|

اصول شیک پوشی

بانو جاااان با این مانتو شلوارا تو مهمونی بدرخش؛ هفت استایل شیک و سنگین رنگین

مانتو

خوشتیپی یه پکیجه؛ یعنی باید مجموعه ای از آیتم ها در کنار هم قرار بگیرن تا شما یه خانم خوشتیپ و خوش استایل بشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- الهام قدسی؛ سوال چی بپوشم یکی از سوالات شایعی است که خیلی از ما ها بارها از خودمون پرسیدیم. این سوال مخصوصا موقع مهمونی رفتن خیلی بیشتر پرسیده میشه. حالا چرا ما انقدر با این سوال مواجه میشیم؟

پرسیدن این سوال دو تا دلیل داره؛ اولیش اینِ که همه ما ذاتا دوست داریم خوشتیپ و خوش استایل باشیم در واقع تمایل به زیبایی چیزیه که در ذات همه انسان ها وجود داره. دلیلش دومش اینِ که متاسفانه خیلی از ما ها اصول صحیح خرید کردنُ بلد نیستیم. ممکنِ یه کمد پر از لباس داشته باشیم اما چون مبنای خاصی برای خرید نداریم از خیلی از لباس هامون هم نمی تونیم استفاده کنیم. حالا چرا اینجوریه؟؟ بیاین تا بهتون بگم.

خوشتیپی یه پکیجه؛ یعنی باید مجموعه ای از آیتم ها در کنار هم قرار بگیرن تا شما یه خانم خوشتیپ و خوش استایل بشید. این در حالیه که خیلی از خانم ها فقط به مانتو توجه میکنن درستِ که توی این پکیج مانتو از همه مهم تره اما این قضیه نباید موجب بشه که شما از بقیه آیتم ها مثل کیف و کفش، شلوار، شال یا روسری غافل شید بلکه باید به همه آیتم ها در جایگاه خودشون توجه کنید. به خاطر همین توجه بیجا، بعضی خانم ها ممکنِ یه کمد پر از مانتو داشته باشن اما شلواری که متناسب با مانتوشون باشه رو نداشته باشن. بزارید با یه مثال بهتر بهتون توضیح بدَم.

فرض کنید یه مانتوی سنتی خیلی خوشگل دارید بعد میاین اونُ با روسری کوچیک ابریشمی ست می کنید هر دوی این ها به تنهایی ممکنِ خیلی زیبا باشن اما مسلما در کنار هم نمیتونن یه هارمونی جذاب براتون بسازن چون این دو تا آیتم اصلا به هم نمی خورن. پس خیلی مهمِ که آیتم ها از لحاظ مدل، جنس و رنگ با هم تناسب داشته باشن.

مانتوی مجلسی

عکس از صفحه det_mod

امروز قراره هفتا استایل شیک و خوشگل واسه مهمونی بهتون معرفی کنیم میخوایم بگیم که چی رو با چی بپوشید تا حسابی جذاب و دلبر شید پس در ادامه با ما همراه باشید.

استایل رسمی با کت و شلوار ست

اگه میخواین با کت و شلوار ست یه استایل رسمی داشته باشید از کفش پاشنه بلند غافل نشید. برای این ست کیف و کفشُ به رنگی انتخاب کنید که با رنگ کت و شلوارتون هارمونی داشته باشه. مثلا اگه لباستون مشکیه کیف و کفشُ از رنگ هایی مثل قرمز، سفید، طوسی، کرم، صورتی، پترن پلنگی و ... انتخاب کنید.

کت و شلوار ست

عکس از صفحه mezon.flamingo1

مانتوی ژاکارد؛ مناسبِ خانم های خاص پسند

پارچه ژاکارد یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت مانتوهای مجلسی است. این پارچه طرح های برجسته ای داره که در نهایت شکل زیبا و جذابی رو به لباستون میده. اگه علاقه مند به این سبک مانتو هستید بهترِ که با شلوار راسته و کفش های پاشنه بلند ستش کنید. اگه قد متوسطی دارید، مانتو ژاکاردُ با مدل اندامی و بلند انتخاب کنید اما اگر لاغر و قد بلند هستید میتونید از مدل های عروسکی و کوتاه هم انتخاب کنید. در انتخاب مدل مانتو با پارچه ژاکارد به طرح پارچه ها دقت کنید. اگه اندام لاغری دارید، بهترِ مانتوهایی رو خریداری کنید که گل های درشت تری دارن. اگر هم چاق هستید، میتونید به دنبال مانتوهایی با گل ریز باشید.

مانتوی حریر

مانتوی گیپور؛ استایلی موقرانه و سنگین رنگین

مانتوهای گیپور مثل لباسای مجلسی گیپور همیشه بین خانم ها طرفدار داشتن خوبی این مانتوها اینِ که هیچ وقت از مد نمی افتند. این مانتوها مناسبِ خانم هایی است که عاشق استایل شکیل و شیک و در عین حال موقرانه و سنگین رنگین هستند. مانتو های گیپور در مدل های جلو باز و جلو بسته و کوتاه و بلند دوخته میشن که هر کدوم طرفدارای خاص خودشُ داره. از اون جایی که مانتوهای گیپور کار شده هستند بهتره که بقیه آیتم ها رو ساده انتخاب کنید تا زیبایی مانتوتون بیشتر به چشم بیاد.

مانتوی گیپور

با مانتوی مشکی یه استایل شیک بساز

مانتو مشکی به دلیل رنگ خنثی و تیره ای که داره از آیتم های جدا نشدنی کمد خانم های ایرانی است. مزیت اصلی مانتوهای مشکی اینِ که به راحتی با رنگ ها، پترن ها و نقش های مختلف هماهنگ میشن و دردسر زیادی برای ست کردن نخواهید داشت. نکته مثبت دیگه این رنگ اینِ که برعکس رنگ های روشن شما رو بیش از حد چاق یا لاغر نشان نمیده. با این اوصاف یه انتخاب مناسب و بدون دردسر برای مهمونیا است.

مانتو مشکی

مانتوی خامه دوزی، شلوار راسته، کفش پاشنه بلند

خامه دوزی نوع خاصی از گلدوزی روی پارچه است که با استفاده از نخ ابریشم نتابیده انجام میشه. مانتوهای خامه دوزی در طرح و مدل های متنوع مانند؛ مدل سنتی، مدل چین دار، آستین پفی، جلو باز، بلند دو تیکه و ... موجود هستند. از اون جایی که پارچه این مانتوها طرح دارن برای انتخاب رنگِ سایر آیتم ها، حتما از طرح خود پارچه کمک بگیرید. مثلا اگه رنگ مانتوتون مشکیه و طرح کرم داره بقیه آیتم ها رو از طیف کرم انتخاب کنید. به طور کلی چون این مانتوها اغلب شلوغَن تا جایی که میشه بقیه آیتم ها رو ساده انتخاب کنید تا مانتوتون بیشتر به چشم بیاد.

ئئئئئئئئئئ

ترکیب نود با خنثی ها

همون طور که میدونید نود طیف وسیعی از رنگ ها رو شامل میشه که پایه کرمی و بژ دارن. این رنگ ها اگه با رنگای خنثی ترکیب بشن میتونن هارمونی جذابی رو براتون بسازن. به عنوان مثال یه شلوار نود روشن با یه مانتوی کتی مشکی یا سفید مطمئنا از شما یه خانوم فوق العاده شیک پوش میسازه.

مانتو

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​ 

عکس شاخص از صفحه det_mod

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها