|

ترفندهای خوشمزه تر شدن باقالی پلو؛ با باقالی خشک و باقالی های ناپز چه کار کنیم؟

باقالی پلو یکی از خوشمزه ترین غذا های سنتی است که موقع درست کردنش باید حواستون باشه باقالی ها له نشن سفت هم نباشن.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- باقالی پلو یکی از خوشمزه ترین غذا های سنتی ایرانِ که در کنار زرشک پلو با مرغ، جوجه کباب و کباب کوبیده پای ثابتِ مهمانی ها و مجالس است. این پلوی خوشمزه با انواع گوشت از جمله مرغ، بوقلمون، بره، ماهیچه یا گردن گوسفند و گوساله تهیه می‌شود. 

موقع درست کردن باقالی پلو باید حواستون به میزان پخت باقالی ها باشه و طوری زمان بندی کنید که باقالی ها له نشن سفت هم نباشن. توی این مطلب نکات مهمی رو در این خصوص بهتون میگیم پس با ما همراه باشید.

با این تکنیک، ماندگاری باقالی را بالا ببرید

باقالی رو به مدت طولانی فریز نکنید چون باعث تغییر رنگ و طعمش میشه یکی از راه کارهایی که باعث میشه ماندگاری باقالی فریز شده بالاتر بره تکنیک آب گردانی است. به این صورت که بعد از اینکه باقالی رو تمیز کردید قابلمه ای را تا نیمه از آب پر کنید وقتی جوش آمد یک قاشق مرباخوری جوش شیرین بهش اضافه کنید بعد باقالی ها رو 1 دقیقه در آب در حال جوش قرار بدید بعد آبکش کنید و در آب سرد که تکه های یخ در آن ریخته اید بریزید.

tahchin-baghali-polo-mahiche

با باقالی های ناپز چه کار کنیم؟

گاهی اوقات باقالی ناپزِ این باقالی ها هر چقدر که روی حرارت بمانند پخته نمیشن بنابراین بهترِ از خوردنش صرف نظر کنید چون در این صورت زحماتتان هدر میره و غذای دلچسبی نخواهید داشت. به گزارش شایانیوز اگر خواستید از باقالی خشک استفاده کنید باید 3 تا 4 ساعت قبل از استفاده خیسش کنید و بعد به صورت جداگانه بپزید در این صورت باید برنج رو هم جدا آبکش کنید و بعد باقالی پخته و آبکش شده رو با برنج آبکش شده مخلوط کنید و باقی مراحل را طی کنید.

باقالی پلو

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها