|

اصول شیک پوشی

بایدها و نبایدهای استایل مونوکروم؛ با این اصول با مانتو شلوار تک رنگ خوشتیپ ترین شو

استایل مونوکروم

برخلاف تصور خیلیا استایل مونوکروم محدود به چند رنگ اصلی نیست بلکه میتونید از هر رنگی استفاده کنید فقط کافیه بدونید چه رنگ هایی بهتون میاد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خیلیا دوست دارن تیپشون رنگی رنگی باشه و فکر میکنن که چنتا رنگ متضاد در کنار هم میتونه یه استایل شیک و درجه یک براشون بسازه. مثلا ست کردن مانتوی زرد با شال سفید و شلوار جین آبی روشن از نظرشون یه ترکیب فوق العاده خوشگلِ. اگه به این افراد پیشنهاد بدید که تک رنگ بپوشن به هیچ وجه قبول نمیکنن چون چنین استایلی رو کسل کننده میدونن. در مقابل عده ای هم هستند که به پوشیدن لباسای تک رنگ علاقه خاصی دارن و میتونن با طیف های رنگی مشابه یه استایل شیک برای خودشون بسازن.

فشن استایلیست ها به این سبک از پوشش (تک رنگ پوشیدن) مونوکروم میگن. این واژه از دو بخش مونو به معنای یک و کروماتیک به معنای رنگ تشکیل شده. بعضیا این سبک از پوشش رو مساوی با محدود شدن توسط چنتا رنگ میدونن و دقیقا به همین دلیل هم این استایلُ خیلی کسل کننده میدونن.

اما این استایل فقط محدود به رنگ‌های اصلی نیست و صرفا هم خود رنگُ شامل نمیشه، بلکه میتونید از طیف های مختلف یک رنگ استفاده کنید یعنی با بازی رنگ و سایه، و روشن و تیره بودن یک رنگ میشه تیپ مونوکروم زد و خیلی شیک و باکلاس به نظر رسید.

مانتو

نکات مهم استایل مونوکروم

1- برخلاف تصور خیلیا این استایل محدود به چند رنگ اصلی نیست. بلکه میتونید از هر رنگی استفاده کنید فقط کافیه که بدونید چه رنگ هایی بیشتر بهتون میاد. اگه تازه کار هستید بهتره سراغ رنگ هایی مثل مشکی، سرمه ای، سفید و خاکستری برید.

2- وقتی رنگ اصلی رو انتخاب کردید برای اینکه استایلتون از یکنواختی دربیارید برای آیتم‌های مختلف از رنگ‌های سایه استفاده کنید. مثلاً زمانی که رنگ صورتی را انتخاب می‌کنید، میتونید از دو رنگ سایۀ اون که یکی رنگ روشن‌تر و دیگری رنگ تیره‌تر استفاده کنید.

3- برای جذاب تر شدن این استایل و این که شبیه یونیفورم نباشه، میتونید رنگ های خنثی رو به رنگ اصلی اضافه کنید. استفاده از پترن های راه راه و خالخالی هم میتونه تیپتون از یکنواختی دربیاره.

مانتو مشکی

4- به بافت پارچه توجه کنید. استفاده از پارچه هایی با جنس های مختلف استایلتون از یکنواختی درمیاره. مثلاً میتونید از انواع جنس‌های ابریشمی، کتان، جیر، کبریتی، پشمی، کاموایی، حریر، ساتن و … استفاده کنید.

5- از اکسسوری ها غافل نشید، اکسسوری ها معجزه گرهای هر استایلی هستند؛ استایل مونوکروم به خاطر سادگی، بیشتر از هر استایلی به اکسسوری نیاز داره. موقع انتخاب اکسسوری به رنگ لباستون توجه کنید اگه استایلتون از بین رنگ‌های گرم مثل نارنجی، قرمز، کرم و خردلی انتخاب شده بهترِ انواع گردنبند طلا یا دستبند طلا به رنگ زرد انتخاب کنید.

اگه تیپتون رنگ سرد داره بهترِ از طلای سفید استفاده کنید. طلای رزگلد هم با رنگ‌های قرمز، صورتی، یا حتی لباس‌های پاستلی و فانتزی بیشترین تناسبُ داره.

مانتو سفید

استایل مونوکروم برای چه افرادی مناسب؟

این سبک از پوشش رو هرکسی بنا به سلیقه ای که داره میتونه انتخاب کنید. اما به افراد ریز نقش و توپر خیلی پیشنهاد میشه چون باعث میشه بلندتر و باریک تر دیده بشن. اگه پایین تنه بزرگی دارید از طیف تیره برای پایین تنه و از رنگ روشن برای بالا تنه استفاده کنید. اگه ریز نقش هستید بهترِ سر تا پا تیره نپوشید اگر هم توپر هستید بهترین انتخاب براتون مشکی و کلا طیف های تیره هست.

حالا که با استایل مونوکروم و بایدها و نبایدهاش آشنا شدید بریم که در ادامه نمونه هایی از این سبک جذاب با هم ببینیم.

مانتو

مانتو

مانتو

مانتو

مانتو

مانتو

مانتو

مانتو

مانتو

عکس ها از صفحات poshakerika , mantomoderouz , lian_shopping , cafe_lebas_ilam , style_shiiiiik , nikis_deaign

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها