|

بهبود موی آسیب دیده

چطور موهای آسیب دیده خود را ترمیم کنیم؟ راهکارهایی برای داشتن موهایی سالم و زیبا

How to Repair Hair Damage

ما به شما راهکارهایی را معرفی خواهیم کرد که با کمک آنها می توانید از آسیب به موهای خود جلوگیری کنید و موهایی سالم و زیبا داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- موهای آسیب دیده به راحتی می توانند در زیبایی هر انسانی تاثیر گذار باشند و حالا این آسیب مو می تواند به صورت موخوره، خشکی بیش از حد، شکستگی و یا مواردی از این دست ظاهر شود. مسلما زمانی که شما موهای بلند دارید نیز این آسیب دیدگی بیشتر به چشم می آید.

اگر برایتان سوال است که چطور می توان موهای آسیب دیده را ترمیم کرد باید به شما بگوییم که متاسفانه هیچ درمانی برای موهای آسیب دیده وجود ندارد مگر کوتاه کردن آنها. در نتیجه شما باید پیش از آنکه موهایتان آسیب جدی ببینند برای حفظ سلامت آنها تلاش کنید. با این وجود برخی از روش ها وجود دارند که با انجام دادن آنها می توانید از آسیب بیشتر به موهایتان جلوگیری کنید.

taylor-hill-air

نشانه های موی آسیب دیده چیست؟

گره خوردن:

موهای آسیب دیده به راحتی در هم گره می خورند که علت آن نیز کوتیکول های برجسته سطح تار مو می باشد که با ایجاد اصطکاک باعث می شود به راحتی تارها با یکدیگر گره بخوردند. بنابراین مهم است که مطمئن شوید موهایتان به قدر کافی مرطوب هستند. به عبارت ساده تر باید به شما بگوییم که هیدراته ماندن موها بسیار مهم است. همچنین نحوه رفتار شما با موهایتان به ویژه در این جور مواقع بسیار مهم می باشد، برای مثال، پیش از آنکه موهایتان را برس بکشید اگر گره هستند سعی کنید به آرامی گره ها را با انگشتانتان باز کنید.

موهای خشک و کدر:

موهای آسیب دیده اغلب خشک، ضعیف و کدر هستند بنابراین سعی کنید که از خشکی موهایتان جلوگیری کنید. یکی از روش هایی که می تواند از خشکی موها جلوگیری کند استفاده از شامپوهای بدون سولفات می باشد. هر از گاهی نیز می توانید روغن درمانی را امتحان کنید. برخی از روغن ها تاثیری جادویی دارند.

شکستگی:

موهایی که شکننده به نظر می رسد غالبا به راحتی نیز آسیب می بینند. برای جلوگیری از آسیب به موهایتان اولین قدم این است که رژیم غذایی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید تمام مواد غذایی که برای داشتن موهایی سالم و زیبا نیاز است در رژیم غذایی شما وجود دارند. همان طور که می دانید استفاده از لوازم حالت دهنده گرمایشی نیز در افزایش شکست و آسیب مو نقش داد.

چه چیزی باعث می شود موها آسیب ببینند؟

عوامل زیادی وجود دارند که باعث آسیب به موهای شما می شوند و نمی توان مشخص کرد که کدام یک بیشتر از دیگری در این موضوع موثر است با این حال ما در ادامه چند مورد از اقداماتی را که احتمال آسیب دیدن موهای شما را افزایش می دهند با شما به اشتراک می گذاریم.

the hair

ابزار های آسیب رسان:

شانه و برس نامناسب می توانند به راحتی هرچه تمام تر به موهای شما آسیب برسانند، پس استفاده از یک شانه مناسب خیلی مهم است اما پیش از آن به خاطر داشته باشید که در هر حال آنها باعث می شوند که موهای شما کشیده و کنده شوند به این ترتیب بهتر است قبل از آنکه موهایتان را به دست انواع شانه ها و برس ها بسپارید، گره آنها را با دستانتان باز کنید تا در وضعیت بهتری قرار گیرند. استفاده مداوم از کش ها و گلسرهایی که موهای شما را می کشند و به سرتان فشار زیادی وارد می کنند نیز می تواند آسیب رسان باشد.

خشک شدن موها:

اگر موهای خشکی دارید یا بر اثر رنگ کردن های متعدد موهایتان خشک شده است باید بدانید که حسابی در معرض آسیب قرار دارند پس همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم مرطوب نگه داشتن موها امری مهم می باشد. جالب است بدانید که موهای فر یا مجعد بیشتر در معرض خشکی قرار دارند چرا که به سبب پیچ و تابی که در تار موهایشان وجود دارد، سبوم تولید شده نمی تواند به راحتی به سمت تار موها حرکت کند. بنابراین داشتن یک روتین مراقبتی برای این افراد بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

پنبه و نخ:

الیاف پنبه به راحتی تمام رطوبت مویتان را که برای حفظش تلاش کرده بودید به خود جذب می کند بنابراین مهم است که توجه داشته باشید روبالش شما از جنس نخ پنبه نباشد و یا ترجیحا روسری که سرتان می کنید از این جنس نباشد؛ بهتر است به سراغ ساتن و یا در صورت امکان ابریشم بروید.

آسیب حرارتی:

مطمئنا تا به حال خودتان متوجه شده اید که استفاده از ابزار های حالت دهنده مانند سشوار برای سلامت مو خوب نیستند. آنها باعث می شوند که به مرور موهای شما خشک، نازک، شکننده، زبر و کدر شوند بنابراین استفاده مداوم از این ابزار را باید کنار بگذرید. ابزار های حرارتی می توانند باعث شوند که موخوره بگیرید و یا اگر موهایی رنگ شده دارید حتی تغییر رنگ دهند.

عرق کردن زیاد:

هرچند که باور کردنی به نظر نمی رسد اما عرق کردن از جمله مواردی است که می تواند روتین مراقبتی شما از موهایتان را خراب کند و حتا باعث ریزش مو شود بنابراین از آنجایی که عرق کردن یک امر طبیعی است و ما نیز بسیار به آن دچار می شویم باید بدانید که چطور با این مسئله برخورد کنید. در این خصوص می توانید مقاله باورنکردنی است، عرق کردن زیاد به سلامت مو آسیب می رساند را بخوانید.

New-Project-4

حقیقت این است که ما نمی‌توانیم زمان را به عقب برگردانیم و آسیب را از بین ببریم، اما می‌توانید عادت‌های مراقبتی موی خود را تغییر دهیم تا از آنها در برابر آسیب های آینده مراقبت کنیم.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها