|

خوراکی های سالم و مغذی

هفت غذایی که بی نهایت سالم و مقوی هستند

Foods That Are Super Healthy

یکی از مهمترین گام ها برای داشتن زندگی سالم، داشتن یک رژیم غذایی مناسب است که از خوراکی های سالم و مغذی تشکیل شده باشد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر می خواهید زندگی سالم داشته باشید، مطمئنا یکی از مهمترین گام ها، داشتن یک رژیم غذایی مناسب است که از خوراکی های سالم و مغذی تشکیل شده است. احتمالا حدس زدن اینکه انواع میوه ها و سبزیجات بخش عمده ای از این رژیم را شامل می شوند کار سختی نخواهد بود. آنها منابع غنی و با کیفیت از انواع مواد مغذی هستند که بدن ما به آنها نیاز دارد. به علاوه گنجاندن آنها در رژیم غذایی اصلا کار سختی نیست.

انواع مختلف دانه ها نیز، به بمب های سلامتی معروف هستند، آنها به طرز معجزه آوری مغذی و سالم می باشند که هرطور شده باید سعی کنید تا آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اما جدای از این موارد چه خوراکی های دیگری هستند که هم مقوی می باشند و هم سالم؟ در ادامه ما به شما چند مورد از خوراکی هایی را معرفی می کنیم که فوق العاده سالم هستند و اکثرا به طرز شگفت آوری خوشمزه نیز هستند.

healthy-eating-ingredients

هفت خوراکی فوق العاده سالم:

1.غلات

غلات کامل از مهمترین و مفید ترین مکمل های غذایی به حساب می آیند اما باید به خاطر داشته باشید که آنها سرشار از کربوهیدرات نیز می باشند، به همین خاطر به افرادی که از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند توصیه نمی شود.

برنج قهوه ای، جو دو سر و کینوا از محبوب ترین غلات در جهان هستند که سرشار از فواید سلامتی نیز می باشند. برای مثال برنج قهوه ای دارای مقادیر مناسبی از فیبر، ویتامین B1 و منیزیم می باشد.

2.سرکه سیب

سیب از معجزات خلقت است، نه تنها خود میوه ی سیب سرشار از فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان های مختلف می باشد، سرکه آن نیز فواید متعددی دارد که یکی از آنها تنظیم سطح قند خون می باشد به ویژه اگر همراه با غذا مصرف شود.

3.سیب زمینی ها

سیب زمینی مملو از پتاسیم می باشد همچنین مقدار کمی از ویتامین C را شامل می شود. نوع دیگری از سیب زمینی هستن به نام سیب زمینی شیرین که آن هم یکی از خوشمزه ترین غذاهای نشاسته ای می باشد و فوق العاده مغذی نیز می باشد. سیب زمینی شیرین سرشار از آنتی اکسیدان، بتاکاروتن، ویتامین A و انواع دیگر مواد مغذی سالم هستند.

Tubers

4.چربی ها و روغن های سالم

الگوهای غذایی که شامل چربی ها و روغن های غیراشباع هستند بسیار سالم در نظر گرفته می شوند. روغن زیتون و روغن نارگیل از سالم ترین روغن های گیاهی هستند که سرشار از چربی های تک غیر اشباع مفید برای قلب می باشند. به علاوه آنتی اکسیدان های بسیار بالایی که در این روغن ها وجود دارد فواید سلامتی بسیاری را برای شما به همراه می آورند.

البته باید در نظر داشته باشید که روغن نارگیل، کلسترول بد (LDL) را نسبت به سایر روغن های گیاهی بیشتر افزایش می دهد بنابراین نباید در مصرف آن زیادیه روی کرد.

5.لبنیات

احتمالا شما هم از زمانی که خیلی کوچک بودید به خوردن لبنیات تشویق شده اید، خب واقعیت این است که محصولات لبنی منبع سالمی از مواد مغذی هستند. به نظر می رسد که لبنیات پر چرب مغذی تر از سایر انواع هستند  به ویژه اگر تهیه شده از شیر گاو تغذیه شده با علف باشند.

پنیر، شیر کامل و ماست، سه محصول مهم لبنی هستند که هم مزه ی خوبی دارند و هم برای حفظ سلامتی تاثیر گذار می باشند. به این ترتیب بهتر است مصرف لبنیات را فراموش نکنید.

dairy

6.حبوبات

حبوبات سرشار از پروتئین، آهن و فیبر می باشند. لوبیا چیتی، لوبیا سبز و عدس از بهترین و غنی ترین حبوبات موجود هستند که محبوبیت بسیاری هم دارند. کسانی که گیاه خوار هستند و از خوردن گوشت نیز اجتناب می کنند باید حتما مصرف بهینه ی حبوبات را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

7.شکلات تلخ

این خوراکی خوشمزه سرشار از منیزیم است و یکی از قوی ترین منابع آنتی اکسیدان می باشد. شاید خوردن شکلات های غیر تلخ جذاب تر باشد اما همچنان باید اعتراف کرد که شکلات تلخ نیز طعم بی نظیری دارد.

dark-chocolate

خلاصه:

خوراکی های دیگری نظیر غذاهای دریایی، انواع گوشت، تخم مرغ و آجیل ها نیز همگی در دسته ی خوراکی های سالمی قرار دارند که می توانید آن ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نهایتا برای داشتن یک زندگی سالم اضافه کردن تنها چند مورد از این خوراکی ها به رژیم غذاییتان می تواند بسیار کمک کننده باشد. جالب است بدانید که در کنار تمام خواصی که موارد ذکر شده در بردارند بسیاری از آنها می توانند به کاهش وزن شما نیز کمک نمایند.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها