|

میخوای غذای خوشمزه و لذیذ بخوری ولی اصلا چاق نشی؟بزنیم تو کارش که جاری قراره حسودی کنه

cooking food-shayanews

دغدغه ی اصلی این روز ها برای بسیاری از افراد چاقی بیش از اندازه است که آن ها را دچار مشکلات بسیاری کرده و سلامتی شان را به خطر انداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا یه موجی راه افتاده که چاقی رو عادی جلوه بدن ولی از قدیم الایام میدونیم که چاقی باعث امراض مختلفی میشه که به مرور زمان خودشون رو نشون میدن و برای بعضی هاشون دیگه کاری نمیشه کرد؛ خیلی ها هستن که برای فرار از چاقی به سمت عمل های مختلف میرن که خیلی پر ریسک هستند و رفتنت توی اتاق عمل با خودته و برگشتنت با خدا! قصد نداریم داخل این مقاله حرف های کلیشه ای بزنیم و شما رو به ورزش و رژیم ترغیب کنیم ولی بعضی از شما هستید که با وجود داشتن اراده تنها دلیلتون برای فرار از رژیم گرفتن، تصوری هست که از غذاهای رژیمی دارید، به نظر اکثر افراد غذاهای رژیمی بی مزه و حتی بد مزه هستند و به قولی نمیشه تحملشون کرد ولی این که این ذهنیت از کجا اومده معلوم نیست؟

بالاخره باید این موضوع رو قبول کنید که بدون رنج، گنج میسر نمیشه و هر کاری سختی های خودش رو داره، اگر میخواهید که خودتون برنامه ی غذاییتون رو تنظیم کنید یه لیست از مواد غذایی که دوس دارید تهیه کنید دقت کنید غذا نه، مواد غذایی مثلا از بین حبوبات، گوشت ها و... بعد با محاسبه کالری اون ها از طریق منابعی که توی گوگل وجود داره و طبع غذایی که دارید سعی کنید اون ها رو باهم ترکیب کنید و مزه های جدید خلق کنید و به مرور زمان میزان کالری رو کم کنید تا ب یه عدد معقول در روز برسید و در کنارش ورزش رو شروع کنید و خواب کافی هم داشته باشید که که این سه تا فاکتور کنار هم به علاوه ی صبر، به مرور زمان نتیجه میده و غوغا میکنه.

دقت کنید که مصرف روغن رو در غذاهای خوشمزه به حداقل برسونید و از مصرف سبزیجات در این پروسه غافل نشید همچنین این نکته رو هم در نظر داشته باشید که ادویه ها به غذاتون طعم و رنگ خواهند داد پس حتما ازشون بهره بگیرید و به جای سس هم از آبلیمو و آب غوره استفاده کنید. هر وقت به بن بست خوردید از اینترنت کمک بگیرید و تنوع ایجاد کنید، حالا ما هم قرار هست در این راه بهتون کنیم و چند تا غذای رژیمی رو بهتون معرفی کنیم.

Vegetables-3

غذای فوری، خوشمزه و رژیمی با مرغ

مواد لازم برای این غذا:

  • سینه مرغ: 400 گرم
  • سیر: دو حبه
  • قارچ: 150 گرم
  • پیاز: یک عدد
  • روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
  • ادویه: به میزان دلخواه

برای تهیه این غذا ابتدا سیرها رو رنده کنید، قارچ هارو خوب بشورید، پوستشون رو جداکنید و برش بدید بعد دوتا موارد رو داخل ماهیتابه بریزید و باشعله ی متوسط حرارت بدید، یکم بعد قارچ ها آب میندازن و نیازی به استفاده از روغن نیست. بعد از این که این ترکیب پخت، نوبت به پختن پیاز ها میرسه، اونها رو نگینی خورد کنید و با یک قاشق روغن زیتونی که دارید تفت بدید و یکم بعد سینهی مرغ رو به صورت خورد شده بهش اضافه کنید، به خاطره بافت نرمی که سینه ی مرغ داره به راحتی و با این میزتن روغن کم پخته میشه و نیازی به نگرانی نیست، حالا در این مرحله ادویه هاتون رو اضافه کنید و و خب با مرغ و پیاز تفت بدید، بعد از این که مرغ کمی سرخ شد قارچ و سیر رو اضافه کنید به ترکیبتون و تمااام. نوش جان.

morgh

سالاد سالم و رژیمی

توی برنامه ی غذاییتون از سالادها غافل نشید که تنوع بالایی هم دارند. مواد لازم برای یک سالاد رژیمی:

  • سینه ی مرغ آبپز شده و یا کبابی: 100 گرم
  • کرفس خورد شده: نصف ساقه
  • برگ اسفناج: یه فنجون
  • آبلیموی تازه: چهار قاشق غذا خوری
  • سس خردل: در حد خیلی کم
  • ادویه: آویشن و فلفل سیاه به میزان دلخواه

مرغ های آماده رو به مربع های کوچیک تقسیم کنید بعد با ادویه هارو بهش اضافه کنید و طعم دارش کنید و سپس با کرفس ریز شده، آبلیمو و کمی سس خردل ترکیبش کنید و برگ های اسفناج رو هم خیلی ریز کنید و روی سالاد استفاده کنید. این سالا از جمله سالاد های خوشمزه و ساده هست که کالری خیلی پایینی هم داره، نوش جان.

salad-morgh-848x477

حبوبات و میوه ها رو فراموش نکنید

دقت کنید خوردن میوه رو به هیچ وجه از قلم نندازید، چرا که میوه ها سرشار از ویتامین های مفید و مورد نیاز بدن هستند تنها نکته ای که باید در خوردن اون ها رعایت کنید پرهیز که خوردن میوه هایی هست که خیلی شیرین هستند مثل هندونه، خربزه و انگور . مورد دیگه خوردن خوراک هایی مثل عدسی هست که بسیار سیر کننده هست و میتونه نیاز به غذا رو در شما به تعویق بندازه فقط توجه کنید که بدون نون میل کنید این غذا رو. در مقالات دیگه غذاهای دیگه ای رو معرفی خواهیم کرد.

salad-mive

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها