حرفه ای تو این زمینه شیرین بشه.

حالا برید سراغ سویا و اون رو داخل یه ظرف بریزید و آب رو هم بهش اضافه کنید و بهش اجازه بدید که خوب خیس بشه و بافتش کاملا نرم بشه و بعد آبکشش کنید و آب اضافی اون رو با دستتون بگیرید و دو بار چرخش کنید و داخل یه ظرف مناسب بریزید و بذاریدش کنار. این رو در نظر داشته باشید که وزن سویا باید بعد از خیس خوردنش و گرفتن آب اضافیش 500 گرم باشه.

کوبیده46464

حالا گوشت های راسته و قلوه گاه رو یه مرتبه چرخ کنید تا کاملا باهم یه دست بشن و بعد از اون سویایی چرخ شدتون رو به گوشت گوساله اضافه کنید و به همراه دنبه یک یا دو بار چرخ کنید تا گوشت، سویا و دنبه به خوبی تو جون هم برن و باهم ترکیب بشن و یکدست، حالا تو این قسمت نمک رو هم به این ترکیب اضافه کنید.

مخلوط و ترکیب به دست اومده و خیلی خوب و ماهرانه ده دقیقه ورزش بدید تا کاملا منسجم بشه و به دست نچسبه و بعد اون رو داخل یه ظرف در دار بریزیدو اجازه بدید که به مدت 30 دقیقه داخل یخچال بمونه و استراحت کنه. بعد از گوشت این مدت زمان ترکیب گوشت، سویا و دنبه رو از یخچال دربیارید، همچنین پیاز هایی رو که اول کار رنده کردید و خارج کنید و حدود 300 گرم از اون رو به همراه فلفل سیاه و قرمز و بکینگ پودر به مایه گوشتیتون اضافه کنید.

کوبیده5+5

بعد از این که مواد رو به مایه کباب اضافه کردید خیل جانانه و برای چند دقیقه اون رو ورز بدید تا کامل مواد طعم همدیگرو به خودشون بگیرن و در این حین یه کاسه آب ولرم هم کنارتون قرار بدید و بعد از خیس کردن دستتون با آب، اندازه ی یه نارنگی از مایه کباب رو جدا کنید و تو دستتون اون رو مثل گلوله شکل بدید و بعد سیخ رو داخل اون قرار بدید و مثل یه حرفه ای با انگشتاتون خیلی آروم و با نوازش گوشت رو روی سیخ پهن کنید و قسمت های انتهایی اون رو جمع کنید.

به همین صورن تمام مایه کوبیده رو سوار سیخ ها کنیدو بعد از این منقل و ذغال رو به راه کردید این سیخ های نازنین و دلبر رو روی منتقل بچینید و یه عکس هم از هنر دستتون بگیرید و بعد که کباب ها جاشون رو روی سیخ محکم کردن و جذب اون شدن خیلی آروم سیخ رو بچرخونید و برگردونید این حرکت رو هر چند لحظه یه بار انجام بدید تا کباب هاتون یه دست و خوب بپزن و تمااااام، نوش جان.

کوبیده ارزون

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها