|

کاهش وزن با رژیم پالئو

رژیم غذایی پالئو؛ برای شما که می خواهید لاغر شوید به همراه فواید و معایب

The Paleo Diet benefits and The downsides

اگر می خواهید با یک رژیم غذایی سالم، وزن خود را کاهش دهید بدون شک رژیم غذایی پالئو یکی از بهترین گزینه های ممکن خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- رژیم های غذایی زیادی وجود دارند که به کاهش وزن شما کمک می کنند، برخی از آنها بر کاهش اشتهای شما تمرکز می کنند، در حالی که برخی دیگر کالری، کربوهیدرات یا چربی مصرفی شما را محدود می کنند. اما همه ی آنها ادعا می کنند که برترین رژیم غذایی برای لاغری هستند، به همین ترتیب احتمالا تشخیص اینکه کدام یک ارزش امتحان کردن را دارند دشوار است.

و اما یکی از بهترین و معروف ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن رژیم پالئو یا سرخپوشان می باشد که علاوه بر کاهش وزن فواید سلامتی دیگری را نیز به همراه دارد. در ادامه ما نحوه ی عملکرد این رژیم در کاهش وزن را به همراه فواید سلامتی و عوارض جانبی آن، با شما به اشتراک می گذاریم.

paleo-diet

اصول کلی رژیک غذایی پالئو یا سرخپوشان:

رژیم پالئو ادعا می کند که شما باید همان غذاهایی را بخورید که اجداد شکارچیِ گردآورنده شما، قبل از توسعه کشاورزی مصرف می کردند. تئوری رژیم غذایی پالئو بر این اساس است که درحقیقت بیشتر بیماری های مدرن را می توان به رژیم غذایی مدرن و مصرف غلات، لبنیات و غذاهای فرآوری شده ربط داد. به عبارتی می توان گفت که به اعتقاد این رژیم غذایی بدن انسان از نظر ژنتیکی با رژیم غذایی مدرنی که با شیوه‌های کشاورزی پدید آمده است، مطابقت ندارد و این عدم تطابق یکی از عوامل مؤثر در شیوع چاقی، دیابت و بیماری های قلبی امروزه است.

رژیم پالئو بر غذاهای کامل، پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه ها، آجیل و دانه ها تاکید دارد، غذاهایی که در گذشته مردم می‌توانستند با شکار و جمع‌آوری به دست آورند؛ در حالی که از غذاهای فرآوری شده، شکر، لبنیات و غلات صرف نظر می کند. البته برخی از نسخه های انعطاف پذیر این رژیم هستند که مصرف لبنایت و همچنین غذاهایی مانند سیب زمینی و سیب زمینی شیرین را نیز مجاز می کند.

Plato Diet

کاهش وزن:

چندین مطالعه صورت گرفته ثابت کرده اند که رژیم پالئو می تواند منجر به کاهش وزن قابل توجه و کاهش سایز دور کمر شود. در مطالعات انجام شده، افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می کنند، به طور خودکار کربوهیدرات کمتر، پروتئین بیشتر و 300 تا 900 کالری کمتر، در روز مصرف می‌ نمایند.

فواید و معایب:

به نظر می رسد که این رژیم غذایی در کاهش عوامل خطرناک بیماری قلبی، مانند کلسترول، قند خون، تری گلیسیرید خون و فشار خون موثر است اما متاسفانه بزرگترین عیب آن این است که غلات کامل، حبوبات و لبنیات را که مواد غذایی ای سالم و مغذی هستند حذف می کند.

paleo-diet-pyramid

نتیجه گیری:

رژیم پالئو یک رژیم غذایی نسبتا سالم است که بر غذاهای کامل تاکید دارد اما غلات و لبنیات را ممنوع می کند؛ با این حال می توان گفت که از تنوع نسبتا بالایی برخوردار می باشد. از طرفی این رژیم غذایی فواید سلامتی متعددی را ارائه می دهد که از جمله ی آن ها می توان به کاهش وزن چشمگیر اشاره کرد.

نهایتا باید به خاطر داشته باشید که بهترین رژیم غذایی برای هر فرد آن است که علاوه بر حفظ سلامت کلی بدن، پایبندی به آن در مدت زمان طولانی ممکن و راحت باشد.

برای زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها