|

آسیب مو

باور نکردنی است، عرق کردن زیاد به سلامت مو آسیب می رساند!

excessive sweating is damaging your hair

اگر به فکر حفظ سلامت و زیبایی موهای خود هستید باید بدانید که عرق کردن زیاد می تواند سلامت موهای شما را به خطر بیاندازد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عرق کردن از جمله مواردی است که واقعا می تواند روتین مراقبتی شما از موهایتان را خراب کند. مطمئنا همه ی شما می دانید که موهای خیس بیشتر از همیشه در معرض آسیب و شکستگی هستند به همین ترتیب مرطوب کردن آنها به هر دلیلی، زمانی که نمی توانید به خوبی ازشان مراقبت کنید ایده ی چندان خوبی نمی باشد؛ عرق کردن زیاد نیز باعث می شود موهای شما مرطوب شوند.

عرق کردن برای انسان ها بسیار مهم است چراکه به سم زدایی بدن کمک می کند اما برای موها نمی توان این جمله را به قطعیت گفت. در حقیقت اگر شما بعد از تمرین ورزشی خود که حسابی عرق کرده اید اجازه دهید که عرق روی موهایتان به همان حالت خشک شوند و یا اینکه روز شلوغی داشته اید و زمان زیادی را با تحرک بالا گذرانده اید که منجر به تعریق زیاد شده است، بویژه در فصول گرم سال، اما اجازه می دهید موهایتان در همان حالت بمانند و شب را با همان اوضاع سر می کنید، باید به شما بگوییم که این امر به جد می تواند به موهایتان آسیب برساند.

اساسا عرق ما حاوی نمک است که برای مو و پوست سر مفید نمی باشد و وقتی که عرق روی پوست سر شما خشک می شود باقی مانده ی آن می تواند فولیکول های مو را با باکتری های مضر مسدود کند. عرق زیاد به معنای محتوای نمک بیش از حد برای موها می باشد که منجر به خشکی، ریزش و تغییر رنگ مو می شود.

sweating-girl

عرق کردن زیاد پوست سر می تواند منجر به ریزش موی پیشانی شما شود. طبق مطالعاتی که صورت گرفته است تعریق بیش از حد علت اصلی اختلال آلوپسی فیبروزان پیشانی (FFA) در مردان و زنان است. از طرفی دیگر برخی از افراد حساسیت بیش از حدی را در رابطه با موهای عرق کرده ی خود به خرج می دهند و موهای خود را زیاد از حد می شویند که نتیجه ی آن خشکی موها می باشد و در نهایت شما موهایی وز و خشک خواهید داشت. بنابراین شستشوی مکرر مو راه حلی برای موهای عرق کرده نیست.

زمانی که سرتان حسابی عرق کرده است در حقیقت ذرات گرد و غبار بر روی کف سر شما جمع شده اند که باعث خارش پوست سر شما می شوند. عرق منافذ پوست سر شما را می بندد و به آنها اجازه تنفس نمی دهد به همین دلیل است که احساس خارش بسیاری را در کف سر خود خواهید داشت اما خاراندن زیاد ابدا گزینه ی مناسبی برای رفع این مشکل نیست چرا که منجر به ریزش و شکستگی موهایتان می شود.

از طرفی طبیعی است که عرق بوی خوبی ندارد در نتیجه وقتی سرتان حسابی عرق کرده است احتمالا موهایتان بوی خوبی نخواهد داشت، به همین دلیل برخی از افراد هستند که برای رفع این مشکل موهای خود را می بندند اما باید بدانید که این کار نیز حتا اوضاع را خراب تر می کند چرا که باعث می شود عرق در بین موهای شما به دام بیوفتد و حتا موهایتان بیشتر بو بگیرند.

sweating-Boy

 به این ترتیب بهترین راه ممکن ای است که قبل از هر چیز از عرق کردن زیادی پیشگیری کنید. نوشیدن آب کافی در روز، علاوه بر اینکه برای سلامت کلی بدن مفید است، در حفظ سلامت پوست و موی شما نیز تاثیر گذار است. از طرفی دیگر اگر به اندازه کافی آب بنوشید، کمتر عرق خواهید کرد زیرا بدنتان خنک تر می شود. پس در نظر داشته باشید که هیدراته ماندن بسیار امر مهمی می باشد.

یکی دیگر از راهکار های موثری که باید آن را به یک عادت برای خود تبدیل کنید، شانه زدن موها پس از تمرین و انجام فعالیت های سنگین می باشد. این عمل به توزیع یکنواخت روغن کف سر کمک می کند و باعث می شود پوست سر شما به خوبی خشک شود. یکی دیگر از راهکار های موثر این است که حین انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش کردن که احتمال عرق کردن بالا می باشد موهای خود را ببندید و اجازه ندهید که در صورت شما بیوفتند و یا پشت گردنتان پراکنده باشند.

در نهایت به عنوان آخرین راهکار به شما می گوییم که استفاده از سرکه ی سیب به روی موها نیز می تواند کمک کننده باشد. سرکه سیب تعادل pH پوست سر را بازیابی می کند و همچنین می تواند ترشح عرق را کنترل کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند قاشق غذاخوری سرکه ی سیب را با آب گرم مخلوط کنید و سپس آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید حدود 30 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. اگر این کار را به روتین مراقبتی موی خود اضافه کنید، به سرعت تاثیر چشمگیر آن را خواهید دید.

sweating

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها