|

از الان تو این فکری که واسه شب یلدا چی درست کنی؟ اینجا یه عالمه غذای خوشمزه داریم

اگه از الان تو این فکرید که برای شب یلدا چی درست کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا چنتا غذای خوشمزه بهتون معرفی کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- کم کم داریم به شب یلدا نزدیک میشیم. از قدیم رسم بوده که خانواده ها در شب چله دور هم جمع میشدن تا طولانی ترین شب سال رو با هم سپری کنند. پذیرایی این شب با غذاها و دسرهایی که اغلب ردی از اِلمان های ویژه یلدا یعنی انار، هندوانه، خرمالو و کدو حلوایی درِش هست انجام میشه.

اگه شما هم مثل خیلیا تو این فکر هستید که برای شب یلدا چی درست کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید چون قراره کلی غذای خوشمزه و جذاب بهتون معرفی کنیم.

خورشت مرغ ناردون؛ غذای مازندرانی ها برای شب یلدا

مازندرانی ها معمولا برای شب یلدا مرغ نادون درست می کنند. این غذای خوشمزه با مرغ، انار، رب انار، آب انار، پیاز، زعفران و یکی سری ادویه و چاشنی تهیه میشه. اگه دوست دارید طرز تهیه این غذای خوشمزه رو یاد بگیرید به مقاله طرز تهیه خورشت مرغ ناردون برای شب یلدا؛ یه غذای خوشمزه با انار و رب انار مراجعه کنید.

مرغ ناردونی

انار پلو؛ غذای مخصوص قزوینی ها برای شب یلدا

 انار پلو یا نار پلو غذای مخصوص قزوینی ها برای شب چله است این غذای خوش رنگ و لعاب با برنج، انار، گوشت گوسفندی یا مرغ، پیاز داغ فراوان و یک سری ادویه و چاشنی درست میشه علاوه بر قزوینی ها شیرازی ها هم معمولا این پلوی خوشمزه رو برای شب چله درست می کنند. اگه دوست دارید طرز تهیه این غذای خوشمزه رو یاد بگیرید به مقاله طرز تهیه انار پلو مراجعه کنید.

انار پلو

آش انار؛ خوشمزه ای خوش آب و رنگ برای شب یلدا

اگه میخواین برای شب یلدا یه آش خوشمزه درست کنید از آش انار غافل نشید. این آش خوشمزه گزینه بسیار خوبی برای طولاترین شب سالِ. آش انار با حبوبات، سبزی آش، پیاز داغ، سیر داغ، سماق، آب انار ترش و یک سری چاشنی و ادویه دیگه درست میشه اگه دوست داشته باشید می تونید کوفته قلقلی هم بهش اضافه کنید. اگه دوست دارید طرز تهیه این آش خوشمزه رو یاد بگیرید به مقاله طرز تهیه آش انار؛ یه آش جذاب برای سفره یلدا مراجعه کنید.

ash-anar

کوفته انار و گردو؛ یه غذای شمالی برای شب یلدا

کوفته انار و گردو یه غذای خوشمزه شمالی است که در کنار سس انار و پلوی زعفرانی گزینه بسیار مناسبی برای شب یلدا است. برای تهیه این غذای خوشمزه به گوشت چرخ شده، پیاز، گردو، آب انار، تخم مرغ و یک سری ادویه و چاشنی نیاز دارید. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ یاد بگیرید به مقاله طرز تهیه کوفته انار و گردو با یه سس خوشمزه مراجعه کنید.

koofte-anar

کوفته تبریزی؛ غذای محبوب تبریزی ها برای شب یلدا

تبریزی ها هر طور که شده سعی می کنند کوفته تبریزی رو برای طولانی ترین شب سال درست کنند. برای تهیه کوفته به گوشت، برنج، پیاز، لپه، سیب زمینی، سبزی کوفته و یک سری ادویه و چاشنی نیاز دارید داخل کوفته هم با موادی مثل زرشک، آلو، قیصی و گردو پر می شود البته مواد میانی کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌تونید به دلخواه تغییرش بدید یا اصلاً وسط کوفته رو پر نکنید. اگه دوست دارید طرز تهیه یه کوفته تبریزی خوشمزه با همه نکات و فوت و فن هاشو یاد بگیرید به مقاله طرز تهیه کوفته تبریزی مراجعه کنید.

کوفته-تبریزی

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها