|

اصول شیک پوشی

هفت راز خوش استایل شدن؛ این نکات ندونی گرون ترین مانتوها رو هم بپوشی باز داغونی!

خوشتیپی یه پکیجِ یعنی مجموعه ای از آیتم ها باید در کنار هم قرار بگیرن تا شما به خانمی خوش لباس و خوش پوش تبدیل شید.

لینک کوتاه کپی شد
6

شایانیوز- چجوری خوشتیپ و خوش استایل باشیم؟ برای خوشتیپ شدن باید موارد زیادی رو رعایت کنید مثلا به سلامت پوست و موهاتون توجه کنید، زیاده از حد آرایش نکنید، به ناخن هاتون رسیدگی کنید، حتما از ضدآفتاب و کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. در کنار همه این عوامل انتخاب لباس هم بسیار مهمِ. موقع انتخاب لباس باید بدونید که اولا چه لباس هایی متناسب با اندامتونِ، ثانیا چه رنگ هایی بیشتر بهتون میاد، علاوه بر این باید رنگ ها رو هم بشناسید یعنی بدونید که کدوم رنگ ها در کنار هم هارمونی جذابی رو ایجاد میکنن.

خیلیا نسبت به این مسائل اطلاعی ندارن و فکر میکنن که خوشتیپ بودن مساوی است با خرید لباس های گرون قیمت. درستِ که خیلی از لباسای گرون خوش دوخت هستن اما صرفا با انتخاب یه لباس گرون، خوشتیپ شدنتون تضمین نمیشه. بلکه باید بتونید اون لباسُ با بقیه آیتم ها هماهنگ کنید این چیزیه که خیلیا بلد نیستن مثلا یه مانتوی سنتی خیلی شیک و خوشگل با روسری ابریشمی کوچیک ست میکنن خب این دو تا آیتم هیچ تناسبی با هم ندارن حالا شما هی بیا بگو از فلان برند معروفِ و کلی بابتشون پول دادم همه حرفای شما درست اما عزیز جان این دو تا آیتم در کنار هم هیچ جذابیتی ندارن.

توی این مطلب مخوایم بهتون بگیم که برای خوشتیپ شدن چه مواردی رو باید رعایت کنید پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

متناسب با موقعیت لباس بپوشید

برای اینکه یه استایل شیک و جذاب داشته باشید و به عنوان یه خانوم باکلاس شناخته شید باید بدونید که هر محیطی استایل خاص خودشُ داره یعنی تیپ و آرایش شما تو مهمونی، دانشگاه و محیط کار نباید مثل هم باشه بلکه تو هر محیطی باید طبق قواعد همون محیط لباس بپوشید و آرایش کنید اما خیلیا درک درستی از تفاوت میان محل کار، میهمانی یا دانشگاه ندارن بنابراین نمیتونن متناسب با هر محیطی لباس مخصوص به اون محیط انتخاب کنند.

مانتو

متناسب با اندامتون لباس بپوشید

بسیاری از خانم ها هنگام خرید یا زمانی که قصد رفتن به مهمونی دارن، مدام بین لباس ها می‌گردن و خودشون در این لباس و آن لباس برانداز می‌کنند و گاهی آخرش هم به نتیجه‌ای که دوست دارن نمی‌رسن! اگه شما هم جزء این دسته هستید باید شکل بدنتون بشناسید تا بتونید یه لباس مناسب انتخاب کنید. منظور از فرم بدن، قد و وزن (چاقی یا لاغری) نیست بلکه شکل بدنِ. شکل بدن به 5 دسته گلابی، مثلثی، مستطیلی، سیبی و ساعت شنی تقسیم میشه.

انواع-مدل-اندام-1

وقتی که شما شکل بدنتون تعیین کردید می‌تونید لباسی رو انتخاب کنید که با توجه به شکل اندامتون زیبا‌تر به نظر برسید. پس ابتدا کمی از وقتتون جلوی آینه صرف کنید و یک ارزیابی صادقانه و منصفانه از بدنتون انجام بدید.

بدن گلابی شکل

قسمت پایین بدن از قسمت بالای آن پهن‌تر و عریض‌ترِ. باسن از شانه‌ها عریض‌ترِ؛ همچنین پایین بدن گردِ و کمرُ به خوبی نمایان می کنه. اگه بدنتون گلابی شکلِ باید طوری لباس بپوشید که نیم تنه پایین کوچیک به نظر برسه و تمرکزُ به بالاتنه ببرید. بنابراین شلوارهای تنگ که باعث توجه به پایین تنه میشه رو نپوشید. رنگ های روشنُ در بالاتنه و رنگ های تیره رو برای پایین تنه انتخاب کنید. از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید تا پا‌هاتون کشیده‌تر به نظر برسه.

اندام گلابی

عکس از صفحه haniran_wholesale

بدن مثلثی شکل

به گزارش شایانیوز، از ویژگی‌های این شکل از اندام‌ها اینِ که قفسه سینه و شانه‌های پهنی دارن که وقتی به دور کمر می‌رسه باریک میشه. اگه بدنی مثلثی شکل دارید پس باید تلاش کنید که تمرکزُ به سمت پایین بدنتون ببرید. انتخاب رنگ های روشن برای پایین تنه انتخابی هوشمندانه است. دامن بلند و شلوارای دمپا گشاد برای شما مناسب می باشد.

اندام مثلثی

 اندام مستطیلی شکل

دور کمر و ران و عرض شانه‌ها یک اندازه و معمولا باریک است. اگه بدنتون مستطیلی شکلِ لباس‌های رنگی و با جزئیات زیاد بپوشید تا بالاتنه جلوه بیشتری داشته باشه. از سوتین هایی استفاده کنید که حجم بالاتنه رو بیشتر از اون چیزی که هست نشون بده.

اندام مستطیلی

اندام سیبی شکل

 بیشتر وزن در بالاتنه است و وقتی به پایین تنه می‌رسه باریک میشه. شانه‌ها عریض‌تر از جاهای دیگه بدن است. اگه بدنی سیبی شکل دارید بهتره از لباسای تک رنگ استفاده کنید. به وسیله لباس های گشاد برآمدگی شکمتونُ بپوشانید. دامن کوتاه بپوشید تا توجه از ناحیه میانی بدنتون دور بشه.

اندام سیبی شکل

اندام ساعت شنی

پهنای شانه‌ها و باسن تقریبا با هم مساوی بوده و دارای کمری کوچک و باریک هستند. اگه بدنتون به شکل ساعت شنی است، بسیار خوش‌ شانسید چون شکل بدنتون بسیار زیباست. از لباسای فیت تنتون استفاده کنید تا شکل اندامتون بهتر نشون داده بشه. از کمربندی برای کمرتون استفاده کنید تا فرم ساعت شنی بدنتونُ بیشتر نشون بده. شلوار جین اسکینی یا راسته برای این افراد انتخاب مناسبی است.

اندام ساعت شنی

اکسسوری اضافه استفاده نکنید

اکسسوری همون لوازم جانبیه که شاید به‌ تنهایی کاربرد نداشته باشه اما وقتی در کنار لباس‌های اصلی قرار می‌گیره، جلوه‌ زیبایی بهشون می‌بخشه. در واقع اکسسوری ها هستن که به استایل شما روح میبخشن. اکسسوری ها در صنعت مد به دو دسته‌ اکسسوری‌های پوشیدنی و اکسسوری‌های قابل حمل تقسیم بندی میشن. در زیر توضیح دادیم که هر کدام از انواع اکسسوری شامل چه مواردی است:

اکسسوری‌های قابل حمل

اکسسوری‌های قابل حمل شامل کیف پول و کیف‌های دستی، عینک آفتابی، بادبزن‌های دستی، چتر‌، کیف جیبی، کروات، جاکلیدی و آویزهای مختلف است.

Untitled-102-e1606822897216

اکسسوری‌های پوشیدنی

اکسسوری‌هایی که پوشیده میشن شامل دستمال سر، دستمال گردن، شال گردن، کت، کفش، کراوات، کلاه، کمربند و بند‌های شلوار، جوراب، دستکش، جواهرات، ساعت، دستبند، شال، روسری، جوراب و جوراب‌های ساق بلند است.

در مورد اکسسوری ها یه مشکل خیلی بزرگ وجود داره اونم اینِ که خیلیا نمیدونن که چجوری باید ازشون استفاده کنن. اولین اشتباه در استفــاده از اکسسوری اینِ که همه رو با هم استفاده کنید بدون در نظر گرفتن رنگ و مدل، این موضوع به شدت استایلتون خراب می‌کنه. پس از اکسسوری ها اصولی و به جا استفاده کنید.

اکسسوری

بیشتر از سه رنگ وارد استایلتون نکنید

برای داشتن یه استایل شیک حالا با هر رنگی که باشه تعداد رنگ ها خیلی خیلی مهمِ شما قراره با انتخاب صحیح، تبدیل به خانمی شیک پوش بشید قرار نیست از خودتون یه مداد رنگی بسازید. بنابراین موقع انتخاب لباس به این نکته توجه کنید که توی استایلتون بیشتر از 3 تا رنگ نباشه. یک رنگُ به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید دو رنگ دیگه رو به صورت محدود استفاده کنید تا رنگ اصلی به چشم بیاد.

مانتو

عکس از صفحه ava_desiign

اگه آیتم طرح دار تو استایلتون هست بقیه آیتم ها رو ساده انتخاب کنید

اگه یه آیتم طرح دار توی استایلتون هست مثل مانتوی عروسکی یا مانتوهای سنتی بهتره که بقیه آیتم ها رو ساده انتخاب کنید تا اون آیتم طرح دار بیشتر به چشم بیاد. علاوه بر این اگه آیتم های طرح دار تو استایلتون زیاد باشه تیپتون به سمت شلختگی میره.

عت

لباستون حتما تمیز و اتو کشیدی شده باشه

به تمیزی و اتو کشی لباس هاتون اهمیت بدید. از نظر خیلیا اتو کردن یه کار بی نهایت اعصاب خرد کنیه اما اگه بدونید که یه لباس اتو شده و تمیز چقدر تو استایلتون اهمیت داره هیچ وقت ازش غافل نمیشید. تمیزی کفشا هم خیلی خیلی مهمِ شاید بشه گفت که کفش ها بخش ناطق استایل شما هستند.

اتو کشیدن

استایل ترکیبی نزنید

تو مطالب قبلی بارها بهتون گفتیم که خوشتیپی یه پکیجه یعنی مجموعه آیتم ها که شامل مانتو، شلوار، کیف، کفش و شال یا روسری است باید از لحاظ جنس، مدل و رنگ با هم هارمونی داشته باشن. پس استایل ترکیبی اکیدا ممنوع. لطفا کتونی رو با شلوار پارچه ای نپوشید بی نهایت بد میشه.

کتونی

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​​​

عکس از صفحه sam_desiign , saharmoradi.5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها