|

اصول شیک پوشی

خانومی مانتوهای پرطرفدار امسال بشناس؛ هفت مانتوی خوشگل و جذاب واسه شیک پوشا

مانتو

خوشتیپی یه پکیجِ یعنی مجموعه آیتم ها اعم از مانتو، شلور، کیف، کفش و شال یا روسری باید با هم هماهنگ باشن تا شما تبدیل به خانمی شیک پوش بشید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- لباس هایی که در نیمه اول سال طراحی میشن از نظر رنگ، جنس و مدل با لباس های نیمه دوم سال تفاوت محسوسی دارن. توی بهار و تابستون تنوع لباسا خیلی بیشترِ و میشه گفت که تیپ زدن خیلی راحت تره البته این مسئله تا حدودی نسبی است و خیلیا هم معتقدن که خوشتیپ شدن با لباسای پاییزی و زمستونی راحت تره.

حالا که بحث از خوشتیپ شدن شد لازمِ بدونید که خوشتیپی یه پکیجِ یعنی مجموعه آیتم هایی پوشش شما اعم از مانتو، شلور، کیف، کفش و شال یا روسری باید با هم هماهنگ باشن تا شما تبدیل به خانمی شیک پوش بشید البته که مانتو مهم ترین بخش این فرآیندِ و بقیه آیتم ها باید متناسب با اون انتخاب بشن اما از تاثیر بقیه آیتم ها هم نباید غافل شد.

حالا که در نیمه فصل بهار هستیم میخوایم بهتون بگیم که اگه قصد خرید مانتو دارید این روزا چه مانتوهایی مد شدن پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

download (10)

کت و شلوار ست؛ مناسب برای استایل رسمی

کت و شلوار جزء لباس‌های رسمی برای خانم ها محسوب میشه. پس اگه میخواین توی مهمونی یا مجلسی تیپ رسمی داشته باشید از کت و شلوار ست غافل نشید. کفش پاشنه بلند تکمیل کننده این ست جذابِ لطفا فراموش نکنید. برای این ست کیف و کفشُ به رنگی انتخاب کنید که با رنگ کت و شلوارتون هارمونی داشته باشه. مثلا اگه لباستون مشکیه کیف و کفشُ از رنگ هایی مثل قرمز، سفید، طوسی، کرم، صورتی، پترن پلنگی و ... انتخاب کنید.

برای انتخاب این لباس، استایل و فرم بدن اهمیت زیادی داره. خانم‌های چاق یا لاغر، قد کوتاه یا قد بلند برای خرید کت و شلوار باید مواردی رو رعایت کنند. پس فرم بدن خودتون بشناسید و بهترین انتخابُ براساس فرم بدن داشته باشید.

download (1)

عکس از صفحه stylebyrezvan

به عنوان مثال اگر کمر باریکی ندارید از شلوارهای پاچه گشاد استفاده کنید، تا همواره تمرکز دید از کمر به سمت انتهای شلوار منتقل بشه. یا مثلا خانم‌هایی که کوتاه قد هستند (زیر  ۱۶۵ سانتی متر)، از کت‌های کوتاه استفاده کنند تا قدشون کشیده‌تر به نظر بیاد. برای خانم‌های قد بلند همواره استایل‌ تک رنگ (مونوکروم) پیشنهاد میشه چون جذابیت بیش‌تری در اندامشون به نسبت گزینه‌های چند رنگ داره.

کت تک؛ انتخاب مناسب برای اسپرت پوش ها و رسمی پوش ها

امسال علاوه بر کت و شوار ست کت تک هم یکی از ترندها بوده که انصافا خیلی کار راه اندازه؛ چون همه جا میتونید بپوشیدش و از شیک بودن استایلتون مطمئن باشید. این مانتوها در رنگ ها و مدل های مختلف در بازار موجود هستند و از اون جایی که ساده هستند هیچ وقت نباید نگران این باشید که از مد می افتند. (البته اگه جزء افرادی هستید که دوست دارید طبق مد لباس بپوشید.) این مدل یکی از پرکاربردترین مانتوهاست که می شود در مهمانی های رسمی تا قرار های عاشقانه ازش استفاده کرد.

download (6)

عکس از صفحه stylebyrezvan

این مانتوها انقدر تنوع دارن که هر سبکِ استایلی رو پوشش میدن. در واقع این مانتوها به شما اجازه میدن برند شخصی‌ خودتونُ داشته باشید. برای مثال، با انتخاب مانتویی رسمی و برش دار میتونید تیپی رسمی و جدی داشته باشید. اگر به سراغ اورسایزها برید و مانتوهای این سبکی را با شلوارهای جین مثلا جین‌های مام‌استایل هماهنگ کنید، استایلی کاملا غیررسمی و اسپرت خواهید داشت. خلاصه که تنوع در این نوع از لباس ها خیلی زیادِ.

مانتوهای عروسکی؛ مناسب یه استایل شاد ورنگی رنگی

مانتوهای عروسکی که به عنوان مانتو فانتزی هم شناخته میشن، این روزها حسابی طرفدار پیدا کردن. این مانتوها بیشتر کوتاهند و دارای پف و چین زیاد. جنسشون اغلب الیاف طبیعی، لینن، کرپ حریر، داکرون است و طرح ها و رنگ های شاد و جذابی دارن. از اون جایی که این مانتوها اغلب شلوغ هستن بهترِ بقیه آیتم ها رو ساده انتخاب کنید.

مانتوی عروسکی

مانتوی خامه دوزی؛ با سنتی ها تیپ بزن

مانتوهای خامه دوزی شده هم جزء مانتوهای پرطرفدار امسال هستند. اگه نمیدونید خامه دوزی چیه باید بگیم که خامه دوزی نوع خاصی از گلدوزی روی پارچه است که با استفاده از نخ ابریشم نتابیده انجام میشه. این هنر شباهت‌های زیادی به هنر سوزن‌ دوزی بلوچی داره. گستره این هنر فقط مختص لباس‌های سنتی نیست. مانتوهای خامه دوزی در طرح و مدل های متنوع مانند؛ مدل سنتی، مدل چین دار، آستین پفی، جلو باز، بلند دو تیکه و ... موجود هستند. 

مانتوی خامه دوزی

عکس از صفحه stylebyrezvan

از پارچه خامه دوزی شده اغلب در قسمت سرآستین، یقه و بالاتنه مانتو استفاده میشه همچنین در برخی از طرح ها برای جذابیت بیشتر در کنار پارچه خامه دوزی از منجوق، ملیله و مروارید هم استفاده میشه. از اون جایی که پارچه این مانتوها طرح دارن برای انتخاب رنگِ سایر آیتم ها، حتما از طرح خود پارچه کمک بگیرید. مثلا اگه رنگ مانتوتون مشکیه و طرح کرم داره بقیه آیتم ها رو از طیف کرم انتخاب کنید. به طور کلی چون این مانتوها اغلب شلوغَن تا جایی که میشه بقیه آیتم ها رو ساده انتخاب کنید تا مانتوتون بیشتر به چشم بیاد.

برای اینکه با مانتوی خامه دوزی استایلی شیک داشته باشید از طرح های شلوغ استفاده نکنید به این نکته توجه داشته باشید که ساده پوشی مهم ترین راز شیک پوش بودنِ، پس سعی کنید آیتم ها رو طوری انتخاب کنید که توی استایلتون 2 رنگ یا نهایتا 3 رنگ باشه و رنگ ها هم با هم هارمونی داشته باشن. در مورد مانتوهای سنتی مهم ترین مسئله اینِ که نزارید تیپتون به خاطر رنگ های زیاد به سمت شلختگی بره. 

مانتوی خامه دوزی

شومیز؛ یکی ازز لباسایی ضروری خانومای خوشتیپ

شومیز سفید یکی از آیتم های مهم برای فصل بهار و تابستونِ پس اگه قصد خرید دارید ازش غافل نشید. یه شومیز ساده بهتون کمک می کنه بی نهایت استایل های متنوع باهاش بسازید. وقتی صحبت از شومیز میشه؛ با مجموعه ای از انتخاب ها روبرو میشیم از استایل کژوال تا رسمی با شومیز قابل اجرا است همین امر باعث شده تا به یکی از لباس های ضروری خانم های خوشتیپ تبدیل بشه. شومیز برای مهمونی های خانوادگی یا دوستانه هم خیلی کاربردی و مناسبِ و میتونید اونُ با شلوار یا دامن ست کنید. در واقع شومیز به شما کمک میکنه که بدون دردسر یه استایل شیک داشته باشید. 

شومیز

عکس از صفحه medusacenter

وست و شومیز

وست و شومیز یکی از مدل هایی است که امسال خیلی طرفدار پیدا کرده شومیزُ مطمئنا میشناسید، وست هم همون جلیقه خودمونِ که به صورت جلو باز دوخته میشه و با دکمه یا زیپ بسته میشه. وست لباسِ راحتیه که به سادگی میتونید اون با آیتم های مختلف ست کنید. اگه میخواین با وست یه تیپ رسمی و شیک داشته باشید اونُ با کفش پاشنه بلند بپوشید. برای تکمیل این ست میتونید وست با شلوار راسته هم رنگِ خودش یا شلوار جین اسکینی بپوشید و یه استایل منحصر به فرد برای خودتون بسازید.

 اسپورت پوش ها هم میتونن با وست یه استایل جذاب برای خودشون بسازن اگه اهل تیپ اسپورت هستید میتونید با کتونی یا شلوار مام استایل یه استایل جذاب داشته باشید. یه سری استایل شیک با وست و شومیز براتون گردآوری کردیم که میتونید ازشون الگوبرداری کنید پس در ادامه با ما همراه باشید.

IMG_20220313_143430

مانتوی ژاکارد

پارچه ژاکارد یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت مانتوهای مجلسی است. این پارچه طرح های برجسته ای داره که در نهایت شکل زیبا و جذابی رو به لباستون میده. اگه علاقه مند به این سبک مانتو هستید بهترِ که با شلوار راسته و کفش های پاشنه بلند ستش کنید. اگه قد متوسطی دارید، مانتو ژاکاردُ با مدل اندامی و بلند انتخاب کنید اما اگر لاغر و قد بلند هستید میتونید از مدل های عروسکی و کوتاه هم انتخاب کنید. در انتخاب مدل مانتو با پارچه ژاکارد به طرح پارچه ها دقت کنید. اگه اندام لاغری دارید، بهترِ مانتوهایی رو خریداری کنید که گل های درشت تری دارن. اگر هم چاق هستید، میتونید به دنبال مانتوهایی با گل ریز باشید.

مانتو ژاکارد

عکس از صفحه laviin_boutiqeu , royal.online.store

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها